• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kiloset ZZR vai CBR-F

Ja sitte kaikki "vääntö alkakoon" kommentit hukkaan
tounge.gif
.
Eiku, joo. Kaveri, n. 185 cm, olis kattelemassa otsikon mukaista menijää yheksänkyt luvun alusta. Nyt kun on talvi, niin ei oikein voi testata tota ajoasentoa ajan ja vauhdin kanssa. Kawassa on tiiviimpi ajoasento; mites on pitemmillä miehillä kokemusta matka-ajosta. Ottaako esim. polviin tai ahistaako muuten? (Siis pyörä: vaimo, työ, naapurikateus tekijöitä ei nyt lasketa).
Hondan ajoasento tuntuu olevan vähän väljempi ja pystympi.
Kummalla ajasitte mieluummin sekä pätkää että matkaa?
Kava on sporttisemman näkönen, mutta hondaaki kattelee.

Itsellä oli aikoinaan 89-malli CBR, tuon aikaisella zetorilla olen ajanut ihan vähän. Kawa on tehokkaampi, Honda notkeampi, itse ottaisin Hondan, no, xx-Honda se on nykyäänkin.

Molemmilla ajaneena pisteet hondalle. tuon ikäinen kawa on tenkiikalleen myös aina pieni arvoitus, honda varmempi joten honda johtaa 6-0
033102bebe_1_prv.gif

ZZR on klassikko. Honda ei. Zetorissa on voimaa enemmän ja kone kestää, jos huolella hoidettu. Cebari näyttää naudalta, Zetori härältä...
tounge.gif
Ei ole ahdas ainakaan mun mielestä(oon 180 pitkä). Zetorin omistaneena minulta ne kuus nolla pisteet Kawalle.
wink.gif
thumbs-up.gif

tottahan zetorilla maisema nopsempaan vaihtuu mutta kyl hondallakin kerkee,vaikka kaks päällä.
190cm pätkänä ja Honda kuskina voin sanoa että myös tilaa on takalaukku+akka+tankkilaukku yhdistelmällä eikä tunnu missään
062802moto_prv.gif

ajoasento on hyvä(tai siis en valita henk.koht...)

ZZR on klassikko. Honda ei. Zetorissa on voimaa enemmän ja kone kestää, jos huolella hoidettu. Cebari näyttää naudalta, Zetori härältä...
tounge.gif
Ei ole ahdas ainakaan mun mielestä(oon 180 pitkä). Zetorin omistaneena minulta ne kuus nolla pisteet Kawalle.
wink.gif
thumbs-up.gif
Jaa, että vanha tonninen cebariko ei ole klassikko? HOHOHO!
ZZR taas on vielä vähemmän klassikko kuin vaikka i/ö 1100gsx-r
wink.gif

tounge.gif
wink.gif
thumbs-up.gif
wink.gif
Bullshit, kyllä Zetori on tunnetumpi maailman nopeimpana sarjavalmisteisena.

tounge.gif
wink.gif
thumbs-up.gif
wink.gif
Bullshit, kyllä Zetori on tunnetumpi maailman nopeimpana sarjavalmisteisena.
Honda on muotopuoli. Kawa ei. Honda on tylsä tusinapeli.
tounge.gif
Kawa ei. Gikseri ei ollut vaihtoehtona tässä tapauksessa, eikä se kyllä Zetorin veronen ilmiö edes ole...
tounge.gif
033102beer_1_prv.gif

Jukepoksia kompaten: Iso Zetori vie voiton!
062802jumpie_prv.gif

No nii, nyt se vääntö kumminki sitte alako
crazy.gif
tounge.gif

Ei ollu tarkoitus mennä ulkonäkö, eikä tehopuolelle. Ne on tiedostettu. Molemmissa ko. mainituissa pyörissä tehot riittää vaivattomaan matkantekoon ja pikku kruisailuun.
Siis ajo-ominaisuudet pätkää/matkaa ajettaessa pitkälle kaverille, yks päällä, kaks päällä. Laukut, ainaki takaboxi sais olla rumentamassa.
Kiitos jo tulleista kommenteista.
P.S. piristetystä 1100 Zetorista lie jo muuhunkin kuin leppoisaan ajeleskeluun...

sport05.gif

No nii, nyt se vääntö kumminki sitte alako  
crazy.gif
tounge.gif

Ei ollu tarkoitus mennä ulkonäkö, eikä tehopuolelle. Ne on tiedostettu. Molemmissa ko. mainituissa pyörissä tehot riittää vaivattomaan matkantekoon ja pikku kruisailuun.
Siis ajo-ominaisuudet pätkää/matkaa ajettaessa pitkälle kaverille, yks päällä, kaks päällä. Laukut, ainaki takaboxi sais olla rumentamassa.
Kiitos jo tulleista kommenteista.
P.S. piristetystä 1100 Zetorista lie jo muuhunkin kuin leppoisaan ajeleskeluun...

sport05.gif
Niinhän täällä aina kaikki menee vääntämiseksi...
biggrin.gif
tounge.gif

Käytiin emännän kanssa Zetorilla Prahassa ja Saksassa pyörimässä. Kolme laukkua ja tankkilaukku täynnä tavaraa. Tilaa oli silti molemmilla reilusti, mutta kaupungissa pyörä oli raskas käsitellä, mutta lieneekö tuo mikään vika, koska tuolla lastilla kaikki pyörät ovat raskaita. Enimmäkseen ajeltiin pienempiä (noin 100km/h rajoitus) teitä ja pyörä oli kotonaan niillä ja pärjäs sillä hyvin autobahnoillakin... Aavistuksen mulle liian etukeno ajoasento alkoi riipimään(selkä) ja vaihdoin legendan toiseen eli Rexiin, joka sekin on jo mulle historiaa!
tounge.gif

Kvaak.kvaak.Parasta mitä maailmasta löytyy ja multa myös tallista.Kyllä asia näin on jos joku muukin omistaa tai löytää aidon -90 marjapuuron värisen C-mallin Kawan niin voi sanoa:olette valittuja ja niin edelleen.
Laskeskelin just ihan sormin että 18. vuosi on jo alkanut sillä eikä uutta häpeä.Kulkeekin vielä sen minkä ennenkin ja se on paljon.
buttrock.gif

Mitä -90 luvun alun Hondassa sitten on tehoa? Eikös ZZR:ssä ole 137hv ja mielestäni omassa -98 CBR:ssä on rekisteriotteen mukaan 99kw eli n.134hv.. Onko siis CBR:n teho noussut vuosien varrella, vai muistanko Kawan hevoset väärin (kun täällä niin Kawan nopeutta kehutaan..)
confused_orig.gif

Tehdas ilmoitti Zetoreista (ainakin D-malleista eli 1993-etiäpäin) 147-155hv. Tuommosia lukemia oon ainakin nähnyt. Bike-lehti aikoinaan vertaili keskenään tupla-äksää ja Zetoria. Mittasivat Kawan tehoksi 138hv ja Hondalle 141hv. Valmistajan ilmoitukset vastaavasti 147 ja 164. Testissä ollut Honda oli tosin joku kuristettu ruåtsin malli.

Back