• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiinnostusta rata-ajokursseihin 2011?

Iha oikeesti ajamisesta ei tuu just nyt vittujakaan ku pakka on iha levällään. Joten just nyt en nää mitään mieltä siinä ett maksaisin ~250e siitä ett pääsisin vetämään 5+9 kierrosta tjsp keskiryhmän ajoharjotteluu.
Koita kiristää vaimennusta pari napsua, jos vaikka sillä korjaantuisi pakka..
tounge.gif

Iha oikeesti ajamisesta ei tuu just nyt vittujakaan ku pakka on iha levällään. Joten just nyt en nää mitään mieltä siinä ett maksaisin ~250e siitä ett pääsisin vetämään 5+9 kierrosta tjsp keskiryhmän ajoharjotteluu.
tounge.gif
Voi olla, että on vahingossa ulosanti lipsahtanut ihan auki, mutta vastaanoton napsut on vedetty kireälle ja vielä ruuvilukitteella. Esijännitystäkin voi olla ihan liikaa. Paineet kannattaa myös tarkastaa ja jos niitä on liikaa, hieman vähentää, jopa purkaa ne. Tankkiin kannattaa tyrkätä muutamana päivänä etanolia, sekin joskus auttaa.

Voin piirtää kuvaajan aiheesta, esim. huomisessa saunaillassa, jonne muutkin kuin mustapohjaiselle sivustolle kirjoittelvat ovat tervetulleita. Aika 12.6 la klo 18 alkaen ja paikkana se mistä renkaitakin käytte hakemassa. Omat makkarat, pyyhe ja juomat mukaan, grilli ja tarinat löytyvät talon puolesta.

Jukka

tounge.gif
Mit vit? Ongelma nimenomaan on siin ett ruuvi on liian kireel. Joten se vaan pahenee kiristämällä...

Matematiikkaa: setti uusia Dunloppeja maksaa n. 400€. Saadakseni seuraavan sekunnin pois kierrosajasta itsenäisesti harjoitellen, kulutan todennäköisesti ainakin neljä settiä renkaita  =1600€.
Jos kurssi maksaa 600€ euroa ja renkaita kuluu yksi setti, on se melkoisesti halvempaa. Lähteekö kurssin jälkeen sekunti pois? Tämän kurssin perusteella olen siitä varsin vakuuttunut. Kurssi on siis hyvä sijoitus, jos tavoite on saada sekunteja pois kierrosajoista.

Luultavasti kurssilla oppii enemmän ohittamisesta, lähdöstä ja muista kilpailutilanteista sekä ajolinjoista, ajoasennosta, pyörän säätämisestä ynnä muusta kuin yhden kauden kisoissa yhteensä, joten tälläkin kaavalla kurssi on hyvä sijoitus jos tähtäimessä on nimen siirtyminen tuloslistalla kohti podiumia.

Varmasti sen seuraavan sekunnin saisi pois ihan vain ottamalla vähän enemmän riskiä tai edes avaamalla aikaisemmin mutta ainakin tältä kurssilta koin saavani ennenkaikkea eväitä siihen ehkä jossain vaiheessa häämöttävään kolmanteen tai neljänteen nipistettävään sekuntiin, joka nykyisillä linjoilla, ajoasennolla ja -tyylillä olisi ollut täysin mahdotonta.

Siis: mukana  
biggrin.gif
mies puhuu asiaa. 600€ ei ole mitään saavutetusta hyödystä. kyllä niihin slipareihin ja muuhun koristeluun rahaa tungetaan, mutta kun pitäis maksaa jostain mikä ei näy huoltsikan pihassa, tai varikolla niin heti rutistaan.
I'm in.

Kasassa ei ole vikaa enää. Nyt on enää vikaa kuskin päässä. Kaadon seurauksena tuli muutama sekuntti lisää/ pakka hajos, joten tällä hetkellä mun vauhti ei riitä edes b-lähdön häntäpään kahinoihin.
Josko nyt olisi hyvä aika unohtaa ne omat fiksaatiot, ottaa lusikka kauniisti käteen ja alkaa kuunnella enemmän ja kovempaa ajaneiden neuvoja? Olen nyt vuoden sulle sanonut että samalla riskitasolla työkaluja oikein käyttäen menisit sekuntitolkulla kovempaa.

Jos et ala opettajaa opettamaan, olen MP-Tuen ajopäivillä Alastarossa 6-7.7. ja voin jeesata. Mutta jos edelleen vain oma tapasi tehdä asioita on se jolla jatkat, saat hakata päätäsi sekuntikelloon ominesi.

Mä ainakin tarjoudun ottamaan oppia vastaan jos vaan tarjotaan
thumbs-up.gif
. Sen verran ainakin kurssi auttoi aukaisemaan silmiä.

Sen opin jo viimevuonna. Tosin en niin karmaisevasti, kuten eräs A-kilpakuljettaja... Joten saat etsiä uudet leikkikaverit. Tuskin kuitenkaan pulaa niistä
062802jumpie_prv.gif

ps. Kynät, näkkärit ja leikkeleet pois Jukalta aamuyöstä(Tiedoksi tulevan vkl mökkikavereille)
kynttila.gif

Kasassa ei ole vikaa enää. Nyt on enää vikaa kuskin päässä. Kaadon seurauksena tuli muutama sekuntti lisää/ pakka hajos, joten tällä hetkellä mun vauhti ei riitä edes b-lähdön häntäpään kahinoihin.
Josko nyt olisi hyvä aika unohtaa ne omat fiksaatiot, ottaa lusikka kauniisti käteen ja alkaa kuunnella enemmän ja kovempaa ajaneiden neuvoja? Olen nyt vuoden sulle sanonut että samalla riskitasolla työkaluja oikein käyttäen menisit sekuntitolkulla kovempaa.

Jos et ala opettajaa opettamaan, olen MP-Tuen ajopäivillä Alastarossa 6-7.7. ja voin jeesata. Mutta jos edelleen vain oma tapasi tehdä asioita on se jolla jatkat, saat hakata päätäsi sekuntikelloon ominesi.
Ko päivinä olen gotland ringillä, mut mites 14.7.->?

Kiinnostaa!

Btw, onko tämä Jukka Relander tämä puolue/radio persoona?
Tukevasti ilmassa  
biggrin.gif
buttrock.gif
Tietenkin. Tavoitteenani on vihreä maailma ja asfaltin tilalle kukkasia. Minulla on kuitenkin salainen kaksoiselämäni ja salaa pukeudun nahka-asuun ja katselen toisten nahka-asuihin pukeutuvien miesten (joskus naistenkin) hanureita oma pyrstö pystyssä maaten.

Olisiko muuta kysyttävää, vastaan mielelläni mihin vain kysymykseen, miten vain.

Jotta pysytään aihepiirissä, niin rata-ajokurssista oli hyötyä. Nyt ajelin treeneissä nopeammin kuin vuosi sitten aika-ajossa vaikka alla oli kauden ensimmäinen treenipäivä Alastarolla ja alla kolme päivää radalla ja jokunen kilometri kadulla ajetut katurenkaat.

Mukava treenipäivä, huominen huilitaan ja lauantaina soudetaan.

Jukka

Voikohan mokomalle kurssille osallistua ilman kyykkypyörää? Minulla kun ei ole sellaista eikä todennäköiseesti myöskään mahdollisuutta saada sellaista haltuuni. Onko radan erityispiirteisiin tutustumisen lisäksi luvassa myös yleistä opastusta ja neuvomista? Itse luullakseni pääsen alle 1.50 Alastarossa, Botniaringin ajoista en osaa sanoa mitään.

Voikohan mokomalle kurssille osallistua ilman kyykkypyörää? Minulla kun ei ole sellaista eikä todennäköiseesti myöskään mahdollisuutta saada sellaista haltuuni. Onko radan erityispiirteisiin tutustumisen lisäksi luvassa myös yleistä opastusta ja neuvomista? Itse luullakseni pääsen alle 1.50 Alastarossa, Botniaringin ajoista en osaa sanoa mitään.
1. Voinee. Pääsääntöisesti tuolla kuitenkin pyritään parantamaan porukan RR-osaamista, mutta ehkä osaavat neuvoa motoilustakin. Sen sektorin osaajia ei kuitenkaan ole etsitty kouluttajiksi.

2. Radan erityispiirteet ovat vain yksi osa kurssia. Muita osioita ovat mm. alustan säätö, mutkaan tulo, mutkasta lähtö, jarrutus jne.

Jukka

1. Voinee. Pääsääntöisesti tuolla kuitenkin pyritään parantamaan porukan RR-osaamista, mutta ehkä osaavat neuvoa motoilustakin. Sen sektorin osaajia ei kuitenkaan ole etsitty kouluttajiksi.

2. Radan erityispiirteet ovat vain yksi osa kurssia. Muita osioita ovat mm. alustan säätö, mutkaan tulo, mutkasta lähtö, jarrutus jne.

Jukka
Hyvä hyvä. Voi tuo olla hyödyllinen, vaikkeivät neuvoisikaan motoiluasiaa. Perusperiaatteet ovat kuitenkin jokseenkin samat ja tähänkin mennessä olen ajanut tuolla häksättimellä kuin kyykkypyörällä.

Kiinnostaa kurssi, tänä vuonna vain jäi jotenkin paitsioon ja ilmoittautuminen meni huti.
Pitänee olla vuodenvaihteen jälkeen paremmin hereillä, paikat varmasti menevät nopeasti kaupan.

Kiinnostaa kurssi, tänä vuonna vain jäi jotenkin paitsioon ja ilmoittautuminen meni huti.
Pitänee olla vuodenvaihteen jälkeen paremmin hereillä, paikat varmasti menevät nopeasti kaupan.
Kysyntä ollut sen verran kovaa, että luultavimmin tullaan järjestämään kaksi kurssia. Toinen Botniaringillä, toinen Alastarolla. Kouluttajat ovat aiheesta kiinnostuneet ja radoilta on päivät jo varattu. Aiheesta tarkempaa infoilua loppuvuodesta.

Jukka

Kysyntä ollut sen verran kovaa, että luultavimmin tullaan järjestämään kaksi kurssia. Toinen Botniaringillä, toinen Alastarolla. Kouluttajat ovat aiheesta kiinnostuneet ja radoilta on päivät jo varattu. Aiheesta tarkempaa infoilua loppuvuodesta.

Jukka
Tuleeko noi kurssit olemaan samansisältöisiä vai painottuuko toinen johonkin asiaan ja toinen toiseen? Lähinnä mietin, että laskenko ensi kesän budjettiin yhden vai kaksi koulutusta?

Tuleeko noi kurssit olemaan samansisältöisiä vai painottuuko toinen johonkin asiaan ja toinen toiseen? Lähinnä mietin, että laskenko ensi kesän budjettiin yhden vai kaksi koulutusta?
Tuo käydään tämän vuoden loppupuolella kouluttajien kesken läpi. Pyritään siihen, että kummallakin kurssilla käytäisiin kyseisen radan erityispiirteisiin liittyviä kuvioita läpi ja toinen kurssi kävisi hyvin jatkokurssista, sillä tuolla ryhmät jaetaan vauhdin mukaan ja jos vauhtia on kertynyt kauden aikana, niin hieman eri asioita eri ryhmissä painotetaan. 1:10 Botnialla ajavalle on ihan eri jutut kuin 1:25-1:30 aikoja ajavalle. Mutta tästä tarkemmin vuoden lopulla, hoidetaan nykyinen ajokausi ensin alta pois kisoineen ja treenipäivineen.

Jukka

Back