En tiedä missä liikkeissä teette kauppaa mutta itse olen ainakin aina maksanut käsirahan (2-10%) mopoista ja autoista jota olen ostanut, siis uusista.
Täällä etelässä kaikki kaupat tehty. Mopoja neljästä liikkeestä (bike world, 3 kauppaa frank nymanilta, hailac, 1mp).
Autoja ostanut pitkän liudan, melkeinpä kaikista isoista liikkeistä (jalonen, automaa, laakkonen, veho, stockmann, länsiauto, metroauto ja vw, taitaa niitä pari muutakin olla).
Vaikka toimitus olisi ollut samalla viikolla niin on niistä täytynyt maksaa käsiraha kaupantekohetkellä/tilatessa taikka sitten saaanut mukaan laskun parin päivän maksuajalla.
Pikkuveli, serkku ja yksi kaveri töissä autoliikkeissä ja heidän mukaan on käsiraha on kyllä enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Myyjillä ei ainakaan ole valtaa päättää otetaanko käsiraha vai ei, kyllä sitä joutuu kyselemään ylempää.
Ja tuntuu vähän kummalliselta että on ostamassa kallista kulkuneuvoa eikä ole valmis siitä maksamaan käsirahaa?
Toki varmaan on mahdollista ostaa ilman käsirahaa mutta ei ole tullut vastaan tällaista liikettä.
Jos ostaa käytettyä taikka tutulta kauppiaalta (tarkoittaen sukua taikka ystävää) niin eri asia.
edit: pientä muokkausta