• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiillotettujen vanteiden hoito ja katteiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nisse78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omassa Ninjassa on kiillotetut vanteiden kehät ja mietiskelin että millä niitä kannattaa puunata että säilyvät kirkkaina ja millä aineella ettei naarmuunnu.

Miten muuten on katteiden vahaus tms, millä katteet pysymään siistissä iskussa ja kiiltävinä? Tässäkin arvelluttaa se että en naarmisi niitä vääränlaisilla vahoilla tms.
nixweiss.gif

ihan perus meininki , pese pyörää riittävästi, aina kun on likainen , käytä auto glym vahoja ja peli kiiltää ja pysyy kunnossa,, eipä siinä muuta, niitä vanteita kannattaa vahailla aika usein vähintään 1 x kk .. pikku homma mutta eipä hapetu

Ja AutoGlymin tuotteissa jos pitäydytään niin jos hapettumaa tai muuta tummumista alkaa puskemaan eikä vahaus enää auta, kiillon saa palautettua MetalPolish-tahnalla.

Tietysti kannattaa heti alkuun tiirata onko vanteisiin laitettu kiillotuksen jälkeen lakka päälle.

Omassa Ninjassa on kiillotetut vanteiden kehät ja mietiskelin että millä niitä kannattaa puunata että säilyvät kirkkaina ja millä aineella ettei naarmuunnu.

Miten muuten on katteiden vahaus tms, millä katteet pysymään siistissä iskussa ja kiiltävinä? Tässäkin arvelluttaa se että en naarmisi niitä vääränlaisilla vahoilla tms.  
nixweiss.gif
Vanteiden kehät kannattaa kiillottaa autoglym metal polishilla, jossa käsittääkseni seassa myös jotain vahaa ja kiilto kestää täten hieman pidempään kuin pelkillä tavallisilla hiomatahnoilla. Sillä siis jynssää vaan esim. talouspaperin kanssa jonkin aikaa ja sitte pyyhkii puhtaalla paperilla pois. Myös poraan sopivia kangaslaikkoja löytyy joilla homma hieman helpottuu.

Katteisiin varma valinta on Autoglym super resin polis + extra gloss protection (puna + kulta)

Vanteiden kehät kannattaa kiillottaa autoglym metal polishilla, jossa käsittääkseni seassa myös jotain vahaa ja kiilto kestää täten hieman pidempään kuin pelkillä tavallisilla hiomatahnoilla. Sillä siis jynssää vaan esim. talouspaperin kanssa jonkin aikaa ja sitte pyyhkii puhtaalla paperilla pois. Myös poraan sopivia kangaslaikkoja löytyy joilla homma hieman helpottuu.
Pehmeä kangas on parempi, talouspaperista tulee naarmuja, jos on oikeasti kiiltävä.

Niin, voiko tuota metal polishia käyttää jos vanteessa on lakka päällä? Kun luulen että on, mutta en oo varma...
omg.gif
Mutta tavallisella vahalla ne ei kuitenkaan kirkastu ja just sitä pelkään että jollain hankaavalla tahnalla ne samenee.

Itsekin metallialalla töissä olevana kuulin hyvän vinkin kiillotettujen alumiiniosien käsittelyyn ja näköjään netistäkin löytyy asiaan liittyvää juttua http://www.intruderclubfinland.fi/clubpag....us.html
Eli kiillotuksen jälkeen Sinolia niskaan niin ei ainakaan pitäisi hapettua enää ikinä.
Itse en ole vielä kokeillut kun ei ole ollut tarvetta mutta eiköhän tuo ole hyväksi todettu keino.

Itsekin metallialalla töissä olevana kuulin hyvän vinkin kiillotettujen alumiiniosien käsittelyyn ja näköjään netistäkin löytyy asiaan liittyvää juttua http://www.intruderclubfinland.fi/clubpag....us.html
Eli kiillotuksen jälkeen Sinolia niskaan niin ei ainakaan pitäisi hapettua enää ikinä.
Itse en ole vielä kokeillut kun ei ole ollut tarvetta mutta eiköhän tuo ole hyväksi todettu keino.
Joo, olen museovehkeiden etupamput ym. käsitellyt etanolilla, jolloin ne säilyy hiukan pidempään kirkkaina. Olikos Sinol jotain paksumpaa etanolimössöä vai täysin samaa kuin lasol tai  masinol jne..?
No, itse olen käyttänyt ihan puhdasta denaturoitua spriitä.

EDIT: näyttää olevan sinolikin ihan samaa tavaraa.. Huvittaa kun myyvät etanolia eli spriitä monella eri nimellä eri tarkoituksiin..
tounge.gif

Onhan lasolissa varmaan joku prosentti tai pari tensidejä, mutta käytännössä samaa lítkua kaikki.

Niin siis saman konsernin tuote mutta LASOL on tuulilasin pesuneste ja SINOL on polttoneste joten ei "ihan" sama asia
biggrin.gif

Niin siis saman konsernin tuote mutta LASOL on tuulilasin pesuneste ja SINOL on polttoneste joten ei "ihan" sama asia  
biggrin.gif
Eikä unohdeta MARINOLIA joukosta, joka on polttoneste erityisesti painekeittimiin
tounge.gif

Ps. Marinol nokeaa huomattavasti vähemmän kuin Sinol. Itse olen kylläkin siirtynyt joka tapauksessa kaasun käyttäjäksi
smile_org.gif

biggrin.gif
Niin, vähän niin kuin delvac, kuorma-auton kuva purkissa, mutta käy yhtälailla prätkiin.

En kiistä etteikö esim. sinolissa ja lasolissa olisi hitunen eri aineosia sen etanolin joukossa, mutta pääpiirteittäin samaa kamaa. Eikös sinol-pullossakin lue, että voidaan käyttää kaakeli ja lasipintojen puhdistukseen..

AutoGlym metal polish toimi aivan loistavasti. Sinolia en laittanut mutta nyt kiiltää. Kiitti vinkeistä!

ääni sinolille täältäkin.. Kestää pidempään kiillotettu pinta kiiltävänä kun sipasee vähän sinolia pintaan lopuksi.
thumbs-up.gif

Back