• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kiillotetun vanteen puhtaana pito?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukkaPoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu eli onkohan jotain helppoa ja näppärää keinoa pitää tollaset kiillotetut vanteet puhtaana? Alko jo kaduttaa koko operaatio kun kaiken näkönen kura, paska ja muu sonta tarttuu, tai ainakin näkyy.
Vinkkejä saa antaa kiitos!
crazy.gif

Homaa itselles joku orja tai palvelija .. eihän sitä muuten jaksa yhtenään
vanteitakaan puunata.
Ilmeisesti vahaa tai jotain, ettei ne kakkelberit tartu oikein lujasti
niihin, että lähtisi huuhtelemalla puhtaaksi ja huuhdellakin saa sitten
yhtenään.
Tai maalat ne kuranvärisellä maalilla niin ei sotkut näy niin helposti.

kiillotusorja olis kyllä kätevä
smile_org.gif

mutta muutaman viikon välein (isomman pesun yhteydessä) kun jaksaa pesun jälkeen autosol + puuvillakangas menetelmällä hieroa vanteen niin hyvänä pysyy.
tietty mitä parempi kiillotus alunperin niin sitä vähemmän tarttuu shaise pintaan kiinni.

Vanhassa pyörässä oli ns.puoliksi kiillotetut vanteet, niin käytin sonaxin kromitahnaa. Aluksi epäilin että viittiikö koittaa, mutta tulos paljon parempi ku normaalilla vahalla, ja vanteet todella kiilsi
smile_org.gif

Mitään jälkiä/kulumia ei esiintynyt, käytin sitä kuitenki 2 kesää!
thumbs-up.gif

Ainiin, siis operaation tein pesun jälkeen, eikä se nyt oikeastaan mitää huippunopeeta toimintaa ollu...
wink.gif

Nopeeta se ei todellakaan oo. On ne vaan pirusti vaikeemmat puhistaa ja kihuttaa ku ne on tossa pyörässä alla ja kaikki sälät eessä
biggrin.gif

Täytyy koittaa taistella..

väsää etupumppuihin ja takahaarukkaan nippusidevirityksillä kiinni jotkut pesusienet, mitkä pyyhkii vanteenreunoja koko ajan ajaessa... eihän niitä muuten jaksa hinkata hullukaan
tounge.gif

Jos tollasen virityksen sais siististi, niin ei välttämättä pöllömpi idea
smile_org.gif

Mä olen ruiskuttanut silikonispraytä vanteeseen putsaamisen jälkeen ja kiillottanut kankaalla. Putsaamiseen olen käyttänyt paloöljyä, joka ei täysin kuivata vannetta rasvasta. Saattaa riippua vanteen materiaalista, mutta ainakin mulla tämä on purrut kohtuullisesti.

Allekirjoittanut kiillotteli vanteiden reunat pyörästä ja kesällä iski laiskuus pesujen yhteydessä, enkä kunnolla jaksanut putsailla. Tänä keväänä aloin osia putsailemaan kesää varten ja takavanteen reunoja en enää kunnolla saanutkaan kiiltämään, kunnon kiillon takaisinsaamiseksi pitäisi vissiin heilua hiekkapaperin kanssa vanteen kimpussa, enpä taida enää viitsiä.

Tarinan opetus: Muista puunata vanteet jokaisen pesun yhteydessä, muuten häviää kiilto ja vitutus löytyy.

Back