G
Guest
Guest
Mulla on ensimmäinen pyörä jossa on ketjuveto(gs500e)
Minkä tuo ketju/ratasetti kestää normiajossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ainakin 40tkm ajetut tuntuu toimivan,vanhassa pyörässäni gs 500eMulla on ensimmäinen pyörä jossa on ketjuveto(gs500e)
Mulla meni GSX 1.4 ketju ja rattaat vaihtoon 39t kohdalla (alkuperäiset), koska vaihdoin välityksiä samalla. Itse ketju ja rattaat olivat vielä muodossaan eikä sen puoleen olisi ollut vaihdon tarvetta. Ketjua olen pessyt kerran pari kesässä ja rasvattu Hondan Pro Oililla noin 500 km välein ja lisäksi sadekeliajon jälkeen. Alkuperäiset romppeet taitaa olla D.I.D:n tekemät osat.gsx 1400:n alkuperäiset rattaat ja ketjut menossa vaihtoon. Mittarissa noin 47tkm. Lenkit ei ole jumissa eikä takarataskaan ole kovin kuluneen näköinen. Kiristysvaraakin on vielä. Helinä ja rahina alkaa olla kovanpuoleinen, kun ne ketjun rullat alkaa olla väljiä... Eturattaan kunnosta ei ole tietoa, kun en ole avannut koppaa vielä. Rasvattu on 20tkm jälkeen 300-500km välein ketjuvahalla. noin 35tkm kohdalla ostin scottoilerin ja sen öljyä on kulunut nyt noin 1,5 desiä. Siinä vaiheessa kun laitoin tuon rasvarin, niin ketju oli ihan jumissa ja paskanen. En ollut koskaan puhdistanut ketjua millään muulla kuin laittamalla muutaman kerran kunnolla vaihteistoöljyä. Pyörän ensimmäisten 2otkm rasvauksista ei tietoa. Ketjuja ei kuitenkaan oltu vaihdettu kun sen ostin.
Ääni scottoilerille!
-Jarno
Jeps ! K4 Busan ekoilla ketjuilla/Rattailla ajoin 25tkm, toisilla muistaakseni 32tkm, ja kaveri jolla moto nykyään ajanee samoilla ketjuilla/Rattailla edelleen. Mä myöskin käytin ainoastaan ja vain Chain Lube Ketju"vahaa" ,ei sotke pätkääkään, eikä niin usein tarvi voiteluu kuin öljyillä. ETENKÄÄN liikaa ei kantsi "vahaa" käyttää .ainakin 40tkm ajetut tuntuu toimivan,vanhassa pyörässäni gs 500eMulla on ensimmäinen pyörä jossa on ketjuveto(gs500e)
teflon kuiva voide pitäny liat kauempana,lie sitten niin hyvä kuin öljypohjaiset?
Ja tuo sama pätee 600 äffään. Muistaakseni noin 20 tkm pääsin orkkisketjuilla, kun aikaisemmilla pyörillä ajelin 30-40 tkm. Nyt sv alla, saapi nähdä onko yhtä surkeat ketjut tässäkin alkuperäisenä.suzukin alkuperäiset siis 750 f:n ketjut on pyörän heikoin lenkki.Vaikka peset 1-2tkm välein ja öljyät ne n.200 km välein niin n.30tkm on maksimi käyttöikä.eka kiristys oli jossain 3tkm jäkeen ja sitten alkavat venyä ja venyä ja.....![]()
2 vaihteella hitaasti ajaen kuuluu ikään kuin kahnausta,ominaisuus vai v laatikon ääntelyä?Ostin vähän yli 20000km ajetun 750 äffän ja ihmettelin äänettä, kun siihen oli vaihdettu ketjutrataspaketti. Mietin, että onko pyörää pidetty huolimattomasti tms.
En ihmettele enää, ominaisuus näköjään![]()
shyhander sanoi:Tässä ajaessani tän kauden ekan lenkin, tuli mulle nyt sellanen olo, että mä heitän vesilintua sillä ohjeella että ketjut ja rattaa vaihdetaan aina settinä. Mulla oli 20 tuhattta ajettu ketjuratassetti, takaratas iha kulumaton ja ketjujakaan ei ole kiristetty kun varmaan kerran, loput on menny renkaiden vahdon yhteydessä. No, eturatas oli selkeesti piikit kaventunut ja kaartunut vähän taaksepäin. Jotain fiilistäkin oli että jalkatapeissa tuntuu jo. Päätin vaihtaa eturattaan vain. Nyt menee kuin sametilla ajais. Tästä lähin mä vaihdan eturattaan aina 10 tai 15 tuhannen välein. Se kun maksaa motonetissä vaan kympin. Mä uskon että just se kulunu eturatas rasittaa myö sitä ketjua.