Kevytmoottoripyörää hankkimassa
Olen ostamassa kevaria ja olen vielä auki, että kumpa tulisi ottaa, 2-tahti vai 4-tahti. Olen yrittänyt perehtyä asiaan, mutta nämä suomi24 ja mopojonnejen keskustelupalstojen idioottimagneetti keskustelut eivät ole paljoa auttaneet. Sen verran ymmärsin, että 2-tahti=vauhtia ja laittoa ja että 4-tahti=pihin köröttelyä.
Sen takia ajattelin kysyä kunnon moottoripyörämiehiltä, jotka asiasta tietävät. Kumpi on parempi? Laitto ei sinänsä ole ongelma kunhan ei tarvitsisi joka 100km jotain rassata.
Olen ostamassa kevaria ja olen vielä auki, että kumpa tulisi ottaa, 2-tahti vai 4-tahti. Olen yrittänyt perehtyä asiaan, mutta nämä suomi24 ja mopojonnejen keskustelupalstojen idioottimagneetti keskustelut eivät ole paljoa auttaneet. Sen verran ymmärsin, että 2-tahti=vauhtia ja laittoa ja että 4-tahti=pihin köröttelyä.
Sen takia ajattelin kysyä kunnon moottoripyörämiehiltä, jotka asiasta tietävät. Kumpi on parempi? Laitto ei sinänsä ole ongelma kunhan ei tarvitsisi joka 100km jotain rassata.

Kyytiläisen kanssakin pysyy ihan huoleti vauhdissa 100km/h rajoituksilla, oikeastaan ei juuri ollut väliä oliko yksin vai kaksin, jos kyytiläinen on kuskia pienempi. Joitain saa ohitellakin, muttei se ohituskiihtyvyys ihan hurja ole. 120km/h pystyi mittariin pitämään, mutta sillon mennään kaasu pohjassa koko ajan. Itse annan mukavalle väännölle enempi arvoa kuin huippunopeudelle (jonka saa jo nelitahtisilla laittomaksi
) ja joskus viisauksissani kokeilin, että Varaderon V2:lla pysty viitosvaihteella ajamaan kylältä kaupunkiin (kun liikennevalot osui sopivasti, eikä tarvinnu pysähtyä) treeneihin, vaikka välissä on 40 rajoitusta ja pari liikenneympyrää.