• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kemora ja orgin päivät; mihin ryhmään ajamaan?

cbr600äffä

MotOrg ry jäsen
Kemora ja orgin päivät; mihin ryhmään ajamaan?

Olisi vakaasti harkinnassa lähteä orgin kanssa kemoralle, mutta mihin ryhmään kysyy nimimerkillä epätietoinen?

Kemoralla en ole koskaan käynyt, mutta ahvenistolla ajelen matalia 1:28 vauhteja.

mihin tälläinen ns. yhden radan spesialisti pitäisi sijoittaa ettei ole kenenkään jaloissa?

-tuomas

cbr600äffä sanoi:
Olisi vakaasti harkinnassa lähteä orgin kanssa kemoralle, mutta mihin ryhmään kysyy nimimerkillä epätietoinen?

Kemoralla en ole koskaan käynyt, mutta ahvenistolla ajelen matalia 1:28 vauhteja.

mihin tälläinen ns. yhden radan spesialisti pitäisi sijoittaa ettei ole kenenkään jaloissa?

-tuomas
Jos aiot opetella radan etukäteen/ ottaa opastusta niin paljon että osaat radan/ pystyt ajamaan nopeen ryhmän vauhtia pysyen silti omalla mukavuusalueellasi, niin nopeen ryhmän lippu.

Jos aiot suoraan lähtee tahkoomaan uutta rataa, niin ota keskiryhmän lippu ekaksi päiväksi. Jolloin voit rauhassa opetella radan. Jos maltat opetella radan, niin seuraavana päivänä nopeeseen.

cbr600äffä sanoi:

-tuomas

Luulisin, että nopea ryhmä on sulle ihan oikee paikka tuolla vauhdilla, pyydät vaan jonkun ekalle setille näyttämään linjaa niin pääset nopeesti sisään uuteen rataan. Jos on vähän epävarma fiilis ja tulet useammaksi päiväksi niin sitten ekalle päivälle keskiryhmään ja lopuille nopeeseen. Ja jos olet pe 24. päivä tulossa niin voit lähtee mun perään ekalle keskiryhmän setille kattomaan linjaa. Vedän siellä tuota Ajotaito IV-kurssia niin menee siinä sivussa toi linjan näyttäminen. Ja onnistunee se linjan näyttö muulloinkin kun vaan tulee hihasta nykimään.

Jees. No pitää harkita. Vaikeeta on tietää mitä tehdä =)

Juutuubivideon perusteella pitää ottaa sen verran takaisin, että olen mä tuolla joskus ajanut autolla 24h endurance-kilpailun, mutta mopolla ihan tuntematon rata. (tultiin luokassa kolmanneksi siinä kisassa. Kolme autoa tosin meidän luokasta selvisi maaliin)

-tuomas

cbr600äffä sanoi:
Jees. No pitää harkita. Vaikeeta on tietää mitä tehdä =)

Juutuubivideon perusteella pitää ottaa sen verran takaisin, että olen mä tuolla joskus ajanut autolla 24h endurance-kilpailun, mutta mopolla ihan tuntematon rata. (tultiin luokassa kolmanneksi siinä kisassa. Kolme autoa tosin meidän luokasta selvisi maaliin)

-tuomas

Nopsaan ryhmään on sun paikka. Voin näyttää sulle mitenpäin mutkat menee ja sit voit kaahailla karkuun. Tai sit Tomppa näyttää. :orgmp:

cbr600äffä sanoi:
Soikkelillakin kova luotto mun vauhtiin...

Muuten millaista dunloppia tuonne pitäis varata?

-tuomas

Musta ja pyöree on ollu mun ensisijanen valinta. :D

No mut vakavasti puhuen muistelen, että 54-loppuset toimii tuolla ihan kivasti. Noista uudemmista ei oo niin käsitystä.

Nitrous sanoi:
Musta ja pyöree on ollu mun ensisijanen valinta. :D

No mut vakavasti puhuen muistelen, että 54-loppuset toimii tuolla ihan kivasti. Noista uudemmista ei oo niin käsitystä.

Joo mustaa ja pyöreetä mäkin harkitsin. Olen nyt ahvenistolla ajellut medium seoksella. onkohan se kolmonen vai mikä noista uusista koodeista. Mutta kahden päivän settiin pitäis varmaan varata joku vararengas mukaan.

-tuomas

cbr600äffä sanoi:
Joo mustaa ja pyöreetä mäkin harkitsin. Olen nyt ahvenistolla ajellut medium seoksella. onkohan se kolmonen vai mikä noista uusista koodeista. Mutta kahden päivän settiin pitäis varmaan varata joku vararengas mukaan.

-tuomas

Mulla ei kyllä oo mitään käryä, että mitä toi kolmonen vastaa, mutta mp-radalla oli samasta aiheesta kyselyä: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1270.msg33830#msg33830

Ehkä siellä joku tietäs.

Minä oon ajanu just tolla kolmosella eli se tais olla se T998. Pitää hyvin ja kuluukin niin kuin pitää. Ja sit tosiaan noi 54 loppuset ja sit se joku 488? mikä tuli 54 tilalle/rinnalle.
Voi siellä pehmeelläkin ajaa, kuluu vaan nopeemmin ja voi vähän revetä, mut jos on paaluu niin vaihtaa vaan uuden :;):
Kovemmilla luistaa herkästi, mut ei ne mihkään kulukaan.

heippa sanoi:
Minä oon ajanu just tolla kolmosella eli se tais olla se T998. Pitää hyvin ja kuluukin niin kuin pitää. Ja sit tosiaan noi 54 loppuset ja sit se joku 488? mikä tuli 54 tilalle/rinnalle.
Voi siellä pehmeelläkin ajaa, kuluu vaan nopeemmin ja voi vähän revetä, mut jos on paaluu niin vaihtaa vaan uuden :;):
Kovemmilla luistaa herkästi, mut ei ne mihkään kulukaan.

pörpör, näihin Dunlop lärinöihin tarvii tulkin. Thats why i use the black and round pirelli... :bye:

Noniin, La keskinopeeta ja Su nopeeta. Soikkeli sitten varmaan siirtelee mua ryhmästä toiseen jos ja kun en osaa pätkän vertaa ajaa kemoralla.

-tuomas

cbr600äffä sanoi:
Noniin, La keskinopeeta ja Su nopeeta. Soikkeli sitten varmaan siirtelee mua ryhmästä toiseen jos ja kun en osaa pätkän vertaa ajaa kemoralla.

-tuomas

Eti la aamuna keltanen teltta ja sieltä kovaääninen Honda-kuski niin katotaan josko sulle saatas järkättyä pikku rataesittely ekalle setille.

Nitrous sanoi:
Eti la aamuna keltanen teltta ja sieltä kovaääninen Honda-kuski niin katotaan josko sulle saatas järkättyä pikku rataesittely ekalle setille.

Keltanen? :blink:

Muilla vaan mustat, sulla vissiin menossa joku sateenkari-kausi? :polonen:

Nitrous sanoi:

Jees. Kyllä mä sut varmaan tunnistan. Yritetty joskus ajaa samassa tiimissä tattiksella mopogp-kisaa kunnes mopo kosahti alkumetreillä.

-tuomas

Back