• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kansi, kaasutin ja nokka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Talvi ja "ropaamisaika" lähestyy. Vinkkejä tehottomuuteen kaivataan, kun oon aika "alokas" näissä moottoripyörä hommissa
confused_orig.gif

Ostin juuri ensimmäisen pyöräni "halvalla" tutulta ja tiesinkin siinä olevan ongelman. Pyörä on -87 CB450 S. Kannen pultin jengat on pettänyt joltain aikaisemmalta remonttimieheltä. Se on korjattu helicoililla, mutta silti se ei kuulemma kiristy. Eli mopo on nyt yhdelläpultilla kiristämättä.Millähän ton helicoilin sais korjattua? Pitääkö viedä suosiolla koneistamoon?

Voisikohan nykyiset oireet johtua vain tästä, vai onkohan isompaan remppaan aihetta?
Käynnistyksen jälkeen savuttaa sinistä aika voimakkaasti, mutta koneen lämmettyä ei savuta ollenkaan. Lisäksi tehot on varmasti kadonneet. Kone vetää pienillänopeuksilla tosi mukavan oloisesti, myös isoilla vaihteilla, mutta satasen saavuttaminen on jo työn takana ja moottoritielle ei ole asiaa. Ihan kuin piikillä ajais, paitsi toi alkunopeuksien reippaus ja matalankierroksien vääntö. Niin ja öljyä ei mun mielestä ihmeemmin kulu, kerran oon lorauksen lisänny 500km aikana.

Sitten noi kaasuttimet. Niitä ei ole kuulemma ainakaan ihan äsken purettu, edellinen omistaja on vain avannut seos ruuveja 1½kierrosta.Miten kaasuttimet säädetään edes lähelle kotona? Ja onkohan toi hondan seosruuvi ilmaa vai polttoainetta? Eli rikastuuko vai laiheneeko avattaessa? Voiskohan kaasareilla olla em mainittuun ongelmaan osaa? Mistä saisin siihen varmuuden?

Tuolta foorumeista löysin myös tiedon, että tämä mun mopo joka on kaiken lisäksi "saksan kuristettu" on hillitty nokka-akselilla. Onko jollain tietoa tai kokemusta voiko sen nokan vaihtaa tostanoinvaan, ettei tarvii uusia muita moottorinosia? Mistähän sen nokan löytäisin?

Pitäis tietysti hommata manuska, mutta en ole mistään löytäny tähänmopoon ainaskaan ladattavaa versiota. Oiskohan jollain? Kopioitavaa? Myynnissä? Alfamerilla on ja maksaa yli 40e, tosin siitä olisi varmasti apua talvella, kun alan tota purkamaan.... ja KASAAMAAN.

Kiva olis saada köyhän mopoon lisää vauhtia kevääksi, kun ei ole vielä varaa isompaa hommata
sport05.gif

Back