• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kesän mooottoripyöräilyyn liittyviä kohokohtia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Sijainti
Suomi
Jokaiselta kesältä jää varmasti ikimuistoisia elämyksellisiä moottoripyöräilyyn liittyviä hetkiä ja tapahtumia mieleen.

Mitkä ovat motoristikesäsi parhaat hetket
sport05.gif
?

Lisää tähtihetkiä on taatusti tulossa, kesähän jatkuu. Kerätään niitä tähän sitä mukaan
smile_org.gif
!

Itse voisin mainita sen hetken kun polvipala osui ensimmäistä kertaa radalla maahan
lookaround_orig.gif
. Ja muutenkin tuohon rata-ajoon liittyvät reissumuistot ja hyvä henki varikolla porukan kesken
thumbs-up.gif
.
Myös rr:n sm-sarjan seuraaminen useammassa kisassa paikan päällä on ollut erittäin mielenkiintoista varsinkin kun kisaajat ovat tulleet tutuiksi.

Pääsin tyypittämään BMW S1000RR pyörää Saksassa.
Italiassa passo Stelvio, Arabbassa Sella ronda, Grossglockner yms.
Toki myös motoGP Sachsenringillä.

Ollu  niin hieno mopokesä et taitaa koko kausi olla yhtä kohokohtaa.

P.S : iski niin kova kuume et tästä voi tulla TODELLA kallis reissu.

Parhaita paloja tähän mennessä:

Ahveniston mutkat, oman pyörän ääni kun kierrokset on korkealla, juokseminen hiekka-alueella kypärä päässä, itse tehdyt huollot, SS1000, ohittamisen helppous maantiellä, isot morotukset tien päällä.

Jokainen kerta, kun lähtee liikenteeseen on omalla tavallaan hieno. Lähdön valmistelu, varusteiden pukeminen, pyörän käynnistys, ensimmäinen kiihdytys kotipihalta lähdettäessä, säätilan aistiminen, tuoksut jne....

Huippuhetki kuitenkin oli SS1000-ajon lopputankkaus ja sen jälkeen kotiin ajo kahden aikaan yöllä toukokuun puolivälissä.

Kuinka ollakaan, sattui tälle päivälle....

Ajelin kehä kolmosta Tikkurilan ja Porvoon motarin väliä (autolla) ja näin jo kaukaa jonkun tosi vanhan mp:n ajelevan samaan suuntaan. Pakko oli ajaa lievää ylinopeutta että pääsi rinnalle.
Kaveri mulkaisi ihmeissään, kun jäinkin vierelle. Näytin peukkua ja kiihdytin takaisin sopivaan rakoon oikealle kaistalle.

Eipä mitään, katselin peilestä kun kaveri kiihdyttikin vanhuksensa oikein tosi laukkaan, tuli vierelle ja eikun peukku ja oikein reilumoro päälle.

En tiedä mikä oli miehen pyörä, joku 5-60 luvun britti luulisin. Itäpyörä se ei kuitenkaan hajusta päätellen ollut. Hyvässä patinassa kuitenkin...

bowdown.gif
Motoristi  
buttrock.gif

Tämän kesän paras moottoripyöräilyyn liittyvä kohokohta oli ajaa ihka omalla Hornetilla kotiin
inlove.gif
3 vuoden ajotauon jälkeen oli aikas jänskää.

Kyllä parasta on ollut meidän jytäristien yhteinen reissu Japsitarojen kokoontumiseen Kuopioon kesäkuun puolessa välissä. Hyvä jengi ja mahtavat prätkät.

Sain vihdoin ostettua keväällä pitkän kesäloman kunniaksi rc51:n (VTR SP-2) Hondan, josta on jo 7 vuotta nähty märkiä päiväunia. Vieläkään ei voi uskoa, että tuommoinen on tallissa.

Ja sitten niitä kohokohtia.... Suomen mutkateillä, pienillä vaihteilla, ketterästi kulkeva "homologation special" alla, tehokkaan V2:n inferno Akrapovicin putkilla säestettynä... Jestas...

biggrin.gif

^ Hieno HONTA
Noh kai Se oli se eka ahveniston reissu vaikka lyhkäseks jäi!
( Rata liukas öljystä )  
baaa.gif
Mut kiva oli! Tahtoo uudestaa!
blush.gif

Itse voisin mainita sen hetken kun polvipala osui ensimmäistä kertaa radalla maahan
lookaround_orig.gif
. Ja muutenkin tuohon rata-ajoon liittyvät reissumuistot ja hyvä henki varikolla porukan kesken
thumbs-up.gif
.
Onneksi pysyit pystyssä
smile_org.gif
oli nimittäin itselläkin viime kesän shokeeraavin/hienoin hetki sama tapahtuma.

Mulla kans nuo ratailut ovat olleet ehdotonta huippua, ja paljolti kiitos seuran. Lähes yhtä hienoa, joskin eri tasolla, oli Kawan etupumppujen huolto, kaikesta sitä selviää kunhan uskaltaa ryhtyä.

Jaksan kuitenkin uskoa että parhaat hetket ovat vielä edessä.
biggrin.gif

Minun kohokohta ei kestänyt montaa sekunttia. Olin Norjassa ajelemassa ja siellä keskellä ei mitään kanjonista syöksyy neljä (4) Naton/USA:n/Norjan hävittäjää melko matalalla.
Siitä ne laski pään vierestä ja jylinä tuli vasta lenskareiden jälkeen.
Sillä hetkellä sitä tunsi itsensä siellä tunturin kupeella niiiiiin pieneksi...
Olipahan bassot ihan kohillaan! ! ! Kuului jopa Eareiden läpi.
Täällä Suomessa on tottunut siihen, että johonkin puolustusvoimien tapahtumaan tilataan Hornetin ylilento 600km korkeudessa, ettei mummot häiriinny.

Minun kohokohta ei kestänyt montaa sekunttia. Olin Norjassa ajelemassa ja siellä keskellä ei mitään kanjonista syöksyy neljä (4) Naton/USA:n/Norjan hävittäjää melko matalalla.
Siitä ne laski pään vierestä ja jylinä tuli vasta lenskareiden jälkeen.
Sillä hetkellä sitä tunsi itsensä siellä tunturin kupeella niiiiiin pieneksi...
Olipahan bassot ihan kohillaan! ! ! Kuului jopa Eareiden läpi.
Täällä Suomessa on tottunut siihen, että johonkin puolustusvoimien  tapahtumaan tilataan Hornetin ylilento 600km korkeudessa, ettei mummot häiriinny.
Alko oikein penkki jytisemään kun tän luin ja mietin tuota tilannetta...
smile_org.gif

Itellä toistaiseksi tän kauden hienoin yksittäinen setti oli reissu LPR-Ruka-LPR. Tänä kesänä on ajelut jääny vähän vähemmälle, kun on 8 kk poika kotosalla, niin kerrankin kun pääsi ajamaan oikein mahan täyteen niin kyllä siitä nautti.
biggrin.gif

Back