• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kestävät minivilkut?

Elikkä tarvisin jostain kestävät minivilkut, joten jos sinulla on kokemuksia jostain minivilkusta, niin laitappa tietoa että mistä ne on ostettu ja miten kauan ovat kestäneet. Mulla alkaa mennä hermot noihin tokimoton paskoihin joista palaa polttimot kokoajan. Pyörään laitetaan uudet vilkut ja kokonaan uudet johdot vilkuille, niin pitäs ainakin tulla kestävä johtojen puolesta ja sen takia haluaisinkin myös kestävät vilkut. Kellermanit kiinnostais, mutta kun ovat niin saatana kalliita. Niitä ei taida mistään saada kovin halvalla?

halpa tulee kalliiksi ja kallis halvaksi...eikä ihme että paukkuu vilkkuja jos sulla tosiaan on smoto..

itte ostin muistaakseni stormilta sellaset tipan muotoset mustat minivilkut ja ihan hyvin on kestäny kulutusta...voisin melkeen suositella ledejä smotoon koska ymmärtääkseni ne ei tykkää niin paljon kyttyrää tärinästä

Kävin nyt sitten ostamassa ne Kellermanit tavallisella polttimolla hintaan 29/kpl. Toivottavasti noi nyt kestää vähän paremmin, ku noi tokimoton paskat..

Mulla on Stormilta ostetut halvat, tais olla 29€ pari. Niissä uutena olleet polttimot oli paskat, ja ne sai vaihtaa parin kk:n jälkeen, mutta nyt ovat toimineet 20tkm.

Nuo

Motoplaza

Tuolla on halli täynnä vilkkua ja muuta hilavitkutinta, sieltä itsekin hain vilkut ja takavalon (ja samalla sadeasun, kun satoi kaatamalla ja hyvä sadeasu oli vielä löytämättä. Eli siis varusteitakin löytyy.)

Mulla ainakin toinen takavilkku sp:ssä napsahti poikki. Kemiallisella metallilla fiksailin kuntoon, saa nähä kauanko kestää...
sad_orig.gif

Mulla kävi sama homma, napsahti poikki. Kyseessä Mirco Rhombusit. Sain Stormilta uuden tilalle, ilmeisesti joku valu tms. vika. Eipä noilla Kellermaneilla tarvii murehtia siitä, että olisi kosteutta vilkuissa toisin kun halpisvilkuilla. Mitä oon kattellu, niin paskimissa vilkuissa on ekan pesun jälkeen pisaroita vilkun sisäpuolella.
033102ass_1_prv.gif

Mulla ainakin toinen takavilkku sp:ssä napsahti poikki.
Nyt just ku pääsin kehumaan ja unohdin kopauttaa puuta, niin mulle kävi sama juttu, eli vasen takavilkku napsahti poikki. Oiskohan mullakin joku valuvika, ku vilkut on ollu vasta alle viikon kiinni. Pitää varmaan neuvotella siitä ton motoplazan äijän kanssa. Vilkut asennettu vielä liikkeessä, koska kävivät samalla noi vanhat piuhat läpi. Nyt kyllä vituttaa jo valmiiksi tämä tuleva säätö.
033102ass_1_prv.gif

Minivilkun mutteria kiristäessä saakin sitten olla tosi varovainen. Ite oon kiristäny molemmat sormin niin tiukkaan ku menee ja joku 1/8 kierros kiintoavaimella päälle. Menis avaimella viel hitosti lisää, mutta hajottas varmasti paikkoja, niissä kun on ne katkastut prikat niin ei se mutteri löysty.

Niin ja omat vilkut on stormilta jotkut noin 35€ pari maksaneet, vilkkuu kirkkaammin ku vakiot ja on ihan sievät, ei mitkään massanuolivilkut. Ensimmäiset sellaset kesti joku ehkä 5-7k mutta sit hajos toisesta vilkusta jotenki johto ja alko vittuilemaan eikä vilkkunu aina. No vilkut veks ja stormille ni ilman kyselyitä antoivat uudet ja samalla hyvät alet sytytystulpasta ja jarrukliineristä. Nykyset onki sitte kestäny moitteitta vaikka kuinka hyvin
smile_org.gif

Vähän OT:tä mutta....tarttis vähän jeesiä oikeanlaisen vilkkureleen löytämiseksi Hornettiin,että saisi nuo hankitut ledivilkut toimimaan oikein ja pyörän sitä myöden kasaan/ajoon pikaisesti.Tänään kävin Motonetista hakemassa "kehutun" ja jopa toimivaksi sanotun elektronisen releen
Mutta tuota kokeiltua vilkut vain paloivat eli eivät vilkkuneet enää lainkaan
eek.gif
Eli oliko tuollekin releelle liian vähän kuormitusta?Sainpa pari kertaa sulakkeenkin napsahtamaan,kun epätoivossa kokeilin johtojen paikkojakin muutella..Alkuperäisellä releellähän nuo vilkkuvat liian tiuhaan tahtiin.Ja mitään vastus virityksiä en aio laittaa.

Mulla on ollut nyt kolmatta kesää bussukassa välivastuksella kellermanit, eikä valittamista. Välillä vaihtunut pyörä, mutta vaihdoin modatun undertailin nykyseen pyörään.

ne motonetin vilkut on hanurista. pelkkää kosketushäiriötä yhtenään.
Itsellä on ARROWin ledivilkut ja tuon kolminapaisen elektronisen releen ainoastaan kävin Motonetista hakemassa,kun lauantai iltapäivällä vaihtoehdot olivat vähissä.Mutta eipä tuonut lohtua tuokaan.Pitäiskö vielä koittaa sitä kaksinapaista halvempaa (5,90?)vaihtoehtoa vai jotain ihan muuta?Stormilta näyttäisi löytyvän reilun 20:n hintaan relettä.

Orkkisrele Hondassa oli:
Mitsuba FR-3303, 12.8V
23W(21)Wx2+3.4(3)W
23W(21)MAX

elektronisiakin releitäkin on 'load sensitive' ja semmoisia jotka ei ole load sensitive. ledi vilkuille pitää olla semmoinen joka ei välitä kuormasta.

Back