• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käynnistys ongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuka mahtaisi osata korjaa ja tietää vanhoista moottoripyöristä?

Minulla on Suzuki GS 400 vuosimallia 78.
Siinä on sellainen ongelma, että se ei käynnisty ollenkaan. Viime viikon tiistaina vielä pääsin ajamaan prätkällä. Mutta nyt en ole päässyt moneen päivään ajamaan. Kaikki kommervenkit ollaan tehty purettu kaasuttimet yn sun muut. Ja vikaa ei ole löytynyt.

Siinä on bensaa ja akussa on virtaa. Tulpatkin lyö kipinöitä sekin ollaan testattu moneen kertaan. Tulpat se kyllä pikkasen kastelee.

Mikä hän siinä mahtaa olla vikana kun kaikki muuten toimii mutta se ei lähde käyntiin.

Muutaman kerran kun yritän polkaista sitä käyntiin niin pakoputkesta kuuluu pau.

Viikkoon en ole päässyt ajamaan. Minun tekisi mieli ajaa joka päivä. Olisi mukavaa jos joku tietäisi mikä siinä mahtaisi olla vikana?

Minä olen jo kaikki keinot käyttänyt ja nyt on peukalo keskellä kämmentä.

Terveisin motoristi
smile_org.gif

ps asiallisia viestejä.
sport05.gif

Kokeileppa laittaa vaikka kytkin pohjaan, kakkosvaihde päälle ja annat mennä vaikka mäkeä alas. Sitten päästät kytkimisestä irti ja pitäisi hörpätä bensaa ja käynnistyä.. rikastin toki myös päällä.

Uudet tulpat kiinni vaan ihan ekana, jos kerran bensa haisee ja kipinää tulee niin tulpanvaihto o monesti se eka juttu mikä kannattaa tehdä. Kaverikin tuossa keväällä omaa vanhaa cb:tään käytteli (ryntäytti kierroksia kylmänä vähän), niin kone kävi sen jälkeen hyvin, sammutti normaalisti ym. mutta tämän jälkeen pyörä ei sitten startannutkaan. Tulppiin näytti tulevan vähän kipinää, bensaa meni koneeseen ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Tulpat olivat kuitenkin saaneet sen verran osumaa ja lämpörasitusta että ne eivät kuitenkaan sytyttäneet enää seosta tuon jälkeen tositoimissa.

Back