• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kestääkö teidän polttimot keulimista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z1K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro! Elikkäs mitenkä hyvin teidän mopoissanne kestää ajovalonpolttimot keulimista, tai pikemminkin sitä kun se keula joskus tippuu hieman korkeemmalta alas.. Itellä mennyt nyt viikon sisällä jo 4 polttimoo joten rupesin tässä miettimään että onko polttimot joita olen ostanut paskoja (H7  9-13€)
vai onko se keuliminen muka näin kallista isolla zetalla...

No XX:llä tuli keuliteltua ja eipä menny yhtään polttimoa.
Voikohan olla mahdollista että Z:assa on lampun kanta löysä ja se pääsee tärähtämään kun rengas tulee alas ?

Joo 3 vuotta on kestäny nykynen poltin ja välillä on myös keulittu. Taitaa olla joku ikipoltin.

Kyllähän tuon jo kotilopuolella on huomannut H4:stenkin kanssa
confused_orig.gif
Nämä "halpispolttimot" ei tuppaa kestämään tärinää juuri ollenkaan ja jos tulee mökillä käytyä hieman useammin, tietää se polttimovaihtoa viimeistään syksyllä. Vaan ans olla kun nakkasin keulalle Philipsit. En tiedä mikä niissä on, mutta siihen loppui polttimoiden epänormaalin tiheä uusiminen
thumbs-up.gif
Siksipä se on Philips myös mopottimen ainokaisena ja 2. kautta mennään - tosin eipä tässä eturengaskaan ole kertaakaan vielä keventynyt, mutta ihan kokeilun arvoisena vinkkinä
lookaround_orig.gif

Kertaalleen olen eteen polttimot joutunut vaihtamaan, mutta keulimisesta ei ole mun mielestä johtunut, enempi on laakereita löystyttänyt toi mun keulittelu.

Nimim: Pari kertaa on keula pudonnut aikasta ilkeen tuntuisesti...

En ole ikinä keulinut, mutta silti toinen orkkispolttimo hajosi alle kahden kuukauden jälkeen. Philips H4 oli hän.

Yhtään polttimoa ei ole mennyt, mutta sitäkin useampi etupään stefa ja yksi koneen alakerta
biggrin.gif
Eli hyvin kestää
biggrin.gif

H-7:n kestävyys on kyllä todella syvältä! Kaikissa vehkeissä joita olen omistanut on ollut H-4:t, joten näihin ei ole tarvinut polttimoita vaihdella. Ainut poikkeus oli -00 Almera jossa oli H-7:t, johon lamppuja sai vaihtaa urakalla. Elikkä ilmeisesti hooseiskat ei kestä tärinää=> on ajettava etupyörä maahan painettuna
smile_org.gif

Eipä ole yksikään poltin särkynyt keulimisesta. Yks halppis poltin hajosi seuraavana päivänä kun vaihdoin mut vähänkin parempi laatuinen nin on kestänyt erittäin hyvin.

Eipä ole ikinä tollasta vaivaa ollu, vaikka tulee välillä kovaakin alas. Stefoja paukkuu, kuten muillakin.

Keuliminen on laitonta!! Noudattakaa lakia niin ei kulu polttimot.

No nyt on pakko jo viimein kysyä!

Miten siis keulitaan? En ole edes uskaltanut vielä kokeilla ku pelottaa että pyörä kaatuu. Siis millä vauhdilla kokeilen ja mitä siinä pittää tehä?

Back