• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käyttäjien kokemukset varustemerkin suhteen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Oon nyt ostamassa takkia, housuja + hanskoja ja haluaisin niiden olevan samaa merkkiä, vaihtoehtoina olisi Scott, ISX, Berik, Arlen Ness tai Dainese.

3 vikassa tuotteessa tosin hinta pompsahtaa.
Etsimässä oon Tekstiilivehkeitä, ei nahkaa.

Mikä olisi teidän mielestänne paras merkki?

Neljäs kesä alkaa Ixs:n vehkeillä. En keksi mitään huonoa sanottavaa. Monipuolisesti on taskuja ja kiristimiä millä saa koon passattua just itselleen ettei hihat lepata. Vettä on pitänyt ja kuumillä keleillä kun aukoo tuuletus räppänöitä niin viilentää kivasti. Oma puku on Paraguay takki ja Tromsö housut. Takkiin hommasin Ixs:n kovan selkäsuojan. Suojia muutenkin pystyy säätämään oman koon mukaan oikeisiin paikkoihin. Mukana tuli lämpövuoret. Noita Ixs pukuja saa aika hyvään hintaan paketteina. Taisin maksaa omasta 399€ aikoinaan.

Melkein ensimmäiseksi suositelen unohtaan tuon samaa merkkiä vaatimuksen
Takki ja housut aika usein sopii parina -vartalon mallin mukaan, mut hanskojen istuminen on niin ensiarvoisen tärkeetä et ota se mikä istuu.

Melkein ensimmäiseksi suositelen unohtaan tuon samaa merkkiä vaatimuksen
Takki ja housut aika usein sopii parina -vartalon mallin mukaan, mut hanskojen istuminen on niin ensiarvoisen tärkeetä et ota se mikä istuu.
Tästä oon samaa mieltä, voi valita istuvuudeltaan parhaat mahdolliset vermeet kun ei ole sidoksissa tiettyyn merkkiin. Lisäbonuksena vielä se, että monesti liikkeistä voi löytää poistomyyntien yms yhteydessä laatumerkkejä ihan pilkkahintaan, ja jos kelpuuttaa vain yhtä merkkiä todennäköisyys sen löytämiseen ale korista on melko olematon.

Tämä nyt ei vastannut alkuperäiseen kysymykseen millään tavalla, mutta kirjoitinpa kuitenkin
nixweiss.gif

Saan duellista kaikki tuotteet -30% ja ajattelin et jos takki + housut ois saman merkin niin ois ensinnäkin hyvännäköiset ja toiseks toimis hyvin kimpassa, housuja en käyttäis kun pitkillä matkoilla..

Mulla oli ennen dainesen puku ja sillä mentiin n. 100 000km ensimmäisenä niistä hajoo veto ketjut. Haaroista menee Gore rikki noin 20 000 km jälkeen, tai mun puvusta meni. Nyt mennään Rukalla ja taitaa olla 50 000km takana ja puku on vielä täysin ehjä vaikkakin käytetyn näköinen.
Jos sulla tulee paljon kilometrejä kaudessa, niin panosta laatuun, mutta ennen kaikkea ne pitää istua päälle hyvin merkki tai ulkonäkö on sivu seikka.

Mulla oli ennen dainesen puku ja sillä mentiin n. 100 000km ensimmäisenä niistä hajoo veto ketjut. Haaroista menee Gore rikki noin 20 000 km jälkeen, tai mun puvusta meni. Nyt mennään Rukalla ja taitaa olla 50 000km takana ja puku on vielä täysin ehjä vaikkakin käytetyn näköinen.
Jos sulla tulee paljon kilometrejä kaudessa, niin panosta laatuun, mutta ennen kaikkea ne pitää istua päälle hyvin merkki tai ulkonäkö on sivu seikka.
Juu, kilometrejä nyt ei järisyttävästi tule, duunimatka 10km / suunta ja noin kerran kuussa tulee ajettua vkloppuna mökille eli noin 100 - 350km / suunta, mökistä riippuen. Haluaisin kuitenkin varusteiden olevan hieman racing -tyyliä, ei siis touring -tyylisiä.

Arkena tulee käytettyä vain takkia, muuten menee farkut jalassa. Jos pidemmälle lähtee niin sitten laitan myös housut jalkaan.

Jos vakavissaan etsii laatuvarusteita niin oman kokemukseni perusteella suosittelen kotimaista RUKKA mallistoa. Heidän laatu, takuu ja tuotevastuu etsii vertaistaan
062802jumpie_prv.gif

Mulla on ollu 3 ixs pukua kolmen vuoden aikana ja voin sanoa että kaikki täysin kelvottomia mp-käyttöön paitsi ehkä juuri menis kustomilla körötellessä. Vetskarit pysyneet suht ehjinä mutta liukuvat pikkuhiljaa auki ja vähän jumittelevat. Kangas liian ohutta/notkeaa joten aina jostain lepattaa vaikka miten säätelen ja tämän seurauksena useamman kerran saumat pettäneet. Takki nousee takaa helmasta ylös liitosvetskariin asti vähänkään reilummassa vauhdissa. Housut toimineet hintaisekseen ok. Veden pitäneet ulkopuolella hyvin. Seuraavaksi tulee Rukka.

Mun kokemukset:;
Dainesen housut lakkaa pitämästä vettä haaroista n. 20-30t ajettuna.
IXS takki.. mieleen tulee ennemmin purje kuin takki.. Ei saa millään niin tiiviiksi ettei pullistelisi ja varmasti sopivaa kokoa, että ei siinä.. niin ja kaikki taskut ei pidä vettä.
wink.gif

Hanskat on ollu jo pitkään mallia motonet nahka tai kylmällä erätukun kelkkahanska ja niillä pärjänny kyllä hyvin.

Back