• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kissani syö liikaa soppaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JMH

Orgin Keulahahmo
MotOrg ry jäsen
Sijainti
Eksyneen Kylässä
Allekirjoitusta mukaillen seuraa kysymys. Kone käy hivenen rikkaalla, kun kulutus on 40 - 50 % enemmän kuin tutun vastaavalla (itsellä noin 5,4 - 6,2 L/ 100 km). En ole jaksanut asialle vielä mitään tehdä, kun ei menoon vaikuta. Mutta, mutta, voiko tästä olla tekniikalle haittaa pidemmän päälle, vai hommaanko vain vapaavirtaussuotimen ja annan koneelle vähän lisää happea? Tai sitten synkkautan kaasarit huollossa, kun sille päälle satun???

idea3.gif

Ettei olis neulat/neulaputket kuluneet ja täten menis rikkaalle, kuntoon kannataa ehdottomasti laittaa, liian rikas seos ei ole hyvästä moottorille/lompakolle.

Allekirjoitusta mukaillen seuraa kysymys. Kone käy hivenen rikkaalla, kun kulutus on 40 - 50 % enemmän kuin tutun vastaavalla (itsellä noin 5,4 - 6,2 L/ 100 km). En ole jaksanut asialle vielä mitään tehdä, kun ei menoon vaikuta. Mutta, mutta, voiko tästä olla tekniikalle haittaa pidemmän päälle, vai hommaanko vain vapaavirtaussuotimen ja annan koneelle vähän lisää happea? Tai sitten synkkautan kaasarit huollossa, kun sille päälle satun???

idea3.gif
Viekö kaverin pyörä vain 3,5 - 4,0 sadalla ?

Näkyy minunkin Catti syövän yli viiden ja puolen sataa kohti niin tokko mitään hirveän vakavaa on. Ennemmin minua huolettasi jos syö hirveästi vähemmän kuin muilla.

oma Tcat vie kevään säädön jälkeen rapian yli 4L/100. kaks päällä 4,5L. ennen säätöjä vei tuon 5L. ihan vaan tehdässäätöihin kaikki ruuuvit kun kaasarit oli putsattu ensin. tänäänkin valo syttyi kun 350km oli tripissä. ja moottoritielläkin on ajeltu.

Piti käydä ihan varta vasten tankkaamassa ja tällä kertaa kulutus 4,6L. Minä olin jo tuolla aikaisemmin mainitsemalla 5,5 kulutuksella jo mielissään, kun on tottunut Arctic Cattia ruokkimaan ja sen kulutus on ollu kuitenki 30L.

Niin itse alkuperäiseen kysymykseen että voiko liian suuresta kulutuksesta olla haittaa, niin en usko että siitä mitään oikeaa haittaa on tekniikalle jos kaikkien sylinterien seos on samanlainen.

Omat 2 kpl catteja veivät 4-4,5l/100 eli aika säästöpossuja ovat. Ajo ei ollut erityisen säästelevää tyyliltään.

Eihä tuommoset oo moottoripyörän kulutuslukemia
omg.gif

En oo tiennykää et thundercatit on noin pieni kulutuksisia,luulis et saa ajella aika himmaillen jos nelosella alkaviin lukemiin mielii,sillo mopoilu ei oo enään hauskaa
nixweiss.gif

Back