Joudutko käyttämään kipulääkitystä jotta voit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miq
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joudutko käyttämään kipulääkitystä jotta voit - moottoripyöräillä?

• Ei mitään kipulääkkeitä.

Ääniä: 2 50,0%
  • Perus kipulääkkeet kuten parasetamoli, ibuprofeiini tms.

Ääniä: 0 0,0%
  • Tai näiden yhdistelmä(t)

Ääniä: 1 25,0%
  • Nivelkipulääke kuten ketoprofeiini, Arcoxia, Celebra, Lodine tms.

Ääniä: 1 25,0%
  • Kodeiini sekoite esim. Panacod tai Ardinex tms.

• Tramadooli esim. Tramal tms.

• Oksikodoni esim. Oxa...

• Buprenorfiini esim. Temgesic

• Kipukynnyksen nostajia (kuten esim. Triptyl tai Lyrica)

• Lisukkeena esim. bentsodiatsepiinit kuten Rivatril.

• Puudutuspiikki tai muita sairaalasta saatavia kipu hoitoja.

• Ääniä yhteensä
    4
Oluen voimalla oon yleensä pystynyt lukeen näitä orginjuttuja, mutta nyt tuntuu ettei sekään riitä...
Niin oliko tässä äänestyksessä jotain vikaan tai mitä ei lukija ymmärrä? Mielenkiinnosta kartotan kanssa motoreiden kokemuksia, onko tarvinneet kivun lievitystä ja millaista, jotta ovat päässeet ajamaan mp:llä.

Olisi kauhia polte päästä taas ajeleen radalle, mutta haaveeksi jää kai tältä kesältä
sad_orig.gif
, joten mietin josko kokeilla ihan tien päällä köröttelyä. Voi olla kyllä liika tylsää, mutta ainahan sitä voi sitten vaikka vain nauttia kwaakun saundeista kesäyössä, jos ei muuta  
sport05.gif
Toivottavasti edes toi onnistuu...

Onneksi en tarvitse mitään kipulääkkeitä. Joskus nuorempana kärsin todella pahoista selkäkivuista ärtyi välilevy alaselästä kun pelasin salibandyä. Ei meinannut päästä pois kaukalosta. Onneksi ei enää vihoittele, saa urheillakin ihan huoletta.

Toivottavasti ei koskaan mitään suurempia murheita tulekaan.

Niin ja onhan mulla molemmat polvetkin parsittu kokoon uudestaan. Ristisiteitä poikki molemmissa. Ei ole vielä niihinkään mitään vaivaa pyöräily tuottanut, vanhemmiten kuulemma niihin on odotettavissa ongelmia. Lääkäri katseli kuvia ja puisteli päätään kun viimeksi tavattiin.

Ristiselän ja niskan nikamansiirtymät aiheuttavat joinain päivinä aivan helskutan moista kipua että on pakko lisätä annostusta.

sain nikamansiirtymän niskaankin vanhan niskavamman lisäksi.
Ja jatkuvan säryn.

Fysioterapia eli sairasvoimistelu jatkuu taas parin viikon päästä että saisi rankansa ja ropan parempaan kuntoon.
062802moto_prv.gif
Mikä on nikamansiirtymä? Jotain välilevypullistuman tyylistä?

http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=hoi20001
lainaus:
"# Nikamansiirtymä syntyy useimmiten joko nikamankaaren höltymän (spondylolyysi) tai välilevyrappeuman seurauksena. Spondylolyyttisessä siirtymässä keskeinen selkäydinkanava säilyy yleensä väljänä mutta juurikanavat siirtymävälissä saattavat ahtautua. Degeneratiivinen siirtymä aiheuttaa usein myös keskeisen selkäydinkanavan ahtautumisen, jolloin hallitseva oire on spinaalistenoottinen. Spondylolyyttinen nikamansiirtymä esiintyy tavallisimmin presakraalivälissä, degeneratiivinen sen sijaan L4/5-välissä."

NIkamansiirtymä aiheuttaa automaattisesti välilevy spondyloosia eli painautumaa ja/tai murtumaa, mikä aiheuttaa jatkuvaa hermosärkyä koska nikamat siirtävät painon välilevyn sivuun eikä tasaisesti välilevyn koko alueelle.
Meilahdessa lääkäri määräsi kipulääkkeitä ja sairasvoimistelua.
Ilmeisesti luuduttaminen jossa yhdistetään kaksi tai kolme nikamaa yhteen titaaniraudoilla ei minun tapauksessa ollut "tarpeellinen"?
Sehän tietenkin rajoittaisi liikkuvuutta osan selästä ollessa jatkuvasti suora.
Joten parempi näin.

itselläni ei mitään särkyjä ole, mutta saan ajamisesta enemmän irti kun nautin ennen ajoa esim. 3x xanor 2mg+ 3x rivatril 2mg +2x tramal 200mg. tämä kompinaatio on mielestäni yksi parhaista ellei kunnon ketamiini höyryjä lasketa!

Itellä ei noi kolmiolääkkeet väsytä yleensä mitenkään. Säännöllistä lääkitystä ei ole, mut joskus kun on kokeltanut ja loukannut itsensä niin on tullut nappailtua Sirdaludeja Panacodia jne.. Joskus loukkasin polveni ja silloinkin tuli napsittua melko tukevat tropit kun halus ajamaan ja polvi ei oikein taipunut ja kun taipui niin sitten SATTUI.

itselläni ei mitään särkyjä ole, mutta saan ajamisesta enemmän irti kun nautin ennen ajoa esim. 3x xanor 2mg+ 3x rivatril 2mg +2x tramal 200mg. tämä kompinaatio on mielestäni yksi parhaista ellei kunnon ketamiini höyryjä lasketa!
On se kumma että jollain natsaa aina,tarkoitan tuon nicin valintaa.
niinpä on se kumma...
kuulostaa kovalta annostukselta, mutta kuski on tod näköisesti paljon paremmassa kunnossa jos kiskoo xanoria  ja rivatrilia, kuin että yrittäisi ajaa ilman. Xanoria 9 mg taitaa olla aika kova annos ainakin kerralla otettavaksi ja varsinkin jos kyseessä ei ole debot. Ei oo ihme jos yhdistettynä tramaliin tulee hjuva fiilis.

Tramali tuntuu vaikuttavan aika yksilöllisesti, osa ei pääse tuolla annoksella edes pyöränsä luo kun alkaa päässä jo pyörimään niin pahasti.

Itse en tarvi troppeja ajamiseen, mutta joskus ratapäivän jälkeisinä päivinä täytyy kiskoa muutama burana naamaan, jotta ei joka paikka tunnu ihan niin kipeältä  
tounge.gif

kuulostaa kovalta annostukselta, mutta kuski on tod näköisesti paljon paremmassa kunnossa jos kiskoo xanoria  ja rivatrilia, kuin että yrittäisi ajaa ilman. Xanoria 9 mg taitaa olla aika kova annos ainakin kerralla otettavaksi ja varsinkin jos kyseessä ei ole debot. Ei oo ihme jos yhdistettynä tramaliin tulee hjuva fiilis.

Tramali tuntuu vaikuttavan aika yksilöllisesti, osa ei pääse tuolla annoksella edes pyöränsä luo kun alkaa päässä jo pyörimään niin pahasti.

Itse en tarvi troppeja ajamiseen, mutta joskus ratapäivän jälkeisinä päivinä täytyy kiskoa muutama burana naamaan, jotta ei joka paikka tunnu ihan niin kipeältä  
tounge.gif
Vielä ei oo tullut kokeiltua ajamistä tänä vuonna mp:llä eikä siten äänestettyä mutta kyllä varmaan se on vähintään toi lyrica+tramal+rivatril+perus paskat mitä nyt kipuun lykätään. Ei vaan ihan radalle viiti ensimmäisenä hyäkätä vaan jos vaikka kokeilis jonku kymmenen kilsaa varovasti kiputuntemuksia maiskutellen
sad_orig.gif

Mielestäni oon aika ajokunnossa aina vaikkei työkaveri antanutkaan käydä tyypittään veljensä lastutettua turbo audia jostain kumman syystä  
omg.gif
Voi tietysti liittyä kahjoon ajotyyliinkin eikä lääkitykseen 
nixweiss.gif

Viime syksynä olin leikkauksessa ja kotiinpäästyäni lääkäri määräs kotiinvietäväksi Burana 800mg ja Tramal. Tramalinia 2.tablettia aamuin ja illoin sekä buranaa tarvittaessa...pyörä sai olla ihan rauhassa, kun kävelykin teki todella pahaa lääkitykselläkin.

vajaa viidennes motoristeista äänestänyt kipulääkityksen puolesta.
nooo, onkohan tää nyt niin tarkka otanta kuitenkaan.
Arvaan että lähes kaikki kipulääkityksen avulla ajelevat ottavat osaa tähän gallupiin. Mutta sitä en rohkene arvioida että kuinka moni tähän erityisryhmään kuulumaton jaksaa vaivautua antamaan ei-ääntään..

Tramal+burana800 ja tarvittaessa sirdalud4mg,noilla mennään,
kaksi ensimmäistä jokapäivä 3-4 kertaa vrk,kuten tuolla toisessa
keskustelussa sanoin kaverit ihmettelee millä pystyn keskittymään
ja yleensäkin ajamaan.

Ilman noita olen varmasti vaarallisempi tuolla liikenteessä,sillä kivut
veisivät kaiken huomiokyvyn,tuo "kuningas"hermosärky on aika poika kun se on seurana 24h vrk,sen kanssa olen jollailailla oppinut
elämään,ja taitaa tuo kivunsieto rajakin olla normaalia korkeammalla,sen olen tässä vuosien mittaan tullut huomamaan.

Kävin tuossa muutamavuosi sitten tyksin kipu pkl:ssä siellä tehtiin
kartoitus,kun nämä ei enää riitä,siirytään opiattien (astetta vahvempaan)puolelle ja se on sitten lähellä että täytyy viedä
kortti "hoitoon"
Ajattelin kyllä kokeilla jossain vaiheessa pyöränpäälle menoa ja pikku lenkkiä miltä tuntuu. Joutuu varmaa kuiteski ottaa jotain tollaista koktailia, jotta homma onnistuu.

Nyt on muuten viikonsetti maksimi annoksilla jatkuvasti noilla tavalääkärin määrättävissä olevilla lääkkeillä ja jos ei saada kroonistunutta kipua aisoihin taitaa tulla kipupoli keikka. Se on vaan ilkeämpi juttu, kuten totesit niin se voipi olla sitten kortti hoidossa. Puudutushoidot voisi olla ihan ok ja tehokkaatkin, mutta sitten kovemmat huumeet - ei kiitos...
Kylla se on totista helvettia kun ihminen ei selvia ilman droppia,meikalla molemmat polvet leikattu,aivan murusina on,lonkat kulunut niin etta todennakoisesti joutuu jonkunlaiseen proteesi kasittelyyn.Lahete mennyt,tassa odotellaan ja popsitaan Tramaalia 3 krt 100 mg +2-3 reseptisarkylaaketta,ja nukahtamislaaketta,kun ei younista tule mitaan.Mutta olen ma tassa ajellut Bussilla alkukevaan ,nyt vaihdoin Veturiin niin etta vauhti vahan laskee.Meinaan kun veteli 290 lasissa harva se paiva ,niin ei se nailla dropeilla ihan terveellista ole.Veturi on varmaan diisseli kun se nakuttaa niin kummasti ,eika mee niin lujaa ,vaikka ranne on vaannetty jo kertaalleen kahvan ympari.Kylla se kortti lahtee,niinkuin mun X,lta lahti jos joutuu opiaatteja alkaa kayttaamaan,hankin oli myos entinen motoristi.
buttrock.gif
hei,miks mun paa vatkaa nain,lisaa olutta.

Selän kanssa on ollut ongelmia...jätän suosiolla ajamiset kun pyörän siirtäminenkin tuottaa tuskaa...mutta "koputtaa päätä" tämä kausi on mennyt ihan ok selän kanssa...
062802moto_prv.gif

Back