Edellinen omistaja sanoi, että myllyyn on tehty vasta kansiremppa ja venttiilit on siinä yhteydessä tarkistettu. Mitään papereita en tosin tuosta saanut, joten tiedä häntä. Kiistämätön tosiseikka kuitenkin on, että tiivisteet on vaihdettu venttiilikopan kanteen, eli jotain sinne kyllä on JOSKUS tehty.
Jotenkin venttiiliongelma ei kuitenkaan minusta tuntuisi olevan ongelman syy. Kaipa venttiilit sitten vaikuttaisi myöskin kylmäkäynnistykseen? Samoi se, että 5 minsan odottelun jälkeen taas toimii, viittaisi enemmän minusta (=maallikko) bensa-ongelmiin? Edellisen omistajan mukaan pyörään on myös laitettu joku "suutinsarja". Voisiko olla niin, että saa liikaa löpöä lämpimänä tms?
Amppari: Hassua että asian mainitsit, sillä kun on ajanut pitkään vaikkapa moottoritiellä ja tulee liikennevaloihin, niin kone pitää kierrokset tuolla 3000 jos ei itse väännä kaasukahvasta kierroksia pienemmälle. Muutaman kerran pitää tehdä niin, ennen kuin kierrokset asettuu normaaliin tyhjäkäyntiin n. 1300.
Kuin ostin pyörän, niin siinä oli alunperin sellainen ongelma, ettei kaasu palauttanut kunnolla vaan kaasukahvaa piti VÄÄNTÄÄ hampaat irvessä takaisin. "Rasvan puutetta vaijerissa" sanoi ed. omistaja. Noh, minä rasvasin ja säädin uudestaan vaijerit. Tilanne parani huomattavasti, mutta ihan täysin se ei edelleenkään palauta, vaan joskus pitää itse avittaa (edellä mainittu). Ei kuitenkaan enää hampaat irvessä.
Mitään erikoisia/hälyttäviä "rallatuksia/kilinää" ei minusta kuitenkaan kuulu, vaan normaali tyhjäkäynti kuullostaa ihan hyvältä tuon ikäiselle vermeelle. Näin sanoi myös MP-controllin jannu, kun käytin sitä pajalla sähköongelman vuoksi.
Ja mittarissa on muuten 80 donaa ja päivä päivältä lisää tulee...