• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Koeajopyörän löytäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleinen purnaaminen (burnaamisesta puhumattakaan) ei yleensä kuulu tapoihini, mutta nyt on pakko hiukan avata sanaista arkkua.

Myin kevättalvella vanhan pyöräni pois tarkoituksenani hommata uusi pyörä mahdollisesti vielä tämän ajokauden aikana. Pitkin kevättä ja alkukesää on kaikessa rauhassa tullut koeajettua monennäköistä ja -mallista pyörää. Ongelmana on, että nyt kun tiedän (tai luulen tietäväni) mitä haluan, ei kyseistä pyörämallia tunnu löytyvän mistään.

Kaupat toki saisi tehtyä, mutta koeajoyksilöt on kiven alla. Onko tosiaankin niin, että liikkeet olettavat uusien pyörien menevän kaupaksi koeajamatta? Ainakaan autokauppoja en ole kenenkään kuullut tehneen ilman koeajoa.

Ilmeisesti ainut koeajomahdollisuus olisi keväisin koeajopäivien yhteydessä tai sitten pitäisi löytää vastaava käytetty yksilö. Jälkimmäinen ei ainakaan pääkaupunkiseudulta onnistunut.

Ovatko muut törmänneet vastaavanlaiseen, ah niin turhauttavaan, tilanteeseen?

Ps. Jätin tarkoituksella pyörän merkin(japanilainen), mallin ja viime päivinä tiedustelemani liikkeet mainitsematta. Tarkoitukseni ei ole jaella risuja, vaan keskustella asiasta yleisellä tasolla.

ainahan liikkeet on nihkeitä antamaan pyörää koeajoon,varsinkin uutta mopoa...tai sit mä vaan näytän liian persaukiselta  
tounge.gif

Tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Parhaiten pyörän saa, jos menee omalla tai lainatulla hyväkuntoisella, ei-kaadutun näköisellä mopolla liikkeeseen ja näyttää muutenkin asialliselta. Minulle on jopa tarjottu näin vanhemmalla iällä pyöriä ajoon  
062802jumpie_prv.gif

(Tosin piikin koeajot jäivät haaveeksi aikoinaan)

KX center tekee historiaa tampereella, siellä on aina melkein koko yamaha mallisto koeajossa!

KX center tekee historiaa tampereella, siellä on aina melkein koko yamaha mallisto koeajossa!
Sama juttu on vantaalla Yamaha Centerin suhteen. Valitettavasti jammu ei oo kuitenkaan ollut kiikarissa. Muitten merkkien kohdalla tuntuu olevan yksi syy lisää suosia näitä vähemmän virallisia pyöränostokanavia. Jos kerran pitää ostaa sika säkissä, niin ostetaan se sitten edes vähän halvemmalla.
confused_orig.gif

pointsit kyllä kx:lle siitä että koeajot järjestyy miltei kaikilla pyörillä. yritäppä koeajaa tampereelta uutta hondaa, EI LÖYDY MISTÄÄN! käsittämätöntä että noinkin suuren merkin edustus on niin heikkoa tre:lla, moto 10 liikkeessä korkeintaan tyyliin 5-7 pyörää,osa käytettyjä ja osa uusia joita ei ole ilmeisesti aikomustakaan laittaa liikenteeseen ennenkun rahaa on tiskissä. motokeidas ylöjärvellä (mikä on mielestäni asiallinen liike) edustaa kyllä hondaa mutta tuntuu panostavan ktm:ään ja mönkijöihin ja crossi/enska pyöriin(en muista nähneeni sielä kertaakaan pariin vuoteen uusia hondia koeajettavina)
nixweiss.gif
siinäpä ne hondan edustajat sitten olikin
sad_orig.gif

Ei ikuna ole ollut ongelmaa saada pyörää koeajoon. EHkä kyse kuitenkin
nixweiss.gif
on siitä, että keski-ikäinen ukko tulee suht'koht uudella pyörällä liikkeeseen...
062802moto_prv.gif
Eli pitävät jotenkin potentiaalisena rahasampona...

nixweiss.gif
on siitä, että keski-ikäinen ukko tulee suht'koht uudella pyörällä liikkeeseen...
062802moto_prv.gif
Niinpä kai. Kun meikäläinen keski-ikäinen ukkeli saapuu liikkeeseen vanhalla darralla, ei kyllä noteerata lainkaan. Ilmeisesti persaukisuuteni aura hehkuu kirkkaana
biggrin.gif

Ei ole kyllä ikinä näillä lakeuksilla ollut mitään ongelmia saada testilenkkiä heittää,vaikka ei iso kultainen dollari kaulassa roikukaan.Jos ei tarjota tyyliin:Käy kattomas mimmonen se on niin menen muualle.Tosin nykyisen ostin ilman testiä keskellä kylmintä talvea
biggrin.gif

Ja homma toimii todellakin, oon sieltä käynyt nyt vuoden sisällä koeajamassa 8 moottoripyörää, eikä pienintäkään negatiivista kommenttia tullut, toisin kuin joissakin muissa liikkeissä
mad.gif
. Viime kesänä juttelin yhden kx:n myyjän kanssa ongelmastani, että en tiedä minkälaisen pyörän seuraavaksi haluaisin, niin myyjä vain totesi, että täällähän näitä pyöriä löytyy, siitä vain urakoimaan koeajoja.
cool.gif

Ja homma toimii todellakin, oon sieltä käynyt nyt vuoden sisällä koeajamassa 8 moottoripyörää, eikä pienintäkään negatiivista kommenttia tullut, toisin kuin joissakin muissa liikkeissä
mad.gif
. Viime kesänä juttelin yhden kx:n myyjän kanssa ongelmastani, että en tiedä minkälaisen pyörän seuraavaksi haluaisin, niin myyjä vain totesi, että täällähän näitä pyöriä löytyy, siitä vain urakoimaan koeajoja.  
cool.gif
buttrock.gif

Tuohan alkaa käymään työstä

Moto-Rauma lähetti juuri minullekin meiliä ja toivotti koeajamaan Yamahan mallistoa. R6 ja FJR1300 olisivat tyrkyllä.

Kannattaa täytellä niitä pieniä lipukkeita messuilla.

toi on totta, hondan edustus tampereella on hanurista.

jos kympillä on koajopäivä, niin sekin on tiistaina, kello 10-17:00 tjsp., kuka työssäkäyvä ihminen sinne tiistaina kerkiää noihin kellonaikoihin.

Todellakin ongelmana on uuden pelin kokeileminen. Käytettyjä varmaan saisi ajaa kolmeen vuoroon. Kuitenkin kun ajattelee kuinka monta uutta pyörää esim. täällä keski-suomessa myydään liikkeestä, varmaan tajuaa ettei ole mahdollista järjestää joka mallia ajettavaksi. Kuitenkin koeajopyörän hinnasta pitää se 500-1000e ottaa hinnasta pois. Ja sitten kun niitä ajettuja malleja on 5-10 niin alkaa tulla liikkeellekin kalliiksi. Itse olen pari kertaa käynyt paikallisella liikkeellä Hailacin järjestämillä Ducati päivillä, jossa on ollut lähes koko mallisto mukana. Se on mun mielestä ihan asiallinen tapa. Tosin silloin kun kuume iskee niin aina ei tuollaiset tapahtumat osu kohdalle. Niinkuin tänä keväänä tuli todettua...

Tuttu tunne. Olisin halunnut kokeilla viime vuonna uutta 2005 mallista Bulldoggia, mutta missään ei ollut koeajo pyöränä uutta 2005 mallia vaan aina tarjottiin -04 mallia. Siinä kuitenkin erilainen satula ym..
Nyt oli vielä tänä keväänä muutama rekisteröimätön Bulldog myynnissä, mutta ei niitäkään päässyt kokeilemaan.

smile_org.gif

Koeajo tuskin riippuu lompakon paksuudesta, eniten taitaa kauppiasta monesti mietityttää mopon kohtelu koeajolla.
Siinä syy miksi monet ei ole innokkaita investoimaan koeajopyöriin.
Meilläkin on 8 koeajopeliä, mutta ei 1000 gsx-r:ää tai hayabusaa johtuen huonoista kokemuksista.
Asialliset koeajot ovat aina tervetulleita, vaikka ei välittömästi kauppaan johtaisikaan.
062802jumpie_prv.gif

Ainakaan autokauppoja en ole kenenkään kuullut tehneen ilman koeajoa.
Korjataanpas tämä nyt samointein
biggrin.gif
Viimeisimmät kaksi autoa on tullut ostettua s.e. ekaa kertaa virta-avain pyörähti vasta kun kaupat oli jo tehty - tai siis tässä toisessahan on Start-nappula
wink.gif
Mutta siis bräniköitä kun ovat => oletus että koeajolla niistä nyt sen kummempia "vikoja" löydy ja pirun tyytyväinen olen molempiin ollut
smile_org.gif

Niin ja mainittakoon että Reverekin kun tuli Saksasta, saksalaisen välittäjän toimesta (= ekan kerran edes näin koko pyörän livenä kun sen itse Helsingin satamasta hain), niin tuo koeajon järjestäminen olisi ollut "hiukka" hankalaa - enkä siitäkään juuri moitteen sanaa ole löytänyt. Tiedä sitten olenko vain niin sopeutuvainen vai mikä, mutta...
biggrin.gif

nixweiss.gif
062802moto_prv.gif
Kyllä minäkin olen pyörän koeajoon saanut aina kun sopiva yksilö on löytynyt. Kyse olikin siitä, että liikkeillä ei ole pyöriä, joita voisi koeajaa. Uudet pyörät kun on vielä kilvettömiä. Vastaavasti käytetyistä/esittelypyöristä ei ole löytynyt haluamaani.

Back