• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kenkä suli pakoputkeen! millä pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PitkäJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaveri istu takana ja kengänpohja suli pakoputken pintaan. Milläs hitolla sen siitä saa siististi pois?
Originaali ZX-12R putki
veryangry.gif

Sokeripala. Ei vettä kovasti samaan aikaan, vaan vedellä voi välillä puhdistaa niitä roippeita siitä putkesta.

Pulmua peliin  
buttrock.gif
Ei oo sokerin voittanutta tossa hommassa  
biggrin.gif
Siis miten tama sokerihomma irrottaa tohnat? Mulla on kanssa Bangkokin pyorassa jotakin outoa tohnaa (aluksi luulin sen olevan linnun...kaa), mutta en tieda mita lie onkaan. Se pehmenee tietenkin, kun putki lammin, mutta kylmana aivan kovaa.

Pyora oli 2 viikkoa vanha, kun se skeidanrohjake siihen jostakin ilmesty. Olis kiva saada se skeida pois putkesta.

Pulmua peliin  
buttrock.gif
biggrin.gif
Siis miten tama sokerihomma irrottaa tohnat? Mulla on kanssa  Bangkokin pyorassa jotakin outoa tohnaa (aluksi luulin sen olevan linnun...kaa), mutta en tieda mita lie onkaan. Se pehmenee tietenkin, kun putki lammin, mutta kylmana aivan kovaa.

Pyora oli 2 viikkoa vanha, kun se skeidanrohjake siihen jostakin ilmesty. Olis kiva saada se skeida pois putkesta.
Lämmitetään putkea hiukan, mutta ei tulikuumaksi. Sokeripalaan räkäistään pari kertaa ja sitten sitä hierotaan siihen töhnäkohtaan.

Pulmua peliin  
buttrock.gif
biggrin.gif
Siis miten tama sokerihomma irrottaa tohnat? Mulla on kanssa  Bangkokin pyorassa jotakin outoa tohnaa (aluksi luulin sen olevan linnun...kaa), mutta en tieda mita lie onkaan. Se pehmenee tietenkin, kun putki lammin, mutta kylmana aivan kovaa.

Lämmitetään putkea hiukan, mutta ei tulikuumaksi.  Sokeripalaan räkäistään pari kertaa ja sitten sitä hierotaan siihen töhnäkohtaan.
Okay, thanks, pitaa kokeilla, kun olen ensi kerralla paikalla.

Okay, thanks, pitaa kokeilla, kun olen ensi kerralla paikalla.
Kannattaa muuten ensin kokeilla johonkin sellaiseen paikkaan jossa pikkunaarmuista ei ole niin väliä. Itse hankasin vähän aikaa sitten palaneita kuminpalasia putkesta juuri tuolla tavalla ja huomasin että vaikka kumi lähteekin, saa sokeripalalla aikaan myös naarmuja jos hankaa yhtään kovemmin.

Autoglymin tai Autosolin metal polishilla pikkunaarmut saa kyllä pois, mutta tämä kuitenkin vinkkinä siltä varalta ettei tarvitsisi hinkata moneen kertaan eri aineilla.

Make.

Xyleeniä voi myös kokeilla, toimii ainakin kromiputkissa hienosti.

Sokeripala toimii!! Kastat veteen ja hankaat hellästi...muutamalla sokeripalalla saat ihmeitä aikaan ja ainakin itse olen muutaman kerran käyttänyt ja AINA kylmään putkeen
062802jumpie_prv.gif

Back