• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keulan menovaimennus ruuvi ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Copy pastean tähän tuonne alustan säätö topikkiin kirjoittamani kysymyksen:

Nyt olis hyvät neuvot arvokkaita.
Säätelin tänään sagit kohdalleen ja toisen etupumpun compres damppi oli aika jäykän makuinen kun availin.
No ei siinä mitään sain sagit kohdalleen ja palauttamaan naksut takas missä oli ja nyt se comp. ruuvi oli jo todella jäykkä.
Käänsin hampaat irvessä kiinni ja jossain kohdassa vähän löystyi ja ajattelin että ei hätää jotain roskaa kierteissä mutta kun rupesin avaamaan ruuvia en saanut enää kun 5 naksua auki kiinni-asennosta. Siihen jäi eikä liiku millään ilveellä.

Mulla on tehtaan service manuaali ja siinä ei ole minkäänlaista
räjäytyskuvaa tms. kyseisestä ruuvista.

Kysymys siis kuuluu että onkohan se mitenkään purettavissa vai onko mentävä keula ostoksille.

Laite on -00 zx6r. Vastaava keula on -98 -02 6r:ssä.

seuraa jatko kysymys:
kuin typerää on säädellä menovaimennusta pelkästään toisesta pumpusta ??

Pirautas vaikka Gustafsson Racingille Karkkilaan ja kysy. Tuolta olen saanut kelvon palvelua jousitushuoltoasioissa.

Toispuolisessa vaimennuksessa ei ole mitään ihmeellistä, jos pumput ovat tarpeeksi jämäkät & tuhdit. Uudessa R1:ssä ja Trumpan isossa Triplessä on jo tehtaalta toisessa pumpussa puristus- ja toisessa pumpussa paluuvaimennus.

Sulla taitaa kuitenkin olla hiukka kevyemmän kokoluokan pumput tuossa laitteessa, joten korjaus lienee paikallaan. Mistä sitä tietää millainen vaimennus siinä jumittaneessa pumpussa nyt on. Tuskin on viittä kliksua vastaavassa asennossa, jos ruuvia on joutunut murjomaan ja koko säätö on jumissa.

Copy pastean tähän tuonne alustan säätö topikkiin kirjoittamani kysymyksen:

Nyt olis hyvät neuvot arvokkaita.
Säätelin tänään sagit kohdalleen ja toisen etupumpun compres damppi oli aika jäykän makuinen kun availin.
No ei siinä mitään sain sagit kohdalleen ja palauttamaan naksut takas missä oli ja nyt se comp. ruuvi oli jo todella jäykkä.
Käänsin hampaat irvessä kiinni ja jossain kohdassa vähän löystyi ja ajattelin että ei hätää jotain roskaa kierteissä mutta kun rupesin avaamaan ruuvia en saanut enää kun 5 naksua auki kiinni-asennosta. Siihen jäi eikä liiku millään ilveellä.

Mulla on tehtaan service manuaali ja siinä ei ole minkäänlaista
räjäytyskuvaa tms. kyseisestä ruuvista.

Kysymys siis kuuluu että onkohan se mitenkään purettavissa vai onko mentävä keula ostoksille.

Laite on -00 zx6r. Vastaava keula on -98 -02 6r:ssä.

seuraa jatko kysymys:
kuin typerää on säädellä menovaimennusta pelkästään toisesta pumpusta ??
Soita mieluummin Skogille (Skog Racing Oy) kuin Gustafssonille. Me saimme oppia kantapään kautta herrojen taitoeron.

Se compin säätöventtiili on varmasti rikki ja parempi antaa ammamiehen laittaa kuntoon. Lähetä molemmat putket ja huollata ne samalla kertaa.

Ei onnistu purkamaan sitä alapään säätöä. Niin tai onnistuu kun rikkoo sen. Itse olen edellisessä pyörässä (zx6r -00)joutunut vaihtamaan putken alaosan kyseisen ruuvin jumittumisen takia.

Kumman puolen putkesta sulla jone on jumissa toi ruuvi? Mä ostin aikoinani englannista kummankin puolen alaosat ja muistaakseni niissä oli kaikki naksut tallella.

Voihan toki olla että se on kunnostettavissakin kuten tuosta edellisestä viestistä voi tulkita.  
nixweiss.gif
Nykyiseenkään pyörääni ei kyllä saanut sitä paluuvaimennuksen ruuvia vaihdettua vaan jouduin homaamaan uuden putken alaosan.

Back