• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytettyjen pyörien / ylivuotisten hinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämän viikon pyöräliikkeitä kierrelleenä tuntuu oudolta vertailla eri liikkeiden hintoja samalle pyörämerkille. Olen hankkimassa ER-5:sta. Tuntuu nyt kun hintoja kartoitteli että hinnoissa ei ole mitään linjaa. Vuosimallia 98 pyörästä jolla on ajettu 20000-40000 saa maksaa keskimäärin 4000-5000 €. -00 pyörän hinta (n. 15tkm-20tkm) on noin 5000€ ja jopa 5750€ asti. Sitten on muutamia ylivuotisia pyöriä joilla ajettu 0-2000km ja joiden hinta tinkimisen jälkeen jää 5900-6200 euroa. Vaikka n.15tkm ajettu pyörä ei varmastikaan vielä ole ajossa juuri kulunut niin kyllä minä mielelläni maksan tuon n. 300-900€ enemmän tuollaisesta ylivuotisesta pyörästä.
Itse kun en ole hintoja seurannut kuin vasta n.2kk niin oikeastaan kysymys kuuluukin että onko hinnoissa ollut aina näin? Eikö vanhempien pyörien hintojen pitäisi olla alhaisempi(niin ja tietysti uudempienkin
biggrin.gif
)

edit: oletteko saaneet toimituskulut tingittyä vai kuuluuko tuo maksu kuvaan?

Käytettyjen pyynnit ovat (mielestäni) hyvin usein yläkanttiin. Se on eri asia, millä hinnalla niitä kauppoja sitten oikeasti tehdään.

Jos ei ole raaka tinkijä, niin uudempien pyynnit on enemmän kohdallaan noin niin kuin valmiiksi. Jopa ajamattomien (ylivuotisten) hinnat voivat olla kymmenen minuutin keskustelun jälkeen erittäin asialliset.

Käytettyjen hintatason on tultava selvästi alas muutamassa vuodessa, uusia myydään nykyisellään siihen tahtiin.

Sitten vähän
tounge.gif
:
"Myös aina luotettava HTT (HevosmiestenTietoToimisto) vinkkaa käytettyjen hintatason alenemisen suuntaan: muutaman (alle 5 v.) vuoden sisällä uusien prätkien myyntihinnat ovat alemmat ja käyttömaksu on esim. 500 € vuodessa."

Ystävällisin terveisin Antti

Kyllä minäkin itseäni jonkinlaisena tinkijänä pidän
mad.gif

Ei näyttänyt tuolla frankilla ainakaan sivujen mukaan olevan ylivuotisia kaupan. Täytyy kuitenkin yrittää tinkiä muualta tuohon samaan hintaan,

edit: oletteko saaneet toimituskulut tingittyä vai kuuluuko tuo maksu kuvaan?
Kukin tyylillään, mutta eiköhän kaupankäynnissä ainoa keskusteltava asia ole raha. Eli se raha joka vaihtaa omistajaa. Eli ei kuulu, tai jos kauppias haluaa jakaa sovitun rahasumman erilaisiin osiin, niin se on taas kauppiaan asia.

Sama selkeästi: OVH ja toimituskulut eivät ole prätkäkaupoissa kiveen kirjoitettuja, vaan ainoastaan neuvottelujen aloitusta varten.

Ystävällisesti nimimerkki "Joku Fiksu Olisi Tämänkin Sanonut Parilla Sanalla"
-Antti

Kyllä minäkin itseäni jonkinlaisena tinkijänä pidän
mad.gif

Ei näyttänyt tuolla frankilla ainakaan sivujen mukaan olevan ylivuotisia kaupan. Täytyy kuitenkin yrittää tinkiä muualta tuohon samaan hintaan,
Niitä ei mainostettu missään. Kävin itse muuten vaan siellä ihmettelemässä kun huomasin tarjouksen. Jäljelle jäi myyjän mukaan muistaakseni 3 kappaletta pari viikkoa sitten.

Noista harvemmin ilmoitellaan, jostain syystä. Vähän ehkä kaksipiippuinen juttu. Uudet mallit halutaan tietty myydä kovalla hinnalla, mutta kuitenkin niistä vanhemmista täytyy myös päästä eroon.

Yksi punainen ER oli Frankin ikkunassa koko vuoden. Siitä mullakin oli hetken kaupanteko mielessä kun vuosi sitten ekaa pyörää olin ostamassa.
ER on kummallinen malli hintansa puolesta, kun se ei meinaa tippua millään. MikaJ:n kanssa tein saman huomion, ja päätin hankkia uuden. Toki sitä tinkausvaraa on aina, mutta kuten todettua, yleensä sitä on siinä uudenkin hinnassa.

Back