• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Juuri tullatun/katsastetun mp:n vakuutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nesto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En löytänyt vastausta niin alotin uuden ketjun, poistakaa jos on jo olemas vastaava:orgmp:

Eli, kävin tänään tekemässä kaupat italian tuontipyörästä. Kauppias sanoi tullaavansa/katsastavansa sen maanantaina. Mutta, missä vaiheessa mun pitää käydä laittamassa vakuutukset kuntoon? Onko tälle mitään aikarajaa tai "lakia" ? Heti kun katsastettu, veropäätös tullu ja maksettu, joku muu mikä?:tyhmäminä:

tonttuj sanoi:
Kun rekisteröit sen.

Eli, jos pyörä saapuu maanantaina katsastus/tullilappujen kanssa niin tiistaina tekemään vakuutukset, vai vasta silloin kun haen oikean kilven, joka tulee sitten joskus parin viikon päästä?

Minä olen tehnyt vakuutussopimukset samalla kun pyörä on kilvitetty.

nesto sanoi:
Eli, jos pyörä saapuu maanantaina katsastus/tullilappujen kanssa niin tiistaina tekemään vakuutukset, vai vasta silloin kun haen oikean kilven, joka tulee sitten joskus parin viikon päästä?

Voit tehdä vakuutukset vaikka heti, mikäli sinulla on runkonrot yms tunnistetiedot olemassa.
Mikäli sinulla on turvallinen paikka pyörälle säilytykseen, unohda samantien kaikki varkaus yms vakuutukset. Sitten kun ajokausi alkaa, lompsi vakuutusyhtiöön ja muuta vakuutukset sellaiseksi kun haluat (ts otatko kaskoa tms).

Back