• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kbc VR-2 gunslinger vai Arai condor?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tipe82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli mielipiteitä kehiin jos kokemusta!! kokeiltu on molempia ja olivat tosi hyviä molemmat päässä ja saman hintaisia eli kumpaa suosittelisitte kun ei itsellä kokemuksia oikeen kypäristä!

Kiitos.

Ostin viime kesänä Arain Condorin ja olen ollut ainakin vielä siihen tyytyväinen. Kypärän istuvuus on yksilöllinen ja mielestäni se tärkein juttu. Omalle kuupalleni tuo Arai istui paremmin kuin mikään muu merkki. Kannattaa testata myös lasit päässä (aurinko tai lääkärin määräämät). Esim. Shoeissa prillien sangat meinasivat nousta kohti taivaita.

Mielestäni Arai on melutasoltaan ihan ok. Ilmankierto / huurtumisominaisuuksista ei oikein osaa sanoa - ei tullut pahemmin märkiä kelejä vastaan. Painokaan ei kai ole sieltä pahimmasta päästä. Ainakin oma niska on jaksanut kyseistä ruukkua kannatella.

Omaan päähän Arai sopii paremmin, joten valitsin sen. Sehän kuitenkin tärkeintä on. Eikä mitää suurempaa valittamista ole tullut vastaan. Kbcllä en ole ajanut kuin lyhyen pätkän, mutta varsin hyvin sekin vaikutti toimivan.

Muuten kyllä kallistuisin Kbcn puolelle, sen verran makeita kypäriä niiltä löytyy... Tosin Arailtakin alkaa löytyy ihan mielenkiintoisia designeja esim Chaser

edit nykyinen on kypärä on Arain Maverick, mikä taitaa olla Condoria edeltävä malli

Itsella on toi KBC, vasta ostin...kokemuksista sen verran että kävin kelkalla heittäään pikku lenkin, ainakin tuuletus kanavat oli auki, otsa meinasi jäätyä ja linssi huuruun..ei todellakaan sovi kelkkailuun,mutta pakko oli päästä kokeileen. Korvatulppien kans, oli ainakin tosi hiljainen.
Kesällä toivottavasti toimii, niinkuin suunniteltukin. Ulkonäkö miellyttää ja ennen kaikkea tuntuu hyvältä päässä. Tuntu jopa liiankin hyvältä, tuli mieleen ostinkohan liian ison.

Kbc huurtumaton savu linssi on muuten aika vaalea, nyt ehkä tilaisin savun tillalta silver chrome linssin. Minulla kypärä valkoinen/musta väriltään.

Mulla on Arai Condor ja olen siihen ollut tosi tyytyväinen. Ainoa vika on, että visiiri auki se vinkuu jonkin verran. Huurtuu kuitenkin herkästi ainakin nyt kun on +5..+10 ja satelee vähän väliä. Mulla on myös Shoei (RX-?), jossa on tuplavisiiri ja muistan sen olleen häkellyttävän kevyt ja äänetön vanhan BMW-kypärän jälkeen. Nolaneita on myös ollut muutamia N40 H-D käyttöön, mutta huomasin Arain avopotan olevan parempi. Jos laatua haluaa niin kumpi vain Arai tai Shoei on varma valinta.

mua kiinnostas kans toi kbc vr2 toiseks kypäräks edellinen on agv airtech ja ois mukava tietää onko se minkälainen käytössä
062802moto_prv.gif

Itsekin olen käynyt sovittelemassa noita kumpaistakin kypärää. Minun päähäni KBC ei ainakaan istunut sitten millään - harmi koska niitä olis saanut halvalla ja tuo gunslinger on vielä ihan hyvän näköinen.
Arai condor on ollut tähän mennessä parhaiten istuva.

KBC:llä on visiirit tosi halpoja verrattuna Araihin. Arailla varmaan lisää hintaa kun niissä visiireissäkin on avattavat tuuletus aukot.

Itsellä KBC:n VR2 viime kesänä hommasin ollut tosi tyytyväinen, istuu tosi hyvin päähän, mutta sehän onkin sitten jokaisen kuulasta kiinni mikä istuu parhaiten.

Älä hyvä ihminen edes mieti kumman ottaisit !
Kyllähän Arai on paaaaaaljon parempi jos turvallisuudesta puhutaan !
Jos taas ulkoisista seikoista niin ovathan nuo kbc:t aika
räyhäkkään näköisiä...

Lainaan tätä threadia kun en uutta viiti pykää mutta aloitteleva ja ajokamoja innokaasti hommaamassa oleva pärinäpää ei oo mistään löytäy PK-seudulla liikettä jossa ois KBC kypäriä testavana. Kuka tietäis, missä näitä on hyllyssä?

Itellä parhaiten kaikista kypäristä istuu ARAI päähän. Eli ääni sille! Kaikki kypärät on moposta riippuen äänekkäitä, eli tulpat korviin ja menoksi!

Kyllä Arailtakin löytyy jo niitä hiukan rayhäkkäämmän näkösiä kuoseja....
thumbs-up.gif

Back