Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä tiedän.Pyörähän on ollut minulla vuodesta -86 kevät.1992 lopetin sillä ajamisen ja ostin uuden pyörän ja Ysi jäi eläkepäiviä viettämään.2001 aloin entisöimään,nyt puuttuu vain putket enään.Jos pystyt todistamaan että 4-1 putki oli markkinoilla -73 (esim vanha mp-lehtimainos, tarvikeluettelo tms), niin pitäisi periaatteessa kelvata. Mutta koska museotarkastaja ratkaisee asian niin ota yhteyttä tarkastajaan asiassa ennen tarkastusta.
Onneksi olkoon jokatapauksessa hienosta Kingistä, toivottavsti myös kerää kilometräjäkin.
P.S. Tunnetko jo tämän Kawaclubin:
http://www.kawazi.net/
![]()
Kiitos vinkistä,mutta kyllähän niitä saa monestakin paikasta,Klasmobike on ehkä suosituin,mutta se hinta on aika suolanen,kun se on 1/5 os koko pyörän arvosta.www.ebay.com voi olla yksi paikka mistä metsästää. Se on osoittautunut ainakin vanhempien jammujen kohdalla hyväksi paikaksi osien hankintaan.
Tässä linkki Ebay , Z1 osia
Ei ne putket ole este museorekisteriin. Se museokatsastus touhu on niin kirjavaa että sieltä menee mikä tahansa läpi joiltakin tarkastajilta. Viime vuonna näin Vehoniemellä jytäjammun joka oli edellisellä viikolla Tampereella museokatsastettu vaikka siinä oli kaksi yhteen putki jollaista Yamaha ei ole edes itse toimittanut siihen koskaan. Muutenkin pyörä oli aikamoinen hybridi. Samoin oma TX 750 oli katsastettu Vaasassa ja oli tarvikeputket, satula paikattu ym.... Joten se siitä touhusta.Epäilen läpimenoa tarvikeputkilla, kun alkuperäisiäkin on saatavana. Mistähän johtuu, että alkuperäisten hinta on noinkin suolainen n. 1700 euroa setti, kun tuuttiin putket saa alle puolella tuosta. Osta kuitenkin ne originaalit, kerran se vain kirpaisee ja muutoin hyvä pyörä ei näytä miltään ilman niitä oikeita putkia.
Mulla itsellänikin oli TX Yamaha joskus,olikohan 1981,tein siihen konepokan ja lisä öljyn lauduttimen,starttia en saanut koskaan kuntoon,polkuhommia joka kerta,kaasarien kalvot paikkasin jollain kumi liimalla,ym,ym viritystä.Oi niitä aikoja!Ei ne putket ole este museorekisteriin. Se museokatsastus touhu on niin kirjavaa että sieltä menee mikä tahansa läpi joiltakin tarkastajilta. Viime vuonna näin Vehoniemellä jytäjammun joka oli edellisellä viikolla Tampereella museokatsastettu vaikka siinä oli kaksi yhteen putki jollaista Yamaha ei ole edes itse toimittanut siihen koskaan. Muutenkin pyörä oli aikamoinen hybridi. Samoin oma TX 750 oli katsastettu Vaasassa ja oli tarvikeputket, satula paikattu ym.... Joten se siitä touhusta.Epäilen läpimenoa tarvikeputkilla, kun alkuperäisiäkin on saatavana. Mistähän johtuu, että alkuperäisten hinta on noinkin suolainen n. 1700 euroa setti, kun tuuttiin putket saa alle puolella tuosta. Osta kuitenkin ne originaalit, kerran se vain kirpaisee ja muutoin hyvä pyörä ei näytä miltään ilman niitä oikeita putkia.
Silti olen samaa mieltä että osta alkuperäiset jos siihen vielä on saatavissa. Tiedän kokemuksesta että silloin on parhaat fiilikset kun tietää että on kunnon tavaraa ja kaikki niin kuin pitää.
No eihän toki 4/1 putki ollut alkuperainen Z kawassa.Neljä putkea siinä oli,mutta kysymyshan onkin että,kävisikö se museo rekisteriin sillä putkella.Meinaan kun on aikaa kaivaa vanhoja tietoja esiin ja yrittää löytää jokin dokumentti/artikkeli,jossa sitä putkea on saanutOlikohan -73 900 z1 alkuperäisenä 4/1 putki , ei minun muistini mukaan . Oli 4 putkella samoin kuin tuutitkin ja Alfan tarvike putkia laittoivat aikanaan tilalle. ( voinhan olla väärässä mutta epäilen )