• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiinnostusta rata-ajokurssiin Motoparkissa?

Saatu alustavasti päivät Motoparkista, mutta ennen lopullisen päätöksen tekoa pistetään tiedustelua onko kiinnostusta rata-ajokurssille Motoparkissa.

Speksit lyhykäisesti.

Kurssi perjantaina 9.9.2011
Treenit lauantaina 10.9.2011
YCC:n kisa mahdollisesti 11.9.2011

Kurssi olisi päivän kestävä ja tarkoitettu lähinnä niille, jotka ovat jo käyneet varsinaiset rata-ajokurssit tai muutoin hallitsevat pyöränsä ja kaipaavat nimenomaan juuri tuolle kyseiselle radalle opastusta ja sen radan niksien läpikäymistä.

Kurssin hinta 199,-/henkilö. Kouluttajiksi samoja partoja ja parrattomia kuin noissa kahden päivän rata-ajokursseissa. Paikkoja tullee olemaan 15-25 riippuen kouluttajamäärästä mitä saadaan, joten tilaa radalla on varmasti riittämiin.

Laitelkaa kommentteja ja kantoja. Teemme sitten noiden pohjalta päätökset otammeko tuon viikonlopun ja järjestämmekö kisat siellä. Lähinnä kyse siis kannattavuuslaskelmien teosta.

Mikäli ratakurssi kiinnostaa, niin myyntiin pistetään tämän kuun aikana. Paikkoja tulee olemaan tuo rajoitettu, yllä mainuttu määrä. Lauantaina sitten ratakapasiteetin rajoissa.

Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry

Minkälaista kierrosaikaa pitäisi saada aikaseksi ettei häiritse opetusta liian hitaana?

Kiinnostaa työtilanne-varauksella...menisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla (kurssi & kisa)

Minkälaista kierrosaikaa pitäisi saada aikaseksi ettei häiritse opetusta liian hitaana?
Varmaan raja olisi jossain 1:55 ja 2 minuutin korvilla. Kyse kuitenkin kurssista jossa pyritään parantamaan omaa aikaa ja tähtäämään kisasuorituksiin. Samalla tavalla porukka tultaisiin jakamaan tasoryhmiin kuin muillakin koulutuspäivillä. Nopeimmat varmaankin ajelevat siihen 1:30 pintaan, jotkut alikin.

Ja Lauri, älä jossittele. Kyllä tulet jos järjestetään. Et kuitenkaan tuossa kunnossa tule: http://www.mp-foorumi.com/gallery....b8b.jpg

(Jos jäi epäselväksi, niin kyseessä on penkkarit ja toinen olen minä. Kuvassa esiintyvän Laurin henkilöllisyyttä ei paljasteta). Tuosta on kulunut kohta viisi vuotta aikaa. Kylläpä se aika rientää.

Jukka

P.S. Ei sulla Lauri ole töitä jos tuon kuvan lähetän pomollesi, joten loma-anomus vaan vetämään nyt.

Varmaan raja olisi jossain 1:55 ja 2 minuutin korvilla.
Kiinnostusta voisi olla, mikäli "...tai muutoin hallitsevat pyöränsä" -klausuuli täyttyy (kesän muille rata-ajokursseille en pysty osallistumaan). Kuljettajan viime kesän parasta kierrosaika-antia oli suht kiusallinen 1:40.1, jotta jospa tuon haamurajan edes saisi viimeistään kurssin opein rikottua.

Varmaan raja olisi jossain 1:55 ja 2 minuutin korvilla. Kyse kuitenkin kurssista jossa pyritään parantamaan omaa aikaa ja tähtäämään kisasuorituksiin.
Ei kai nyt sentäs, oisko nyt kuitenkin alle 1:50 vähintään? Itse en viitsisi jokkikseen lähteä hännille ajamaan ellei 1:40 alitu.
Tämä siis jos oikeesti puhutaan siitä että rata-ajosta olisi jo kokemusta ja mielessä siintää jo jonkinlaiset kisa-ajatukset?
Kahden minuutin aikaan pääsin perusnakupyörällä (Z750) kun kävin eka kertaa radalla, ajotaidoista, ajolinjoista yms. ei ollut hajuakaan sen enempää kuin vastaohjauksestakaan. Pari vuotta katuajoa ja muutaman ratapäivä myöhemmin jälkeen samalla pyörällä mentiin sitten jo 1:40 pintaan.

Edit: ja kiinnostaisi itseäkin, mutta voi olla että mulla ei ole resursseja (tarkoitukseen soveltuvaa kalustoa) tuolloin.

Jos sen avulla saisi Motoparkinkin edes suurinpiirtein kartalle ajolinjojen ja muiden osalta, niin tottahan se kiinnostaa.

Varmaan raja olisi jossain 1:55 ja 2 minuutin korvilla. Kyse kuitenkin kurssista jossa pyritään parantamaan omaa aikaa ja tähtäämään kisasuorituksiin.
Ei kai nyt sentäs, oisko nyt kuitenkin alle 1:50 vähintään? Itse en viitsisi jokkikseen lähteä hännille ajamaan ellei 1:40 alitu.
Tämä siis jos oikeesti puhutaan siitä että rata-ajosta olisi jo kokemusta ja mielessä siintää jo jonkinlaiset kisa-ajatukset?
Kahden minuutin aikaan pääsin perusnakupyörällä (Z750) kun kävin eka kertaa radalla, ajotaidoista, ajolinjoista yms. ei ollut hajuakaan sen enempää kuin vastaohjauksestakaan. Pari vuotta katuajoa ja muutaman ratapäivä myöhemmin jälkeen samalla pyörällä mentiin sitten jo 1:40 pintaan.

Edit: ja kiinnostaisi itseäkin, mutta voi olla että mulla ei ole resursseja (tarkoitukseen soveltuvaa kalustoa) tuolloin.
YCC:n kisoissa on Motoparkissa nähty useampikin kuski jonka ajat ovat olleet päälle 1:50. Joku saattaa katupiikilläkin osallistua, kerran näinkin on käynyt. Itse en ajanut katupyörälläni kertaakaan alle 1:50, ensimmäisessä Motoparkin kisassa 1:37 alkuinen sitten meni. Lähinnä tuo raja on sitä varten, ettei nyt aivan turisteja sinne eksyisi. Tässä on vuosien varrella huomannut, että osa ihmisistä tiedostaa taitonsa ja osa ei. Idolsia seuratessa tuo viimeistään hahmottuu. Tässä onneksi taitorajan määrittely on helpompaa kuin raakkumiskisoissa. Rima ei kuitenkaan ole mahdoton, mutta jonkinmoinen kuitenkin.

Jukka

Vahva ehkä. Koskaan en ole ko. radalla ajanut ja, jos sinne meinaan kisaan lähteä mukaan, niin olisihan tuo aivan loistava tilaisuus. Riippuu varmaan eniten vapaiden lomapäivien määrästä ja lompakon paksuudesta.

Tämä kiinnostaisi. Riittänee jos pystyi Alastarossa ja Ahvenistolla viime kesän lopulla nopea ryhmä + 10-15 s kierrosaikoihin? Tarkoittaa molemmissa 1.35 aikoja.
Botniaringin kursilla olen jo mukana, ja uskon vahvasti syyskuuhun mennessä pystyväni kirimään ~5 s nykyisestä kilpikonnavauhdista, mikäli en särje mopoa tai itseäni pahemmin ennen syksyä.

Alastaron rata-ajo kurssin jälkeen aivan loistava jatko lemppariradallani joten täältä ehdoton  
062802jumpie_prv.gif

sanoi:
Ja Lauri, älä jossittele. Kyllä tulet jos järjestetään. Et kuitenkaan tuossa kunnossa tule: http://www.mp-foorumi.com/gallery....b8b.jpg

(Jos jäi epäselväksi, niin kyseessä on penkkarit ja toinen olen minä. Kuvassa esiintyvän Laurin henkilöllisyyttä ei paljasteta). Tuosta on kulunut kohta viisi vuotta aikaa. Kylläpä se aika rientää.

Jukka

P.S. Ei sulla Lauri ole töitä jos tuon kuvan lähetän pomollesi, joten loma-anomus vaan vetämään  nyt.

Tuo kuva on vähän niin kuin herpes simplex 2 -viruksen aiheuttama STD, sen esiin putkahtaminen epäsäännöllisin välein on sangen kiusallista. Todennäköisesti sen hävittäminenkin on yhtä hankalaa oli laserit tai ei, joten miksi vaivautua. Edellinen esimerkki perustuu kuulopuheisiin, joten siitä ei saa vitsiä aikaiseksi.

Jos kuvasta on viisi vuotta, ovat kilometrit olleet todella lukuisat ja rankat. Sen verran keski-ikäisen näköinen hyypiö tuijottaa peilistä joka aamu. Ehkä sinua Jukka veliseni ovat vuodet kohdelleet paremmin tai sitten olet unohtanut katsoa peiliin tällä vuosituhannella.

Viimeisimmän myyntikokouksen jälkeen pomoni tuskin yllättyy enää mistään ja avaimet ovat sopineet konttorin lukkoon ainakin toistaiseksi, joten en usko hyötyväni tuon kuvan käytöstä loma-anomuksen liitteenä.

Mutta M-parkkiin yritän saapua, ja tällä hetkellä näyttäisi onnistuvan hyvin.

sanoi:

Jukka

P.S. Ei sulla Lauri ole töitä jos tuon kuvan lähetän pomollesi, joten loma-anomus vaan vetämään  nyt.

Tuo kuva on vähän niin kuin herpes simplex 2 -viruksen aiheuttama STD, sen esiin putkahtaminen epäsäännöllisin välein on sangen kiusallista. Todennäköisesti sen hävittäminenkin on yhtä hankalaa oli laserit tai ei, joten miksi vaivautua. Edellinen esimerkki perustuu kuulopuheisiin, joten siitä ei saa vitsiä aikaiseksi.

Jos kuvasta on viisi vuotta, ovat kilometrit olleet todella lukuisat ja rankat. Sen verran keski-ikäisen näköinen hyypiö tuijottaa peilistä joka aamu. Ehkä sinua Jukka veliseni ovat vuodet kohdelleet paremmin tai sitten olet unohtanut katsoa peiliin tällä vuosituhannella.

Viimeisimmän myyntikokouksen jälkeen pomoni tuskin yllättyy enää mistään ja avaimet ovat sopineet konttorin lukkoon ainakin toistaiseksi, joten en usko hyötyväni tuon kuvan käytöstä loma-anomuksen liitteenä.

Mutta M-parkkiin yritän saapua, ja tällä hetkellä näyttäisi onnistuvan hyvin.
Mähän sanoin sulle silloin, että älä oikeasti juo, Hannu kyttää. Sä et uskonut. Sait vakuutettua minutkin siitä, että kannattaa maistaa alkoholia. Enpä ollut silloin vielä maistanut ja siltä kuvassa näytänkin. Mitenkäs sitten kävi? No, onneksi kostin ja sain koukutettua sut tähän mopoiluun. Yhtä kallista ja yhtä huonoon happeen saa ihmisen.

Kouluttajatkin nyt kasassa tuonne, joten keräillään tuntoja ja odotellaan päättävän elimen ratkaisua ja sitten homma tuotantoon.

Jukka

Jos tuo kisa ei toteudu, niin onko kurssi kuitenkin? Ja, jos kurssi pidetään vaikka kisa perutaan, niin onko silloin viikonloppuna mahdollisuus päästä myös radalle vai vain perjantaina kurssilla?

Back