• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevyet ja hengittävät suojilla varustetut housut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Made82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaisiko joku suositella kevyitä ja hengittäviä tekstiilihousuja hellekelejä varten?

-housuista pitäisi löytyä jokseenkin pätevät suojat tai edes paikat niitä varten
-vedenpitävyys ei ole välttämättömyys
-yksivärisyys plussaaa
-ajotakki pitäisi saada myös vetoketjulla kiinni
-myöskin sovitusmahdollisuus jossain suomalaisessa liikkessä on välttämättömyys.

En voi suositella lindstrandsin pascaya-housuja hellekeleille... mulla ainakin ko. pöksyt hiostaa ihan älyttömästi, tuntuu ettei ne hengitä juuri yhtään. Vesi sen sijaan tulee sisälle ihan kivasti. Kävin jo vaihtamassa ensimmäiset mokomat kun kuvittelin niiden olevan rikkinäiset, kalvo väärinpäin tai jotain. Uudet housut oli kuitenkin ainakin lähes yhtä huonot hengittävyyden ja vedenkestävyyden kannalta. Hyvältä noi pöksyt kyllä mun silmään näyttää, mutta sopivat paremmin keleihin, missä voi pitää pitkiä alushousuja alla.

-ajotakki pitäisi saada myös vetoketjulla kiinni
Ainakin Daineselta löytyy tuollainen Union Belt Eli tuosta pujotetaan vyö läpi ja samalla housujen lenkeistä, eli mitkä tahansa housut joissa on vyölenkit saa tolla kiinni Dainesen takkeihin. Ja tietysti muihin joissa on saman koon vetoketju. Kai muiltakin valmistajilta löytyy vastaavia? Itsellä tuolla patentilla Lindstrandin camot ja Dainesen nahkarotsi kiinni toisissaan, pysyy hyvin housujen kaulus ylhäällä ja rotsin helma alhaalla.  
062802moto_prv.gif

Edit: Niin, munkin saattaa olla noi Pascayat, ei täyttä varmuutta. Mutta koskaan en ole käytänyt kalvo kiinni, hullun hiostavat. Ilman taas tulee vesi sisään. Mutta ovat juuri tarkoitukseen sopivat eli kauniin kesäpäivän käyttöön, kevyet, pitää tuulta, isot taskut, hengittää, saa shortseiksi jne. Pitemmille reissuille sitten kunnon goret jalkaan.

Edit: Niin, munkin saattaa olla noi Pascayat, ei täyttä varmuutta. Mutta koskaan en ole käytänyt kalvo kiinni, hullun hiostavat. Ilman taas tulee vesi sisään. Mutta ovat juuri tarkoitukseen sopivat eli kauniin kesäpäivän käyttöön, kevyet, pitää tuulta, isot taskut, hengittää, saa shortseiksi jne. Pitemmille reissuille sitten kunnon goret jalkaan.
Eipä taida olla pascayat. Tai multa ei ainakaan saa kalvoa irti, muutenhan ne oiski pirun hyvät pöksyt
smile_org.gif

Mulla on Halvarssonin(taitaa olla sama kuin Lindstrands..) housut. Malli on aika sama(tai sama) kuin Mufti, joka löytyy tuolta Köpin linkistä. Reisitaskuhousut, vedenpitävän vuoren saa pois, suojat löytyy, vetskari takille löytyy myös, ovat mustat ja voi käyttää myös shortseina(ei tietenkään ajossa...
wink.gif
). Vedenpitävyys on surkea, mutta lämpimällä kelillä mukavat. Hellekelille ei taida mukavia tai vilpoisia housuja ollakaan...

Täällä Lindstrandsin lizardit. Kalvon saa irti ja reidellä kunnon tuuletusaukot, jos pallurat hikuaa. Kalvoa en ole koskaan käyttänyt, joten en ole varma kuinka toimii. Tuskin toimii. Miinusta siitä, että suojat eivät kuulut hintaan.

Eipä taida noissakaan vetskaria olla, en muista? Yleensäkin nuo vetoketjut taitavat sopia vain saman tallin kledjuihin ja suutarihan tekee sellaisen housuun kuin housuun.

Puhuin höpöjäni, vanha malli oli Pascaya, kiinteällä kalvolla, uusi malli Lizards irroitettavalla kalvolla. Molempia kokeilleena uudet on paremmat, kalvot otin heti poies. Lizardseissa on vetskari takkia varten.

Bemaribyysat on itse asiassa ollu miellyttävimmät, vaikkei nekään sadetta pidä, taitaa olla vain vettä hylkivät.

Tokko edes puolia noista vaatimuksista täyttyy, mutta Alpinestarsin Air-Flo -housut (ja takki) ovat olleet kuumalla kelillä hyvät. Suojaus on housuissa aika heppoista, joten ajamista on säädettävä sen mukaan. Näistä kuteista ilmavirta menee läpi jo kävelynopeuksissa, eikä liian kuumaa keliä tullut viimekään kesänä vastaan. Vyötärö on saadettävä, joten koon ei tartte osua ihan justiin. Kiinnitystä takkiin ei ole. Housujen hinta oli luokkaa 130 egee, ei saa Suomesta.

Jos kaikki vaatimukset haluat kohdilleen, niin Rukka APR3 voisi olla tarkistamisen arvoinen, joskin kallis. En tunne heidän mallistoaan sen tarkemmin.

Täällä Lindstrandsin lizardit. Kalvon saa irti ja reidellä kunnon tuuletusaukot, jos pallurat hikuaa. Kalvoa en ole koskaan käyttänyt, joten en ole varma kuinka toimii. Tuskin toimii. Miinusta siitä, että suojat eivät kuulut hintaan.

Eipä taida noissakaan vetskaria olla, en muista? Yleensäkin nuo vetoketjut taitavat sopia vain saman tallin kledjuihin ja suutarihan tekee sellaisen housuun kuin housuun.
Nyt en enää tiedä mitkä mulla on...  
biggrin.gif
Lizards sopisi muuten kuvaan tädellisesti, mutta mulla ei ole siinä tota vetskaria takille ja toisaalta taas suojat tuli mukana .. Lienee joku pascayan ja lizardin välimalli, tai sitten joku muu....
nixweiss.gif

Lizardit (joissa suojat ei tullu mukana, irroitettava kalvo, sekä saa shortseiksi, sisältää vetskarin takkia varten kokopitkän):
201_0.jpg

Lizardit on mulla ja viimekesänä osoittautuivat mainioiksi. Reidessä tuuletus vetskarin niin saa munaskut raitista ilmaa ;)

Kiitos kuomat mielipiteistä. Jäi kuitenkin askarruttamaan, että mitä ominaisuuksia noista Lindstrands Lizardeista todella löytyy. Mulla on Dainese Vulcan nahkatakki, jonka haluaisin mielelläni vetskarilla kiinni housuihin.

Webbisivujen mukaan niissä on:
-irroitettava kalvo
-slotit polvi- ja lonkkasuojille

Onko se vetskari varma juttu? Ja jos on niin minkälainen?

Köpi, mikä rotsi sulla on kiinni Lizardeissa? Onko vetskari kenties yhteensopiva Dainesen takkien kanssa?

Ace, mistä tuota Dainesen Union Belt:iä saa ostaa Suomesta?

Lizardissa on ihan varmasti vetskari (byysat kädessä). Se on sellainen "paksu / muovinen"...näyttäs olevan samaa kaliiberia kun mun Heldin rotsissa. En tapaa kiinnittää takkia housuihin, joten en osaa sanoa mitään.

Niissä on tosiaan irrotettavat kalvopöksyt, saa shortseiksi (voi käyttää myös lisäilmastointina ku vähän avaa polvista vetskaria), isot avattavat ilmastointiräppänät reisissä, reilun kokoiset taskut (normi etutaskut ja reisitaskut), paikat suojille (maksoi muistaakseni 19,-) ja ne "omat suojat" mielestäni aika vakuuttavat (kehnoimpiakin nähnyt).

Unohdinko mä jotain? Ai niin, empiirisen tutkimuksen mukaan yhdet suosituimmista tixtex-pöksyistä, sen verran usein noita näkee.

Jossain aiemmassa keskustelussa tuli esiin myös bemarin Venting Machine-puku. Byysat saa tilattua erikseenkin. Saatavuus onkin sitten toinen juttu. Tilasin moisen (takin ja housut) Espoon Heinolta joskus heinä- ja elokuun vaihteessa. Takki kuulemma tuli jo ajokauden aikana, mutta olen itsekin kiinnostunut housuista enemmän ja pyysin ottamaan yhteyttä niiden saavuttua. Saa arvata kerran onko mitään kuulunut ...

Kyllä valitettava totuus on, että semmoista kalvoa joka "hengittäisi" riittävästi hellekeleillä ja pitäis vettä ei olekaan. Jos haluaa mukavan helleasun niin ei mitään kalvoja! Mulla ainakin veri kiertää vyötärön alapuolella sen verran hyvin, että toimivia ajohousuja ei vielä oo tullu vastaan. Joten pakko vetää farkuilla. Vaarana asfaltti-ihottuma, mutta lisääntymiskyky säilyy kun ei kivekset kiehu.

Eli sopivien pöksyjen haku jatkuu ainakin mulla. On jatkunu jo pari vuotta...
sad_orig.gif

Itsellä nuo Lizardit. Kalvo paikallaan pysyy hyvin kuivana sateella paitsi että kalvo ei ylety tarpeeksi ylös ja munathan siinä kastuu. Tietysti jos on pitkä takki niin tuota ongelmaa ei ole. Mutta helteellä tuo kalvo ei hengitä kyllä yhtään. Eli Kalvo pois helteellä niin silloin pärjää hyvin paitsi kun pysähtyy niin hikihän siinä tulee.

Mulla on kans tarvetta kevyille housuille ensi kesäksi. MP-Asun City-housut on nyt, ja ne hiostavat niin maan prkleesti.
veryangry.gif

Noi Bemarin pöksyt vaikuttaa aika hyviltä tosiaan. Sekä tuo City-malli että irtolahkeilla oleva Summer. Näyttävätkin mun silmään paremmilta kuin esim Lizardit.

Mistähän noita mahtaisi Suomessa saada? Ja kuinka kipeästi tuntuu lompakossa...

Nuo Bemun Cityt maksoi hiukka alle kaks hunttii, ostin Riku-Motorilta Lahdesta.

Edit. Noissakin oli vetskari takkia varten, sellainen normikaliiberi vetskari, takaosassa, pituutta about 30 cm.

Bemun housut vaikutti mustakin mainioilta mut olisin halunnut hieman rennommat( kokoa isommat) niin lantion ympärys kasvoi aivan tolkuttomasti siin vaihees...En tiedä kelle on suunniteltu
veryangry.gif

Back