• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kiiltävä vai matta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bug85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bug85

Zetoristi
Sijainti
Haukipudas
Terve!

Ois tarkoitus hankkia uusi potta ensi kesäksi, joten asia oiskin, että kumpi väri on kestävämpi matta musta vai kiiltävä musta?Tarkoitan lähinnä sitä, että kummassa näkyy naarmut helpommin.Ois kuitenkin mukavaa, että kypärä säilyis mahdollisimman siistin näköisenä mahdollisimman pitkään käytöstä huolimatta.

Terve!

Ois tarkoitus hankkia uusi potta ensi kesäksi, joten asia oiskin, että kumpi väri on kestävämpi matta musta vai kiiltävä musta?Tarkoitan lähinnä sitä, että kummassa näkyy naarmut helpommin.Ois kuitenkin mukavaa, että kypärä säilyis mahdollisimman siistin näköisenä mahdollisimman pitkään käytöstä huolimatta.
Molemmissa näkyy syvät naarmut, mutta luulisi tuon kiiltävän kypärän siistinä pito olevan paljon helpompaa. Hyvälaatuista "vahaa" kiiltävään kypärään ja on helppo pitää puhtaana itikoista yms.
062802moto_prv.gif

PS. Itse tykkään kyllä enempi mattavärisestä, tarkemmin sanoen "mattakromisesta" värillisestä/monivärisestä kuin ihan synkän mattamustasta kypärästä. Mutta lienee makuasia sekin. Itse hankin HJC FG-14 Phoenix Chrome Blue  eli sinihopean "mattavärisen" kypärän ja on tosi hieno miun mielestä
biggrin.gif

Viimekesän ajelin mattamustalla Arai viper gt:llä, eikä siinä juurikaan naarmuja näy. En ole kaikkein helläkätisin/viitseliäin puunaaja, mutta silti siistinä pysynyt. Pari kiveniskemää tuli komistamaan mattaa maalipintaa. Ja autoglymillä parikertaa käsittelin kesän mittaan, niin ne ötömönkiäiset lähti helposti irti. Kiiltävässä pinnassa näkyy mun mielestä hennot naarmut herkemmin.

Kumpaakin mustaa kokeiltu. Kiiltävässä paistaa pienikin naarmu,tai
onko sillä nyt niin väliä.

Vähiten ärsyttää kun keilaa sillä kerran asfalttipihalla, että siinä on tasasesti naarmua ympäri pottaa. Sen jälkeen ei pienet kiveniskemät ja naarmuntapaset vaivaa - eikä oo värillä väliä. Visiiri kannattaa ottaa pois ennen keilaamista.

Ainakin omassa mattapinnassa näkyy pienemmätkin kynnen raapaisut mitkä ei kiiltävästä erotu. Samaten se kiiltävä on helpompi paikata jos jotain jälkiä nyt tulee. Eli jos helppohoitoisuus ja naarmunkesto on kriteeri niin väittäisin että sit kiiltävä on parempi.

Itse en tosin mattamustaa vaihtais mihinkään muuhun väriin
biggrin.gif

Kiitoksia vain vastauksista.Kypärässä ei tule olemaan kuvioita, kun hakusessa on Schuberthin C3.Kiinnostais tuo mattamusta, mutta toisaalta on alkanut valkoinenkin kiinnostamaan.Pitänee vielä miettiä...

itellä tuommonen matta musta/harmaa hjc:n potta ja puhditus ainakin onnistuu hyvin, eikä tossa mielestäni ainakaan yhden kesän jälkeen naarmuja näy.

itellä on kbc vr2 mirage gloss black ja hyvä on! ainoo miinus että visiiri on kirkas, pitäs vaihtaa peilix.

Samaa pohdin kypärää ostaessani kuin ketjun alottaja. Päädyin sitten lopulta mattaan. Ja tyytyväinen olen ollut.
Ja kypärä muuten on X-lite x-602+peilivisiiri.
cool.gif

Back