Lieneekö merkki vaihtokuntoon tulosta vai mistä? Kohta kiristysvarat loppu..
Idiootti kiittää..
Idiootti kiittää..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oikein, ketjut eivät 'veny', vaan kuluma aiheuttaa välystä tapeissa ja holkeissa jolloin pituus kasvaa.Eikös kaikki nykyketjut ole venymättömiä? ...
Tosi on...ketjut kannattaa kiristää vasta sitten kun on tarvis, eli kun rupeaa ole löysällä.Omassa pyörässä pitäisi ketjussa olla löysää n. 25mm-35mm...säädetty kerran ja ajettu 10tkm. Säätänyt ketjut siitä kohtaa mikä on tiukin...olen rasvannut ketjut ketjuöljyllä, joutuu rasvaamaan useammin kuin vahalla.Toivotaan että ne kestäisi ainakin seuraavaan pyörän vaihtoon asti.yleensä ketju venyy vain jos öljyäminen on puuttuvaa, tai kiristät tarpeettomasti ja se venyy sen takia.
itse kyllä happea tulee annettua, mutta ketjuja ei tule kiristeltyä juuri koskaan.
jos ketju vaikuttaa löysältä, niin voitele se, aja sitten ja kiristä vasta sen jälkeen, vanha ketju kiristyy jo rasvasta, uskomatonta mutta totta.
Mikä mopo, mikä ketju, minkälaista ajoa ja huoltoa?Melko harvoin kyllä kiristelette ketjuja. Itsestäni ainakin tuntuu, että varsinkin uudessa mopossa ketjut löystyy jo ensimmäisen 200km jälkeen niin et (vähän liioiteltuna) maata melkein hipoo. Sis ajon jälkeen riittää n 1000km välein. Ja pidän välyksenä noin 30-35mm (kireimmästä kohdasta).
Sama vika. zx9r kawan ketjuja sai loppua kohden kiristää joka tankillisen jälkeen. Sitten olivat lopulta hengen vaaralliset.Mulla kun alkoi olla ZXR:n ketjut finaalissa niin sai kiristää yhtenään, kunnes sitten säätövarat loppu ja ketjut ja rattaat meni vaihtoon.