• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kerrostaloasukas, miten suojaat pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-Doggy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
turku
Meillä on tossa 200metrin päässä mopo/motoparkki, jonne saa muuten pyörän hyvin kiinni. Hiukan jännittää jättää se tohon yksin yöksi(vahingosta viisastuneena). Olen käyttäny kuvassa näkyvää lukkoa ja yöksi peitän aina pressulla. Pitäisi varmaan mielummin köyttää takapyörä etupyörän sijaan. Ellei sit molemmat rungon lisäksi.
tounge.gif

Pientä galluppia ja neuvoja otetaan vastaan pyörän suojaamiseen varkailta ja ilkivallalta.
smile_org.gif

Kuva

Meillä on tossa 200metrin päässä mopo/motoparkki, jonne saa muuten pyörän hyvin kiinni. Hiukan jännittää jättää se tohon yksin yöksi(vahingosta viisastuneena). Olen käyttäny kuvassa näkyvää lukkoa ja yöksi peitän aina pressulla. Pitäisi varmaan mielummin köyttää takapyörä etupyörän sijaan. Ellei sit molemmat rungon lisäksi.
tounge.gif

Pientä galluppia ja neuvoja otetaan vastaan pyörän suojaamiseen varkailta ja ilkivallalta.
smile_org.gif
Ilmeisesti olet tehnyt jo sen mitä on tehtävissä eli; pressu, hälyttimellä varustettu jarrulevylukko ja näkyvä (ja järeä) ketjulukko! Pressu lienee paras suojavarustus? Ja tietysti kasko!
062802moto_prv.gif

Oma talli paras suoja  
cool.gif

viikon verran jouduin seisottamaan Suloa pihalla ennenkun talli vapautui; oma auto muualle parkkiin ja pyörä autopaikalle. Hälytin, jarrulevylukko ja pressu ja silti hirvitti oman aarteen puolesta  
crazy.gif

Pyörässä ajonesto ja pressu päällä. Hälyttävä jarrulevylukko täytyis vielä käydä ostaan
thumbs-up.gif

Hälytin & pyörä näkyy ikkunasta mulle + muille talon asukeille.
Lukot ja pressut on liian hankalia laiskalle miehelle

Mopo on mulla taloyhtiön autohallissa kotilon kaverina. Hallissa on kulunvalvonta ja valvontakamerat. On pyörässä sitten lukko vielä levyssä.

Ennen joutu pitään pihalla. Pyörä oli paksulla kettingillä aidassa kiinni ja pressu päällä. Kerran olivat vieneet pressun mutta muuten sai olla rauhassa. Pressu oli risa joten se ei harmittanut yhtään. Nykyään säilyy parkkihallissa auton edessä. En ole käyttänyt pressuja enkä kettinkiä enää. Varmaan sitä käydään käpistelemässä kun kerran oli viety ketjuvahapurkki vierestä. Se vähän harmitti.
Niin ja sekin on hyvä että suoraan makkarin ikkunasta on n. 15m parkkihalliin ja siihen missä pyörä on. Näin vainoharhaiselle kuin unelma kun voi tarkistella ikkunasta onko pyörä tallessa  
blush.gif

Perhanan kallis oli tuo oma "varkaussuojani" - piti ostaa talli taloyhtiöstä. Mutta nyt sinne mahtuu talouden kaikki 2-pyöräset + "hiukka" muutakin tavaraa
biggrin.gif

Mulla on tuuria sinänsä kun saan pitää pyörää parvekkeen alla joka on melkeen rapun edessä ja jos mun motskarin hälyt (spyball) alkaa soida niin ei oo pitkä matka alas kattoo mitä siel touhutaan. Spyballin kuulee jo pidemmältäkin sisälle asti. + tietysti prussu on parhaimpi kiinnostuksen poistamiseen eikä naapuruston kakarat käy hiplailee nappeja.

Pressu on päällä, Jammun oman ajoneston pitäisi kuulemma estää käynnistys ilman avainta. Mitään ongelmia ei ole ollut, mitä nyt spurgut pöllivät kerran pressun viime kesänä.

Eipä mulla muuta oo kun pressu päällä, jos ovat viedäkseen niin sit vievät... Sitä varten on si vakuutukset ja toisaalta joka oikeasti pyörän haluaa viedä ei sitä nuo levylukot estä, suojaa lähinnä kakaroilta...

Pyörät parkkitalossa omassa lukittavassa "häkissään". Itse taloonkaan ei pääse kuin avaimen omistavat vuokrapaikan maksaneet. Joten periaatteessa kolmen lukon takana + mopon omat lukot. Uloshan täällä ei uskalla jättää edes vanhoja lenkkareitaan.
nixweiss.gif

Rattilukko ja näköyhteys...
smile_org.gif

Pitäisi varmaan laittaa kyllä vähintään joku vaijerilukko vielä, hälyttimistä en ole kovin innostunut.

Ajonesto, ohjaustangonlukko ja levylukko. Kasko hoitaa loppupelissä. Täällä kaupungin huonoimmalla alueella tuo siis seisoo isolla parkkipaikalla. Yksi pyörä multa jo on kai pakettiautolla vietykin. Onneksi pyöriä tehdään joka päivä uusia.

Tankolukko (vakuutuksen vuoksi), hälytin ja aukealla paikalla. Turha pitää pressua pyörää naarmuttamassa.

Rauhallinen seutu, parkkipaikka oman ikkunan alla ja vakuutus. Ei tartte pressuja tahi hälyttimiä. Suurimman osan ajasta kun pyörä on pihalla niin mies on kotona. Ja sen äänen kyllä kuulee ja siellä joku hörhö häärii niin pihalle toteuttamaan American History X kohtausta.
kaboom.gif

tounge.gif

smile_org.gif

Kuva
Off topic:Näyttää kuvassa olevan mun vanha zx6r.

Back