• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ketjurasvari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikatossa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
kuopio
Mistä ja mikä olis hyvä laite....?? jos jollain olis käytännön kokemusta ja tietoo erimerkkisistä niin olis ihan kiva kuulla mielipiteet.... Ja tietysti jonkinlaista hinta tietoa....

Mulla Scottoiler Universal. Hyvin on toiminut siitä asti kun tein siihen oman tuplasyöttöpään. Se Scottoilerin oma ei toiminut. Tiputti aina vaan toisesta päästä.

Nykyään ei ole muuta harmia ketjuista kuin että muistaa lisätä öljyä Oileriin.

Miinuksena, jos ei tykkää ropailla mopoaan, on tuo alipaineliitännän tarve.

Mulla Scottoiler Universal. Hyvin on toiminut siitä asti kun tein siihen oman tuplasyöttöpään. Se Scottoilerin oma ei toiminut. Tiputti aina vaan toisesta päästä
Täältä myös pisteet ScottOilerille. Ei ole tarvinnut murehtia ketjun rasvailuista ja näkyypä nuo vitjat pysyvän hyvässä kunnossa; tippa vajaassa minuutissa ei kuulosta paljolta, mutta kun sitä tulee jatkuvasti liikkeessä ollessa, niin riittää hyvinkin! Minulla käytössä öljynsyötössä yksipiippuinen syöttö; arvelin jotta kyllä se öljy löytää tiensä perille sitäkin kautta.

Miinuksena, jos ei tykkää ropailla mopoaan, on tuo alipaineliitännän tarve.
Stromista löytyi alipainenippa kätevästi imusarjan nurkilta. ScottOilerin mukana tullut nippakin kävi suoraan eli eipä voisi paljoa helpompaa asentelu olla. Se tarvittava alipaine on sitten sen verran pientä, ettei sen takia kannata "pelätä" ScottOileria; koneen käytöksen / kestävyyden kannalta sillä ei ole minkäänlaista merkitystä.

Edit: Ja Stromkin ruiskupeli eli asentaminen onnistuu myös EFI-laitteisiin essonbaariväitöksistä huolimatta.

Scotoileri on paikoillaan, käyttökokemukset tulee myöhemmin. Asentaminen EFI Triumphiin vaatii tankin ja ilmanputsarin irroittamisen.

Eiks noi ketjurasvarit sotke kamalasti? Tuli vaan mieleen, kun tuossa aiemmin ihmettelin millä käytettynä ostetysta puvusta sais rasvatiplat pois..
Silloin kun ketjuvetoisella ajelin, niin laitoin ketjuihin yleensä spray-vaseliinia ja annoin sen kuivua rauhassa. Ja vielä niin, että rasvaus tapahtui ajon jälkeen, lämpimiin ketjuihin. Vähiten se mun mielestä sillain sotki, niin mopoa kuin matkustajaakin..
Ja tartteeko nää nykyiset x ja o-rengasketjut todellakin jatkuvaa öljyntiputusta, ei kai sentään..?

Back