• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KLX250 onko kellään kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri M.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Varmaan hyvä peli kaupunkimopoksi, alustahan noissa ei kovaan ajoon riitä. Sitten jos ajaa pelkkää enduroa, niin saa huoltaa yhtä tiheästi, kuin kotareita. Itse olen ollut tyytyväinen valkokilpikotariin, kun sillä voi ajaa ihan missä vain.. eikä tosta huoltamisesta mitään vaivaa ole ollut!

Juu, itselle tuo olisi tulossa jokapäiväiseen työmatka-ajoon ja lämpimän huoltopaikan puute rajoittaa kolmen tunnin välein tehtäviä öljynvaihtoja jne. Muuten kyllä kotarikin kiinnostaisi kovasti, täälläkin olisi yksi käytetty 400 EXC kaupan valkokilpisenä reilulla viidellä tonnilla, ajettu 2080 km. Arveluttaa vain, että onko ko. peli jo ihan miina.

-H-

Toi vanhempi 400 on yksi vahvimpia kotareita, mitä on. Armeija käyttää sitä juuri sen takia. Samoin moottorin luonne on kanssa hyvä ja teho riittää kadullekkin. Suosittelen, käy kokeilemassa!

Juurikin EXC versioita, LC4 vekottimia on täällä pohjoisessa huonosti tarjolla ja tavoitteena olisi vaihtaa 1360km ajettu tyhjänpanttina oleva -09 CBF600S talvikäyttöön sopivaan peliin.

-H-

Tutulla oli tommoinen 400 kotari, kone avattiin ekan kerran yli 200h:ssa ja varuiksi uusittiin muutama laakeri. Mäntäkin oli vielä uudenveroinen, pelkät renkaat vain uusittiin.
Moni tekee noita remontteja ihan turhaa harrastekäytössä, kun kopioidaan kilpakuskeilta huoltovälit. Minun mielestäni tommoinen 400:tku on paljon mielenkiintoisempi, kuin 22hv klx. Kannattaa tarkistaa noita kilometrejä, 2080km on n.80h.

Okei, mielestäni tuo täällä oleva kotari on kyllä paljon enemmän ajettu kuin se mitä ilmoitetaan. Kahvat ovat hyvin kuluneet ja pyörä on muutenkin jotenkin "ryöttäytyneen" näköinen. Uudet ovat taas aivan liian kalliita tämänhetkiseen tilanteeseen.

-H-

Toi vanhempi 400 on yksi vahvimpia kotareita, mitä on. Armeija käyttää sitä juuri sen takia. Samoin moottorin luonne on kanssa hyvä ja teho riittää kadullekkin. Suosittelen, käy kokeilemassa!
Tarkoititko juuri tuota pyörää lujana, jonka linkitin?

-Harrri-
Armeijalla tätä vanhempaa mallia olevaa LC4 kalustoa, sekä 400c että 625cc koneisia.
625cc kai yleisempi nykyään?

No näin olen itseni antanut ymmärtää, eli siis tuo 400 EXC on sitä myöten myös puhdas kisapeli ja huollot sen mukaisesti hyvin lyhyin välein?

-H-

Jep.

Vaan ei kai noita huoltoja ihan samaan tahtiin tarvitse arkiajossa tehdä kuin kisakäytössä.

Toiseen suuntaan taasen löytyy LC4:kin ohjekirjan huoltotaulukosta varoitus että kilpakäytössä huoltoväli sitten hieman lyhenee...

Maksaako siinä turhasta jos pelkkään(?) työmatka käyttöön hankkii spooriin tarkoitetun vehkeen?

Toisaalta jokin LC4 625 sxc on vain hippasen tuota kawaa painavampi (~140kg tankattuna), mutta huimasti kiukkuisempi vehje vaikka kesäisille hiekkateille, 5000km huoltovälillä...

Toisaalta jokin LC4 625 sxc on vain hippasen tuota kawaa painavampi (~140kg tankattuna), mutta huimasti kiukkuisempi vehje vaikka kesäisille hiekkateille, 5000km huoltovälillä...
En tiedä kuinka paljon tuo sxc eroaa intin isommista kotareista, mutta muistelen niiden painaneen ajokunnossa n. 170kg. Jotenkin yläpainoisen tuntuinen mopo ainakin tuolla intin pyörien isommalla tankilla varustettuna. Hiekkateillä ja helpohkossa maastossa menee kokemattomaltakin, mutta krossiin ja vaikeaan maastoon turhan painava omasta mielestäni.

Ilmeisesti ovat LC4-e mallia, on käsittääkseni painavampi kuin SXC.

Intin pyörissä tuo 18L tankki vielä painoa lisäämässä.

Tuo ~140kg ajokunnossa oli jossain biken(?) testissä punnittu paino.

Eihän tuo omakaan aavikkoraaserin jälkeläinen paina katteineen, vakio putkistoineen yms. varusteineen kuin ~185kg, 28L bensaa tankissa.

Crossirata ei ehkä tosiaan ole ihan LC4:n ominta maastoa, mutta kyllä sillä sielläkin eteenpäin pääsee...
tounge.gif

Saatika sitten työmatkoja ajelee.

Jep.

Vaan ei kai noita huoltoja ihan samaan tahtiin tarvitse arkiajossa tehdä kuin kisakäytössä.

Toiseen suuntaan taasen löytyy LC4:kin ohjekirjan huoltotaulukosta varoitus että kilpakäytössä huoltoväli sitten hieman lyhenee...

Maksaako siinä turhasta jos pelkkään(?) työmatka käyttöön hankkii spooriin tarkoitetun vehkeen?

Luulen kyllä, että minun talvimopoiluun joka tulee olemaan pääsääntöisesti työmatka-ajoa, on tuo Kawakin ihan riittävä, kesä menee kuitenkin pääsääntöisesti Blackbirdin päällä istuessa.
062802moto_prv.gif

-Harri-

Jep.

Luulen kyllä, että minun talvimopoiluun joka tulee olemaan pääsääntöisesti työmatka-ajoa, on tuo Kawakin ihan riittävä, kesä menee kuitenkin pääsääntöisesti Blackbirdin päällä istuessa.  
062802moto_prv.gif

-Harri-
Ensimmäisestä kohdasta voi olla erittäin samaa mieltä.
Mutta toisesta uskallan olla eri mieltä, jos tuollainen karkeampi kuminen talliin tulee...
tounge.gif

Ei saa aliarvioida sorateiden vetovoimaa, se on hyvin voimallinen.

No eppäilemäti, saattahan se olla, että kesäisinkin voi eksyä myös karkeakumisen päälle...
cool.gif
Katsotaan nyt päästäänkö siitä kauppoja tosissaan hieromaan, kauppias tänään jo vähän soitteli ja kyseli, että mitä kaikkea sitten kauppaan laitetaan piikkikumien lisäksi, kas kun tuo vaihdokki on pari tonnia arvokkaampi.
biggrin.gif

-Harri-

Back