• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käyttäjien kokemuksia selkäpanssareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blacksmith
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys arvon päristelijät!

Katsoin juuri ikkunasta ja huomasin, että kevät (ja kunnon ajokelit) lähestyy hurjaa vauhtia. Uuden kauden (ja pyörän) kunniaksi ajattelin taas päivittää ajovarusteitani.

Nyt ostoslistalta löytyy selkäpanssari ja minua kiinnostaakin käyttäjien kokemukset kyseisistä liukureista.

Itse olen tässä arponut eri valmistajien välillä. Olen mietiskellyt seuraavia: Alpinestars bionic -selkäsuoja (139€) ja Force Field Pro L2 (129€). Muut ajokamani ovat pääosin alppitähtöstä.

Toki muutkin mallit/ merkit kiinnostaa, mutta nuo nyt ensimmäisenä tulivat mieleen.

Itse investoin tommosen ja olen ollut tyytyväinen, ei hiosta istuu mun selkään hyvin ja jos ilman tota yrittää lähteä ajelemaan fiilis on sama kuin autolla ajelis ilman turvavyötä.

Mulla on Dainese Wave 2 ja se on ok.
On tuota Forcefieldiäkin moni kehunut,
tuskin kumpikaan on huono, vaarallinen tai epämukava...

Forcefield löytyy. Ei ahdista eikä tunnu suuremmin takin alla. Leveä ja tukeva tarrakiinnetteinen vyötärönauha tukee ajaessa selkää. Ei siis moitittavaa.

Pisteet Dainesen Wavelle, ei hiosta eikä ahdista. Selkäpanssarihan on sitten kypärän jälkeen tärkein varuste.

Löytyykö kokemuksia tästä.

http://www.storm-motor.fi/shop....94.001-

Kuvasta ei näy, mutta etupuolella on rintapanssari ja toi niskasuoja on irroitettavaa mallia.
Mahtuukohan tuo tiukan nahkapuvun alle rintapanssareineen päivineen? Entäs tuo niskasuoja, onko käytännöllinen? Käsittääkseni RR käyttöön on suunniteltu?

Muutamien kaatojen jälkeen Dainese Backspacet vaihdoin Forcefieldiin. Selkä on yhä ehjä, vaikka muista luista ei voi samaa sanoa. Forcefield on kyllä hyvän tuntuinen kun on pehmeä. Dainesen Wavesta en tykännyt sovitettaessa.

Juu, täällä ei saa kysyä mitään, jos vahingossakaan joku on jo kerinnyt sivuamaan samaa aihetta. Ei muuta kuin kahlaamaan kaikki satakunta aihetta läpi...

Mutta pitää myös varoa ettei nosta liian vanhoja viestiketjuja ylös, siitäkään kun kaikki eivät pidä.

Kannattaa myös lukea kaikki satasivuiset viestiketjut huolella läpi, sillä jos vahingossa kysyy samaa asiaa uudemman kerran niin joku vastaa hetimiten, että siellähän se vastaus on sivulla 53...

Kannattaa siis varata foorumin selailuun esimerkiksi koko työpäivä, niin kyllä niitä vastauksia alkaa löytymään...

Forcefield on mulla, ekat reissut teki tiukkaa, kun se pääs hiukan hiostamaan selässä... Kun siihen sitten tottui, ei meinaa enää lähteä ajamaan ilman panssaria...

Dianesen Wave 2 tuli ostettua muutama päivä sitten. Todella hyvältä tuntuu selässä mitä olen kotona sisällä sillä fiilistelly
biggrin.gif
Rakenne on kyllä sen oloinen ettei hiosta kuumallakaan ilmalla pahasti.

mp asun telttapatja löytyy toivottavasti ei tänä kesänä parempaa tartte on budjetti sen verran tiukoilla
tounge.gif

Juu, täällä ei saa kysyä mitään, jos vahingossakaan joku on jo kerinnyt sivuamaan samaa aihetta. Ei muuta kuin kahlaamaan kaikki satakunta aihetta läpi...

Mutta pitää myös varoa ettei nosta liian vanhoja viestiketjuja ylös, siitäkään kun kaikki eivät pidä.

Kannattaa myös lukea kaikki satasivuiset viestiketjut huolella läpi, sillä jos vahingossa kysyy samaa asiaa uudemman kerran niin joku vastaa hetimiten, että siellähän se vastaus on sivulla 53...

Kannattaa siis varata foorumin selailuun esimerkiksi koko työpäivä, niin kyllä niitä vastauksia alkaa löytymään...
biggrin.gif
Ite oon huomannu saman ilmiön...

Mä puollan kans Dainesen Wave 2:sta. Pari kesää ollut selässä kelillä kuin kelillä. Kuumallakin mukava, tai niin mukava kuin selkäsuoja voi nyt hiostavalla kelillä olla. Olen sopeutunut suojaan niin hyvin, että on ollut todella alaston olo, jos on edes koettanut pistää nahkatakkia päälle ilman suojaa. Ainoa huono puoli ko. suojassa on se, ettei se kestä alhaalla niin hyvin kuin voisi. Sitä en tiedä onko joku muu suoja parempi tässä suhteessa.

Tollasen selkäsuoja täytyy loppupelissä olla kovaa materiaalia, siis ulkopuolelta. Ja sisäpuolelta sen pitäisi olla pehmeä ja hengittävä. Sen pitäisi lisäksi pysyä hyvin paikallaan. Sen vuoksi on edullista, että se on yhdistetty suojapaitaan. Itsellä on Dainesen Wave 'jotain' suojapaita, jossa on kaikki yläkropan suojat (myös rintapanssari ja niskasuoja) samassa paidassa. Ja hyvät suojat ovatkin (ulkopinta kovamuovia), eikä hiosta. Takissa ei siis tarvitse olla mitään suojia. Uskoisin tuon systeemin olevan turvallisuuden kannalta paras. Jos ei sada, käytän nahkatakkia 'kuorena' tuon suojapaidan päällä. Ja takki vetskarilla kiinni nahkahousuissa. Niin kauan kun 'suojakuori' on päällä, suojat pysyvät paikallaan. Ehkä jopa vähän sen jälkeenkin. Sateen uhatessa gorepuku suojakuorena.

Käytön kannalta ainoa haittapuoli on, että jos menee kaffeelle, niin takin riisumisen jälkeen koko komeus jää edelleen päälle. Eli en ota takkia pois!

Tämä nyt oli tällainen maksimiratkaisu, mutta ihan vaan ideana tällainenkin. Joo, ja on mulla ne Dainesen suojashortsitkin siellä nahkahousujen alla.

Niin, ja olen kyllä lipat vetänyt, ennen noita suojia. Viisi kylkiluuta selästä ja solisluu meni. Aikaisemmin en nyt niin tuota suojausta miettinyt, vaikkakin Rukan puku suojineen oli päällä kun lippasin.

Back