• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kauhee mopokuume

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wolvie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Klaukkala
Monen vuoden mopottoman ajan jälkeen ostin viimekesänä mopon ja nyt on ihan järkyttävä mopokuume. Kokoajan tekisi mieli mennä kauppaan ja ostaa isompi ja hienompi pyörä ensikesäksi?

Onko tämä muille tuttu oireyhtymä?
Ja mikä tärkeintä helpottaako tämä kun taas pääsee ajelemaan, vaikkei uutta lelua ostaisikaan?

Entäpä jos ostaa kerralla sellaisen mopon ettei enään isompaa ja tehokkaampaa ole tarjolla niin siirtyykö se ostokuume virittämiskuumeeksi?

Itsellä juuri samat oireet
pftroest.gif
Ei siihen kuulemma auta kun käydä hakemassa se parempi ja mahtavampi mopo
062802moto_prv.gif
Mutta itellä vähä sellanen onkelma että kun ei oikein tohtis ottaa lainaa enämpi
bawling.gif
Mutta ens kesäks kuitenki ajattelin mopon vaihtaa jos saa oman myytyä ekaks. Ei mulla muuten pälli kestä tätä buranatkaan ei enää auta
crazy.gif

Muutaman kerran olen joutunut luopumaan moottoripyörästä ja aina noin puolenvuoden jälkeen on iskenyt ksuhee mopokuume ja ei siihen ole auttanut kuin mennä kauppaan hakemaan moottoripyörä. Nyt olen ollut pyörättömänä noin 5kk ja nyt taas tekee pyörää mieli, hieman erilaista kuin aikaisemmat on ollut
smile_org.gif

Täytyy katsoa mitä keväällä keksii.

tilannetta ei kyllä ollenkaan helpota se, että vaimo on jo periaatteessa hyväksynyt uuden pyörän hankinnan...

Tuo on ihan normaalia tähän aikaan vuodesta. Itsekin mietin mitä teen, vaihdanko uuteen vain laitanko tuon nykyisen vanteisiin, alustaan ja jarruihin pari tonnia, tehot ja ulkonäkö ovat ok. Muuten oikeastaan uusi, mutta ei kiinnostaisi yhtään ottaa kymppiä lainaa.

Ja kyllä, mopokuume vaihtuu virittämiskuumeeksi jos tehokkaampaa ei enää ole saatavilla. Tämän huomaa helpoiten kun lukee busakuskien juttuja.

....Ja mikä tärkeintä helpottaako tämä kun taas pääsee ajelemaan, vaikkei uutta lelua ostaisikaan?
JOVVAINSE..!
sport05.gif

.....Naaaa, helepottaahan se vain jos lähet jutammaan, vaan siun pitää jutaman kunnolla ! Lähet vaikka yliperälle tai ihan lappiaan asti. Ei auta mennä essolle tahi marketin pihamaalle. Lappiiaan asti kun meet ja tuut vaikka sit seuraavana päivänä takasi, ni se auttaa ainakin mulla. Siellä et essonmiehiä näe
lookaround_orig.gif

Harvemmin mopokuumeesta pääsee ilman mopon vaihtoa. Vaikkei olis rahaakaan, niin kummasti ne rahat uuteen aina jostain raapii kokoon
biggrin.gif
! Syö vaikka sitten pelkkää riisiä ja makaroonia seuraavat kuukaudet
tounge.gif
.

....Ja mikä tärkeintä helpottaako tämä kun taas pääsee ajelemaan, vaikkei uutta lelua ostaisikaan?
JOVVAINSE..!
sport05.gif

.....Naaaa, helepottaahan se vain jos lähet jutammaan, vaan siun pitää jutaman kunnolla ! Lähet vaikka yliperälle tai ihan lappiaan asti. Ei auta mennä essolle tahi marketin pihamaalle. Lappiiaan asti kun meet ja tuut vaikka sit seuraavana päivänä takasi, ni se auttaa ainakin mulla. Siellä et essonmiehiä näe  
lookaround_orig.gif
tuo on kyllä totta! ei auta pikku rinkien pyörittelyt.. itsenikin pitää ajaa palttiarallaa 12h per päivä, että alkaa jossain tuntumaan. pitää "tavallaan mennä ihan uusille poluille/maisemiin", ennen ku alat päästä ajohimosi kanssa tasoihin.
062802moto_prv.gif

Mopokuumeen jälkitautina iskee usein paha ajokuume, ensiapuna siihen voi käyttää www.youtube.com ja esim hakusanoja ghost rider, mutta ennemmin tai myöhemmin riippuvuus kasvaa niin pahaksi että mopo on ensin pakko käynnistää keskellä talvea ja pian tämän jälkeen kädet alkavat tärisemään ajatuksesta vaikka lähteä ajamaankin sillä.

Eilen näytti jollain riippuvuus iskeneen pahasti kun ajelivat 5.1. kyykkypyörilläl (GSXR ja R1) helsingin keskustassa - eläköön ei seiso vakuutukset !

Itelläkin ois kova hinku hankkia kevääksi uudempi, isompi, nopeempi...

Tosin vanhaa rassaillaan ja laitellaan uutta osaa että raaskiiko siitä sitten luopua... jos nyt saan sitä edes niputettua, ja voihan sitä olla kaksikin mopoa
biggrin.gif

Sitä on liikkeellä. Tuttu osti viime viikolla itselleen Bemun gs650 enskan. Koko viime kesän se katteli kaikenlaisia dominaattoreita ja africatwinejä. Nyt sitten osui miellyttävä Bemarin yksilö silmään. Kuuleman mukaan nyt alkaa varustelukierre ennen kevättä. Putki pitäisi saada ja..
062802moto_prv.gif

Kyllähän tuohon sairauteen, kuten muihinkin tasainen lääkitys on parasta.
Tänä vuonna ei kelien takia ole tarvetta mopoa seisottaa..
biggrin.gif

Joo, kyllä itselläkin mopo ja autokuumeet iskee ajoittain. Tällä hetkellä suht balanssissa kun kaksi päivää sitten myin toisen kyykkyni pois (-91 gixxer). Nyt enää kaksi pyörää itselllä ja yksi vaimolla. Autojakaan ei ole kuin kolme perheessä (kaksi minulla). Kannattais varmaan yhtiöittää tää homma tai perustaa autoliike, niin vakuutukset sais jotenkin hoidettua..

Itse asiassa hankin museopyörän juuri siksi, ettei nopeammat pyörät ala tuntumaan tuhnuilta.. Välillä kun 77hp/270kg suitsalla vääntää ilman katteita maaseututeitä taas hetken tuntuu että 10r:ää ei tarvitse virittää - ainakaan tällä viikolla.
033102bebe_1_prv.gif

Back