• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kasko, vahinkotapausten käsittelyajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jvuotila
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laitetaas tähän tämmöstä kyselyä että kauanko ihmisillä on keskimäärin kestänyt kaskoon menevien vahinkojen käsittelyt? Itsellä kevyet lipat noin 5vko sitten ja käsittely edelleen kesken. Vaikuttaisi siltä että ainakaan kuukauteen ei ole toivoa päästä takas baanalle
sad_orig.gif
. Vauriot kuitenkin sen verran pienet että itsekin korjaisin pyörän ajokuntoon 3-4 tunnissa jos olisi vain osat...

Ja yhtiönä on Turva, mutta pullonkaulana on SVT (suomen vakuutustarkastus). Siellä ei tapahdu oikein mitään...

Mulla kesti n. 5 arkipäivää kun tarkastaja kävi paikalla. Vakuutusyhtiönä on Pohjola.

4 viikkoa ollu nyt korjaamolla, mutta onneks nyt lähipäivinä pitäisi päästä takaisin baanalle
062802moto_prv.gif

Mulla kesti n. 5 arkipäivää kun tarkastaja kävi paikalla. Vakuutusyhtiönä on Pohjola.

4 viikkoa ollu nyt korjaamolla, mutta onneks nyt lähipäivinä pitäisi päästä takaisin baanalle  
062802moto_prv.gif
Kaverin mopokäytettiin svt:llä kärrynpäällä ja samaa matkaa korjaamolle. Eilen tuli mopo takas eli kipistä baanalle oli 8 päivää.

Sen verran lisään alkuperäiseen viestiini että tarkastaja on käynyt tutkimassa pyörän 4 vko sitten. Sen jälkeen on ollut hiljaista... Perään olen kysellyt, mutta eipä se paljoa tunnu auttavan. Vähän alkaa miestä syömään jo. Ajokausi menee hukkaan.

Svt:llä meni noin viikko kun saivat paprut ojennukseen tms, käytin itse tarkastuksessa. Tapiolasta päätös samana päivänä kun ilmoitin vahingosta.

Osien tulo sitten kestikin toista kuukautta kamelikyydillä  
sad_orig.gif

Suunnilleen 3-4vk kesti et sain tarkastajan paikalle. Sen jälkeen tarjous tulikin 2 tai 3 päivän päästä ja kättäväännettin hinnasta. Rahat sain hyväksynnän jälkeen vajaassa viikossa tilille.

Sinne SVT:lle kannatta soittaa tyyliin joka päivä, niin alkaa tapahtumaan. Ekalla kerralla tuntui todella välinpitämättömältä, mutta kolmannella kerralla samalla viikolla (kun mitään ei olllut tapahtunut) alkoivat asiat etenemään suht nopeasti.

Enkä tarkoita hastattelua/päivittelyä, vaan asiallista Vaatimista
tounge.gif

Oman pyörän varkaudesta 27.4 lähtien tarkastus+korjauspäätös kesti päivän alle lakisääteisin kuukauden maksimiajan. Vakuutusyhtiönä Pohjola. Ja päätös olisi varmaan vieläkin tulematta ellen olisi jatkuvasti pommittanut vakuutusyhtiöön päin käsittelyn edistymisestä.
Maahantuojalla meni pari viikkoa saada pyörä ajokuntoon ja edelleen odotellaan muutamaa osaa saapuvan, jotta saataisiin asia päätökseen.

Soittelin tänään kuluttajien vakuutustoimistoon. Sieltä sanottiin että vakuutusyhtiön on velvollinen maksamaan korvauksen kohtuullisessa ajassa siitä hetkestä alkaen kun kaikki korvauspäätökseen vaaditut asiapaperit on toimitettu asiakkaan taholta.

Tuo kohtuullinen aika yksi kuukausi. Tällä hetkellä minulla tuota aikaa on kulunut 5 viikkoa. Yli menevältä ajalta vakuutusyhtiö joutuu maksamaan viivästyskorkoa korvaussummalle.

Soittelin omaan yhtiööni ja kerroin nämä terveiset niin siellä heräsi kummasti halua alkaa kyselemään vakuutustarkastajalta mikä kestää. Jospa tämä tästä alkaisi selvitä. Ajokaudesta on vaan mennyt todella pitkä siivu jo. Ja voi vaan arvata kauanko menee vielä osien toimitukseen jne. Kunhan niitä pääsisi joskus edes tilailemaan
veryangry.gif
.

To iltana 21.00 kaato, perjantaina klo 12.30 lunastus päätös oli mulla.Käytin itse kärryllä pyörän pohjolan tarkastus pisteessä, maanantaina vein itse mopon yhteisvarastolle. n. 1,5 viikkoa et rahat tilillä. muuten kaikki meni joustavasti, mutta maksun kanssa havaitsin selkeää vetkuttelua ja"yönyli" makuuttamista.

...mulla kahdet lipat tänä kesänä ja kertakorvaus kummallakin kerralla tuli viikon sisällä, kävin itse näyttämässä tarkastajalle
tounge.gif

Paha ulosajo, pyörä mutkalle. Huoltofirmaan pyörä toimitettiin, jo heti sanoin ettei kiire kun just just kävelemään pystyy. Kun sitten otin yhteyttä huoltoon ja sanoin, että alkaa taju luistamaan, mites pyörälle niin kahdessa päivässä tekivät laskelmat. Vakuutusyhtiöön paperit ja ongelmaksi muodostui lomat jotka pitkittivät asiaa jopa useilla päivillä. Henk.koht. olin vakuutustarkastajaan yhteydessä 5vrk huollon ilmoittaman papereiden lähettämisen jälkeen, muutaman kerran oltiin puhelimessa sinä ja seuraavana päivänä, tai tarkemmin aamulla. Oli kuulemma työmatkalla ja ja hieman hankala asioita hoitaa. Joka tapauksessa ilmoitti mulle, että homma klar, lunastukseen menee, seur. aamuna soitin liikkeeseen, kysyin pyörää, valitsin sopivan (entisen), noin klo 11 oli saanut sähköpostissa vahvistuksen lunastuksesta ja klo 1645 soitti, että hakua vaille valmis pyörä. Siis 2½vrk siitä kun 1. kerran olin vakuutustarkastajaan yhteydessä joka oli 5vrk sen jälkeen kun viimeinenkin arvio pyörästä lähetettiin.

Mielestäni kiitettävää toimintaa IF:ltä, vaikka sitä toisaalla paljon moitittu. Eipä kyllä liikkeeltäkään paljon moittimista.

Laitetaas tähän tämmöstä kyselyä että kauanko ihmisillä on keskimäärin kestänyt kaskoon menevien vahinkojen käsittelyt? Itsellä kevyet lipat noin 5vko sitten ja käsittely edelleen kesken. Vaikuttaisi siltä että ainakaan kuukauteen ei ole toivoa päästä takas baanalle
sad_orig.gif
. Vauriot kuitenkin sen verran pienet että itsekin korjaisin pyörän ajokuntoon 3-4 tunnissa jos olisi vain osat...

Ja yhtiönä on Turva, mutta pullonkaulana on SVT (suomen vakuutustarkastus). Siellä ei tapahdu oikein mitään...
Perusvirhe. Älä odota tarkistajaa vaan raahaa raato SVTn konttorille, silloin niiden on pakko antaa lausunto ja eivät pääse nullimaan 'kiertoaikataulun' kanssa.

OT: Ei tätä tapahdu pelkästään mopovakuutusten parissa: Olimme perheen kanssa Puolassa matkalla toukokuun alussa, ja lapsi sairastui kesken matkan. Suomeen palattuamme laitoimme Eurooppalaiseen kuitit ym. toukokuun loppupuolella. Rahat tuli tilille vasta eilen, joten jossain mättää pahasti...
mad.gif

Kohtuullinen odotusaika on kuulemma 4vkoa. Onkohan vakuutusyhtiö yhtä ymmärtäväinen myös toiseen suuntaan? Mitäs jos minäkin maksaisin vakuutuslaskuni n.2kk viiveellä ilman korkoja? Olenhan minäkin lomalla, ja tuuraajani ei oikein osaa mun hommiani, joten laskunkäsittelyyn menee vielä aikaa...
033102bebe_1_prv.gif

sad_orig.gif

Perusvirhe. Älä odota tarkistajaa vaan raahaa raato SVTn konttorille, silloin niiden on pakko antaa lausunto ja eivät pääse nullimaan 'kiertoaikataulun' kanssa.
SVT:n pojat pitäisi saada kuriin. Ne tunaroi näköjään auto ja mopopuolella ja kusettaa minkä ehtii.

Back