• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ketjujen rasvaus moottoriöljyllä?

Napakka kirjoitus muttei mitään uutta, (vaihteisto)öljyllä mennään edelleen ketjujen kanssa, tod.näk. paras voitelutulos...:thumbup:

Viimeksi muokattu:
Ketjun aloittajalle kiitos, tämähän selvensi asiaa vallan ihanasti (kirjoitettu saunan ja parin Tuulikin jälkeen). Nyt vielä öljyäjille kysymys, vedättekö aina ja kaikki pensselillä, vai toimisiko ruiskukin?

+1

Ei tuohon cool'erin kirjoitukseen ole juuri mitään lisättävää.

Mä laitan öljyt ketjuihin OSCO:lla ennen pihatietä, öljyt kerkee ennen pysäköintiä levittymään lämpimiin ketjuihin. Samalla saa tuoreen suojan vesisadetta vastaan.

varmasti sotkee vähiten tuo pensselöinti mutta mun mielestä aika neitimäistä :)
tippakannulla vaan ruikautellen ni hyvä tulee.ja atf:llä menty vuodesta 2009

Eipä ole pensselillä öljyä levitetty ketjulle, loobmanilla ajossa ja muuten jos on tarvetta niin pyörä keskijalalle puksuttamaan ja joko pullosta tai tippapullosta liikkuvalle ketjulle.

Tarpeen mukaan öjytään, harvemmin on roiskeet pyörässä haitanneet... :p

Kuulostaa sille, että se on vissiin ostettava Motonetistä se huoltopukki, tekis asian yksinkertasemmaks, ei tarttis kulettaa käsin mopoa eestaas ja pyytää emäntää möyrimään takapyörän kupeessa:)

Ei tuollainen muutaman kympin rasvarikaan mikään huono ostos ole.

Eikä sitten jätetä sormia väliin jos pukilla rasvaat...

Vuosikausia olen voidellut ketjut keskiseisontatuella tippakannulla Kuplavolkkarin vaihteistoöljyn vaihdosta yli jääneellä öljyllä aina pesun jälkeen. Ylimääräiset ölpät rättiin renkaasta pyörittämällä. Reissun päällä mukana pikkupurkki ketjusprayta mallia Motonet tankkilaukussa ja ketjut hyvät vielä 24 tkm jälkeenkin. Ei tämä nyt niin ihmeellistä taidetta ole... Öljyn vaihdon keskiväki about 500 km :jpstyle:

Netistä löytyi keskustelu, jossa väitettiin että biohajoava moottorisahaöljy toimisi kans hyvin OSCO:n kanssa. Onko tästä ajatuksia/mielipiteitä?

Mä ostin aikoinaan ennen automaattirasvaria yhden purkin biohajoavaa ketjurasvaa kilikali-pullossa motonetistä (Motox vai Motorex???). Hemmetin huonoa. Aina alkoi ennen 500 kilometriä ketjut kuulostamaan kuivilta ja huonoilta.

hehe, ruokakaupassa oli hyllyssä tarjouksena kolmella eurolla mobilin vaihteistoöljyä puteli, oli pakko ostaa. :jpstyle:

specka sanoi:
Monet vaihteisto öljyt tosiaan haisee kuin ketun kusi.
Tuo haju johtuu hypoid lisäaineista, vältä siis ostamasta vaihteistoöljyjä joissa lukee "hypoid".
Useimmiten ne hypoid öljyt ovat myös api gl5 luokiteltuja. Joten valitse siis öljy joissa on api gl4 luokitus ja joissa ei ole mainintaa hypoid. Näitä molempia vinkkejä noudattamalla pitäisi löytyä vaihteistoöljyjä jotka eivät haise...

Back