• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kahvanlämmittmet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopojussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Arvoisat motoristit.
Osaisitteko sanoa, minkä merkkiset kahvanlämmittimet olis hyvät?
Tekeekö noilla Luissin Saito II:lla mitään (ovatko ihan
033102ass_1_prv.gif
)
Ovat edulliset (17€) vai onko Daytonat (50€) paremmat? Tai onko joku muu merkki?
Millainen mahtaa olla halpis tuppien kuminlaatu (kumia vai muovia), sopivuus kahvoihin, lämmittääkö jne.?

Mulla on oli edellisessä mopotissa asennettuna Daytonat ja toimivat niin hyvin että asennan sellaiset talven aikana myös uuteen mopottiini.

Mulla on Saitot ja hyvin toimii nekin... ainoo, että nyttemmin on kyllä alkanu se termostaatti oikuttelemaan, ikäänkuin kosketushäiriötä olis. Toisaalta nyt on kaikki muutki mopon sähkökytkimet samanlaisia kun tuli ajettua parituhatta kilsaa hiekkatietä, käytännössä lähes koko matka pölypilven sisällä.

Noissa Saiton tupeissa on vielä toinenkin huono puoli, joka häiritsee tarkempaa kuskia. Ne tupit nimittäin on aikalailla paksummat ku normaalit ja pehmeä pintakerros on tosi ohut. Pintakerroksen jälkeen tupit on siis tosi kovat. Mua ainaki häiritsi toi paksuus kovasti, mut kyllä siihenkin tottu.

Mut jos toi tuppien paksuus ei häiritse, niin kyllä ne todellakin hintansa väärtti on.

Jos ei halua tuntumaa muuttaa niin laittaa niitten orkkis kahvojen alle ohuet vastuselementit (kaasukädelle hieman tehottomampi). Johdot vetää silleen et kolme asentoisella katkaisijalla on yhdessä asennossa vastukset rinnan ja toisessa sarjassa. Näin saadaan helpolla kaksi eri lämmitys tehoa.

Kannattaa nimenomaan erillisiä vastuselementtejä laittaessa katsoa, että kaasukahvan vastus on pienempi kuin toinen. Muuten saattaa polttaa kaasukättä, kun toinen puoli vasta hiukan lämpenee.

Esim moottorikelkkoihin myytävissä elementeissä vastukset on saman tehoisia, koska moottorikelkassa ei ole muovista, eristävää kierrettävää kaasukahvaa.

Edellisessä pyörässä oli Saitot ja niin myös nykyisessä ja seuraavaankin tulee jos pyörä menee vaihtoon.

Kyllä meikäläisen mielestä nuo luissin saitot on hinta-laatu-suhteeltaan ykköset. Itsellä yhden kesän kokemukset kys. kahvoista.

Tuo lämmönsäätö alkoi itselläkin juonittelemaan loppukesästä ja toimi lopussa kunnolla vain täydellä teholla. Aattelin värkkäillä pienemmän ja toimivamman säätimen talven aikana.

Ainakin itsellä nuo kahvat oli hieman väljät tankoon ja piti laittaa liimalla kiinni.

Kahvojen materiaali on mielestäni ihan hyvä ja itse koen ainakin positiivisena pienen tuppien paksunnoksen verrattuna normaaleihin.

Eli kaikesta huolimatta hyvä ostos. Itse tilasin juuri pari settiä hyllyyn varalle, kun tilailin louisilta paketin. (Kun halvalla saa) Esim. pari talvea sitten ostin kelkkaan toiseen kahvaan uuden, orkkis lämpökahvan, kun entinen meni rikki... 85 neuroa kiitos!!!
crazy.gif

Pikku-gixxeriin laitoin elementit tommosilla
ohjeilla kahvojen alle. Kaasukäsi lämpeni kovasti enemmän, joten laitoin sille toiselle puolelle lisäelementin rinnankytkettynä, jonka jälkeen oli hyvä. Noi oli jotkut Allrightin halpis-elementit.

Ongelmana oli se, että noi kahvakumit ei oikein tahtonu asettua vaan jäivät hieman irtonaisen oloisiksi. Lisäksi taisin käyttää lämmitystä yhden kerran ajokaudella 2003, seuraavissa mopoissa en ole jaksanut tommosia virityksiä asennella
sport05.gif

Mulla on Saitot ja hyvin toimii nekin... ainoo, että nyttemmin on kyllä alkanu se termostaatti oikuttelemaan, ikäänkuin kosketushäiriötä olis. Toisaalta nyt on kaikki muutki mopon sähkökytkimet samanlaisia kun tuli ajettua parituhatta kilsaa hiekkatietä, käytännössä lähes koko matka pölypilven sisällä.

Noissa Saiton tupeissa on vielä toinenkin huono puoli, joka häiritsee tarkempaa kuskia. Ne tupit nimittäin on aikalailla paksummat ku normaalit ja pehmeä pintakerros on tosi ohut. Pintakerroksen jälkeen tupit on siis tosi kovat. Mua ainaki häiritsi toi paksuus kovasti, mut kyllä siihenkin tottu.

Mut jos toi tuppien paksuus ei häiritse, niin kyllä ne todellakin hintansa väärtti on.
mitä. löytyykös jostain paksummat tupit? ite etin juuri sellasia, jos vaikka kädet ei puutus pitkällä matkalla...

Kyllä meikäläisen mielestä nuo luissin saitot on hinta-laatu-suhteeltaan ykköset. Itsellä yhden kesän kokemukset kys. kahvoista.

Tuo lämmönsäätö alkoi itselläkin juonittelemaan loppukesästä ja toimi lopussa kunnolla vain täydellä teholla. Aattelin värkkäillä pienemmän ja toimivamman säätimen talven aikana.

Ainakin itsellä nuo kahvat oli hieman väljät tankoon ja piti laittaa liimalla kiinni.

Kahvojen materiaali on mielestäni ihan hyvä ja itse koen ainakin positiivisena pienen tuppien paksunnoksen verrattuna normaaleihin.

Eli kaikesta huolimatta hyvä ostos. Itse tilasin juuri pari settiä hyllyyn varalle, kun tilailin louisilta paketin. (Kun halvalla saa) Esim. pari talvea sitten ostin kelkkaan toiseen kahvaan uuden, orkkis lämpökahvan, kun entinen meni rikki... 85 neuroa kiitos!!!  
crazy.gif
et sattus myymään yhtä settiä?...

Daytonan lämppärit toimii loi8stavasti, ainaki mulla. :DHalpis tupit lähes kaikki muovia, ei juuri mitää käyttöä.
nixweiss.gif

crazy.gif
et sattus myymään yhtä settiä?...
Pariakin Saiton mallia löytyy suoraan hyllystä, otappa yhteyttä jos kiinnostaa: myynti@motovelhot.fi
wink.gif

Moi!

Minulla on Daytonan kahvat, jotka on kiinnitetty polkupyöräkäyttöön tarkoitetulla vanneliimalla.

Hyvin toimivat ja ovat erittäin mukavat. Pitäisi olla melkein pakollisena varusteena kaikissa pyörissä...

+Pasi

Mitenkäs noi menee? Vanhat tupit pois ja noi tökkästään vaan tilalle ?

Joskus edellinen omistaja kaatunut niin toinen tuppi vähän kärsiny. noilla sais samalla vähän siistimmäksi
smile_org.gif

Näillä keleillä menee jo nuo halpiksetkin täydestä....
Noissahan on liima itsessään.

Back