• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytättekö kypärähuppua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Lohja
Tuntuu, ettei monikaan käytä kypärähuppua.. Onko vain kuvitelma?

Itsellä aina huppu päässä. Kesällä mikrokuitu ja nyt talvella merinovillainen.

Edut:
+Kypärä pysyy puhtaana
+Korvat ei lähde irti kun repii kypärää päähän tai pois
+viileillä ilmoilla lämmittää

Haitat:
-helvetin tyhmännäköinen => teletappi
withstupid.gif

-letti litistyy tehokkaasti varsinkin aamuisin kosteilla hiuksilla töihin lähdettäessä. Lisäksi aina joku tupsu päälaella pystyssä loppupäivän..
biggrin.gif

-joskus häiritsee näkökenttää, kun huppu jää vähän toispuoleisesti päähän kiireessä puettaessa.

Eiköhän sitä huppua aika useat käytä. Ite käytän jatkuvasti. Sen lisäksi että se "suojaa" kypärää, niin ite pidän myös siitä ominaisuudesta, että se suojaa myös kaulaani ajoviimalta, kun tuntuu että vaikka ajotakin laittaa mitenkä, niin etenkin kylmempinä aamuina aina löytyy joku pikkurako, josta pääsee sitten viima ottamaan kaulaan...

Ja oikeastaan käytän ainoastaan silkkisiä ajohuppuja... So far...

Toissa kesänä käytin sellaista puuvillaista huppua ja aiheutti niin maan perkeleellisen pääkivun,että en ole enää edes uskaltanut kokeilla,kuin lekalla olisi naputeltu ohimoihin.Ilmeisesti saumat oli just hyvällä kohdalla.

Aina on kypärähuppu potan alla. Johtuu oikeastaa vain siitä, että moponi aerodynamiikka kehittää takatuulen, joka puskee mieluusti kauluksen ja kypärän takaraunan välistä suoraan niskaan. Hommasin Windstopperin (talvi)hupun Tokimotosta, jonka silmäaukot vaimokulta avarsi  
bowdown.gif
koko naaman kokoiseksi ja nyt on ollut hyvä jo kolme vuotta.
sport05.gif

Tässä yhteydessä tulee vielä mieleen viime loppukesän jenkkireissuni pahin varustemoka. Lähdin reissulle ilman tätä WIndstopper-huppua parin buffin voimin koska kukas sitä nyt hellekeleillä mitään talvihuppua...
withstupid.gif

Tulos oli sitten se, että aina lämpömittarin ollessa alle parinkympin suurin varustautumismurheeni oli miten pitää niskaveto kurissa pelkkien buffien avulla, joita niitäkin käytin kaksin- tai kolminkerroin. Eikä toiminut lähellekään Windstopperin veroisesti.
sad_orig.gif

Joskus tulee jokin pieni siirtoajo tehdyksi ilman huppua ja kypäräkin tuntuu tuolloin suorastaan hölskyvän päässä...

t. pozo
062802moto_prv.gif

Haitat:
-helvetin tyhmännäköinen => teletappi  
Ei kai sitä huppua ole päässä pidettävä silloin, kun kypärä ei ole päässä, jos itsetunto on siitä kiinni? Minusta se huppu menee ja lähtee päästä kohtuu sutjakkaasti. On kai niitä sellaisikin, joiden mielestä kypäräkin näyttää huonolta päässä?

Mulla yleensä on kypärähuppu. Minusta siinä noiden sun + pointtiesi lisäksi on se, että kaulan saa hyvin suojattua viimalta. Se tilkitsee yksinkertaisesti, mutta liikkuvasti, kypärän ja ajopuvunkauluksen välin vedolta. Noh, joskus kesähelteellä tietysti on hyvä, että tuuletus pelaa, mutta jo alle 20C lämpötiloissa ainakin minä kaipaan jotain tuohon kaulaan vetoa vastaan. Sitten, kun mennään 10C tuntumaan ja alle, vaihdetaan huppua windstopper malliin.

Itsellä kypärähuppu aina käytössä. Syynä kaikki edellä mainitut
smile_org.gif
plus turvallisuusnäkökulma. Jos joudun onnettomuuteen ja joku muu kuin minä itse ottaa kypärän pois päästäni, se tapahtuu paljon helpommin kun kypärän alla on kypärähuppu.

Käytän Bikerssin windstopperia, ei käy viima ja kypärä pysyy puhtaana. Nii ja iridium visiiri hoitaa ulkonäkö hässäkät.
smile_org.gif

Itse käytän buffia, saan sen vedettyä korvien päälle suun eteen niin että se suojaa silti kaulaa ja niskaa. Kypärän pehmusteet on niin helppo pestä eikä mulla ole aikomustakaan myydä omaa kypärääni kenellekään.

Ihan kuumimmilla ilmoilla ei tuu käytettyä mutta heti ku viilenee niin käytän. Se tosiaan suojaa kaulaa hyvin viimalta ja pysyy kypäräki puhtaana sisäpuolelta
smile_org.gif

Olen käyttänyt viimeisen 20 vuotta, ekat 10 v ajoin ilman. Kypärä pehmeämpi päähän (huom: pitää ostaa kypärä alunperin sopivaksi hupun kanssa). Tällä hetkellä Rukan yhditetty huppu plus kauluri. 2 kappaletta, toinen pesussa, toinen käytössä. Vaikea on kuvitella ajavansa ilman. Vähän kuin korvatulpat.
sport05.gif

Lampimalla saalla Rukan silkkinen, kylmalla Dainesen talvikayttoon tehty.

Samat syyt kuin ylhaalla. Kesalla olen huomannut sen, etta paa ei hikoa lainkaan hupun kanssa, joten kesat talvet huppu paassa. Pysyy kampauskin siistimpana, ja korvakorut ja mp3-kuulokkeetkin pysyvat paikallaan kun kyparan ottaa pois.

Back