Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tosta tuli mieleen että mitä tommonen venttiiliensäätö kustantantaa? Itellä ei o kyllä hajuakaan miten tommonen tehdään.Mulla oli ER-5 monta vuotta ilman suurempia ongelmia ja olin pyörään hyvinkin tyytyväinen. Ei tule mieleen muita kun "itsestäänselvyyksiä".
Kannattaa luonnollisesti tarkastaa kaikki kuluvat osat
- Etujarrupalat. Takana on rumpujarru. Siitä voi katsoa, että missä kohtaa takajarrun säätö.
- Renkaat, kulutuspinnan lisäksi tuoreus. Jos on hyvin vähän ajettu ja vanha, voi renkaat olla huonontuneet jo ikänsä puolesta.
- ketjut, rattaat
Nämähän ei ole mitkään kaupan esteitä, vaan asioita, jotka kannaattaa ottaa huomioon hinnasta keskusteltaessa.
Huoltohistoriaa kannattaa katsella. Venttilliensäätö on muistaakseni 24 tkm välein.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että missä etuiskarissa on helpommin vaihdettavat stefat, kuin Kawan "oikeinpäin" keulassa?Kun viime keväänä olin ER-5:sta hommaamassa, muutamaa kävin katsomassa ja eroja yleiskunnossa tuntui olevan melko reippaasti ja liikkeestä puunattua pyörää en edes harkinnut kun ei tehny mieli maksaa lähes 2 tuhatta euroa enempää.
Ketjut ja rattaat vaihdoin samantien uusiin, homma onnistuikin helpommin mitä olin ajatellu.
Nyt olis myös venttiilien säätö edessä, tuskinpa se mikään mahdoton tähänkään vehkeeseen on, hieman korjausopasta seuraillen.
Ai niin, kannattaa katsoa vuotavatko etuiskareiden stefat, mielestäni tossa on aika kinkkisesti toteutettu näiden vaihto.