• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemksia kapeammista renkaista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ERhe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rengas keskusteluita on varmaan voorumi pullollaan, mutta en ole löytänyt "pikkuluokan (500 cc)" rinkuloista oikeen mitään käyttäjä kokemuksia. Kertokaahan kokeneemmat.

Nuo 130 leveät takarenkaat olivat aikoinaan isojen pyörien renkaina ja silloin niitä pidettiin jo ylileveinä. Niin ne ajat muuttuvat.
Omassa Zetassani on ollu takana 130/90-17 sen syntymästä asti kiinni ja hyvin on pystyssä pysytty. Aika naruthan noi on nykypyöriin verattuna, vaan eivät paljon kustanna vaihdettaessa. Taitaa saada etu- ja takanakit tuohon nykypyörien takiksen hinnalla.

Ilmeisesti ilmaisin itseäni vähän huonosti, ajattelin enempi noita (rengas)merkki kohtaisia kokemuksia kyseisestä  130/70/17 kokoluokasta. Kun alkaa meikäläisellä olla ensi kertaa ostoslistalla moinen. Kertokaa ainaki mitä ei kannata ostaa. Nyt mulla on ollut Dunlopin gt501 joka pitää ainakin lämpösenä ihan hyvin.Viileenä vähän lipakan oloinen mennyt nyt n.7000km ja kulutusmerkiin n.0,5mm. Toisaalta mulla ei oo muuta kokemusta niin on aika huono verrata mihinkään.
sport05.gif

Suuret kiitokset jo etu- ja jälkikäteen.

Laita uutta dunlopin gt501:stä alle, ok rengas ja en jaksa ainakaan uskoa että parempia löytyis. Itelläkin ER:ässä ja ok on.

Mulla on ollut pari sarjaa Bridgestonen BT45 gummit alla ja ovat toimineet mielestäni todella hyvin. Pitoa tuntuu löytyvän sekä kuivalla, että märällä ja kulutuskestävyys on hyvä.

Hinta ei ole myöskään paha verrattuna muihin valmistajiin.

Mulla on ollut pari sarjaa Bridgestonen BT45 gummit alla ja ovat toimineet mielestäni todella hyvin. Pitoa tuntuu löytyvän sekä kuivalla, että märällä ja kulutuskestävyys on hyvä.

Totta, samoin mulla GSX 750 ES:ssä, nyt ajettu yli 4500 noilla renkailla, eivätkä ole kovin pahasti kuluneet.

Totta, samoin mulla GSX 750 ES:ssä, nyt ajettu yli 4500 noilla renkailla, eivätkä ole kovin pahasti kuluneet.
2500km kokemus kyseisestä renkaasta takana, ja hyvältä näyttää/tuntuu. Parit sadekelitlenkitkin olen ajanut, eikä mitään ongelmia. Kulutuskestävyyskin näyttää toistaiseksi hyvältä. Maksoi 120 euroa kokonaisuudessaan; ajoin pyörän pajalle, seisoin kädet puuskassa vieressä ja ajoin työn valmistuttua pois.
Edit: Siis koko on 130/70/17

Emännän ERjassa oli edessä BT45 kulunut melkoiseksi aaltokuvioksi vaikka pintaa vielä oli. On kuulemma ollut jollain muullakin vähän samaa vikaa BT45n kanssa. Ajetuista kilomeetreistä ja käytetyistä paineista ei ole tietoa, kun oli ko gummi alla jo mopo ostettaessa. Tosin itsellä oli edellisessä pyörässä (600cc banduiitti) bt45set ja hyvin toimi. Nyt ERjassa metzelerit (Z1), hyvin pitää kylmänä ja sateellakin.

Vaimon GS500E:ssä on alla Michelin Macadam 50 ja ainakin kulutuskestävyys on hyvä. Myöskään märkäpidossa ei ole ollut kuulemma valittamista ja jarrutuksetkin onnistuu. Selvin heikko puoli on uraherkkyys, jonka olen itsekin huomannut vanhassa pyörässäni ( CB750K -80 ): pyörä "hakee" koko ajan pitkittäisissä tiekarhun urissa ja siihen on vain totuttava. Mitään vaaraa ei siitä ole, tuntuu äkkiseltään vain epämiellyttävältä. Omassa Sevenfiftyssä olen kokeillut BT45:sta, ihan kelpo rengas varmaan kokoluokkaa pienempänäkin ja on edullinen hankkia. Myös Metzelerin ME55 ja ME550 sopivat tavalliseen katupyörään, jolla ei haeta niitä viimeisiä pitoja moottoriradalla  
biggrin.gif
.
Suomessa ei tosin kaikkia merkkejä/malleja saa kapeissa kokoluokissa, olen huomannut sen hankkiessani nykyistä 150/70-17 vaihtoehtoa. Saksanmaalta löytyy sitten vaikka mitä eikä ORG -Shopin valikoimaakaan kannata sivuuttaa  
wink.gif

Back