• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jokiniemi Motors Oy seinäjoki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja varustelija
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heh.. Ei niin ruusuista tällä kertaa.

Vein mopon 42tkm huoltoon, jossa pitäisi vain venttiilin välykset tsekata. Noh, Päivässä lupasivat asian hoitaa ja pyörä otettiin tiistaina aamusta työn alle. Keskiviikkona päivällä soittivat, jakoketju huutaa. Se tulisi kuulemma pikimmiten vaihtaa. Tiedossa oli notta ketjun automaattikiristäjä saattaa jumia ja sanoin että kattovat nyt ensin sitä kiristäjää ennenkuin ketjua ruvetaan japaninmaalta hakemaan.. Vastattiin vain nottaa tiedetään, pistetään kuntoon, hei. Tässä vaiheessa oli vähä jauhot suus.
biggrin.gif
Lupasivat torstaille ketjun + asennuksen.

Tänään on maanantai eikä oo mitään kuulunu ko liikkeestä.

Olishan se kiva jos edes ilmoteltaas jos remontti venyy tai tuloo vastoonkäymisiä, mutta ei.

Taidanpa vähä käydä antamas palautetta ja asiooda tästedespäin muualla.

jokiniemellä on hyvä myynti puoli ja sopivat myyjät (hannu),mut huoltopuoli on sitten alaarvosta viimevuonna olin varannu 1000km huollon.ja kun olin aamulla paikalla ajoissa ajettuani yhteen suuntaan 120km ei huolto miestä löytynykkään moneen tuntiin oli hieman nukuttanu aamulla,nyt talvella rupes alle vuoden vanhasta pyörästä kardaanin stefa vuotaan.ja ilmoittelinkin siitä ajoissa kun oli vielä lumi maassa ja olisivat halunneet et tuon pyörän sinne että saavat katsoa mikä stefa vuotaa siellä kulmavaihteessa?poimin netistä räjäytyskuvan ja kaikkien tiivisteiden varaosanumerot sekä hinnat yhteensä 54e ja lähetin huoltoon et mikä niistä on niin kallis ettei voi kaikkia tilata.hetken päästä sieltä soitettiinkin et tilaavat kaikki ja sovittiin takuu korjaus aika jossa kävinkin nyt maanantaina,paitsi et tätä hommaa tuo ruuvari ei ollu koskaan ennen tehny ja mikään ei tahtonut okein onnistua lopuksi kun kulmavaihde oli pöydällä totesivat ettei meillä ole tuommosta työkalua että saisi purettua tuon kulmavaihteen?ei muuta kun uudelleen kasaan ja nyt se vasta vuotaakin öljyä.248km ja koko päivä hukkaan kyllä hieman kyrpii koko touhu eikö muka räjäytyskuvasta nähny mitä vehkeitä tarvii purkuun?nyt vaan odotellaan millon löytyy työkalu ja sopiva aika yrittää uudelleen ja taittaa olla viimenen huoltokäynti tuossa talossa.

Ko. putiikis ei kyllä pyöräpuolella kukaan katto köyhännäköistä motoristia päällekkään... Varustepuolella myyjä on asiantunteva, mutta ylimielisen oloinen...

Omat kokemukset hieman kaksijakoiset:

Ajovarusteet tuli ostettua hyvällä palvelulla.

Varaosat tuottivat suuren vitutuksen. Ajattelin tehdä Jammuun öljy ja suodatin huollon. Hain Jokiniemestä Öljyt ja suodattimen ja kysyin, että onko mulla nyt kaikki varmasti mitä mä tartten öljyjen vaihtamiseen. Varaosapuolen liimatukka kertoi että on ja lähdin ajelemaan kotiin. Seuraavana sunnuntaina (ainut vapaa pitkään aikaan) pyörä teloille ja huoltoa tekemään. Onneksi avasin suodattimen pakkauksen ja totesin että multahan puuttuu propun prikka. Vaihto jäi tekemättä. Seuraavalla viikolla nöyränä poikanan uudestaa liikkeeseen jossa kaveri sanoi notta ei se proppu kuulu valmiina pakettiin, se pitää osata pyytää erikeseen. Kyllä kaverin joka myy jammun orkkisosia pitääs osata sanoa että ota se tiiviste myös samalla.:rant:

^
a) miten ihmeessä luulet, että ÖLJYNSUODATIN pakkauksessa on öljypropun prikka?
b) kyllä öljyt voi vaihtaa ilman uutta prikkaakin
c) näissä hommissa joutuu joskus ihan itsekin jotain ajattelemaan

vma sanoi:
^

d) jos kerran asiakas kysyy, onko nyt varmasti kaikki, on hyvää asiakaspalvelua ehdottaa tuota öljypropun tiivistettä vielä mukaan. Olkoonkin ettei tuon vaihto nyt ihan pakollista ole, suositeltavaa kuitenkin.
e) asiakas kysyy tyhmiäkin kysymyksiä ihan vain siksi että aina ei terävinkään pää leikkaa ja kaikki tarvittava ei muistukkaan mieleen tiskillä.
f) erittäin hyvää asiakaspalvelua olisi ehdottaa tuota tiivisteprikkaa ihan kysymättäkin, kai myyjä myymiensä tuotteiden sisällön tietää ;)

Hammurab sanoi:
d) jos kerran asiakas kysyy, onko nyt varmasti kaikki, on hyvää asiakaspalvelua ehdottaa tuota öljypropun tiivistettä vielä mukaan.

Tämän järkeilyn mukaan mukaan olisi sitten tullut tarjota myös (näitähän kaikkea öljynvaihdossa tarvitaan ja noiden tarjoaminen on kuulemma hyvää asiakaspalvelua):

- valutusastiaa jäteöljylle+säilöntäastiaa jäteöljyn kuljettamiseen kierrätykseen
- osoitetta paikalliselle kierrätysasemalle
- momenttiavainta+hylsyä propun irroittamiseen
- huoltomanualia oikeiden kiristysmomenttien tarkastamiseen
- muita mahdollisia tarvittavia työkaluja
- rättejä roiskeiden siivoamiseen

Ja varmasti vielä paljon muutakin, vaikkapa sitten asiakaspalvelun nimissä. :blink:

vma sanoi:
^

A: Omalle kohdalle on ainakin aiemmin osunut suodatinpaketteja jossa mukana tulee uusi tiiviste. Ajattelin kait, että Yamahan alkuperäisvaraosassa olis myös tälläinen mukana.

B: Vaihdan aina tiivisteen vaihdon yhteydessä, ei viitsi nuukailla pienen asian kanssa joka voi johtaa isoonki tuhoon.

C: Täytyy näköjään ajatella tulevaisuudessa itse, koska näyttää johtavan huonoon lopputulokseen Jokinemen varaosapuolen myyjille ulkoistettu ajattelutyö.

p86880 sanoi:
A: Omalle kohdalle on ainakin aiemmin osunut suodatinpaketteja jossa mukana tulee uusi tiiviste.

B: Vaihdan aina tiivisteen vaihdon yhteydessä, ei viitsi nuukailla pienen asian kanssa joka voi johtaa isoonki tuhoon.

C: Täytyy näköjään ajatella tulevaisuudessa itse,

Puhuit aluksi öljypropun prikasta, ja nyt öljynsuodattimen tiivisteestä. Tiedätkö ihan varmasti itsekäään, mikä mielestäsi nyt on puuttunut, ja mistä valitat. Öljypropun uusi prikka ei kuulu ö-suodatinpakettiin. Piste. Suodattimen tiiviste(et) kuuluvat aina. Piste. Toki, saattaahan olla että minulle prikallisia suodatinpaketteja ei vaan ole tullut vastaan, mutta voisin väittää varmasti on että prikka ei kuulu pakettiin koskaan.

b) Täytyy olla todella kätevä, mikäli vanhaa öljypropun prikkaa käyttämällä saa aiheutettua ison tuhon. Toki, kaikkihan on tietty mahdollista, mikäli oikein yrittää. Prikan vaihto on ihan ok juttu ja hyvä tehdä, mutta ei vanha prikka mitään mikään juurisynti ole. Kunhan on vaan vanha prikka.

c) Suosittelen erittäin vahvasti aloittamaan heti.

Viimeksi muokattu:
Moksu sanoi:
Vastaava mielikuva on tullut ittellekkin, eikä se ole kiinni iästä.

Tilasin Jokiniemelle varaosia ja vaimo kävi niitä sitten hakemassa. Soitti sitten, kun oli päässyt pihalle kaupasta, ja sanoi: "en ikinä enää mene tohon putiikkiin". *Oli varaosatiskin juipit vaan tuijottaneet tietokoneitaan reakoimatta kysymyksiin. Taitaa jätkillä olla vitunmoinen asennevamma tai väärä työ.
Olen kantanut rahaa ihan riittävästi tähän lafkaan. Kypäriä ym. varusteita olen ostanut. Varustepuoli onkin ainut mikä toimii jotenkin.

No onneksi kilpailua löytyy kylästä ja toivottivat vielä tervetulleeksi. *
buttrock.gif

saman laiset kokemukset on minullakin kyseisestä mutta myös muista pohjanmaan kaupoista
siksi tilaankin osaty itse netistä halvemmalla ja ruuvailen itse pyörät kasaan

No onpa väellä ollut ongelmia. Niin tai meissä EP:n väessä on sellaanen ominaisuus notta me ei ruveta toisia liikaa kehumahan. Moittia kyllä osatahan ja hyvin.

Itse hakennut useaan otteeseen varaosia, varusteita ja viimeisimpänä rouvalle oman mopon (viikko takaperin) enkä kyllä osaa moittia. :thumbup:

Ison tien toisella puolella olevassa motossa olen ainakin havainnut monasti myyjien vetäytyvän "nakkisuojaan". :;):

nahkapuvun ja selkäsuojan sain tiukan väännön jälkeen todella hyvään suomi hintaan ainoastaan italiasta olisin saanut halvemmalla .sit tarvitsin nopeasti uudet saappaat sain mielestäni hyvään hintaan vaikka ei ollut aikaa alkaa vääntämään
kaupan teko tapahtui sähköpostilla joten en osaa sanoa sen tarkemmin paikan päällä tapahtuvasta asiakaspalvelusta .

Varustepuolella yhden hepun palvelu oli nopeaa ja asiallista, kun syystarjouksia kyselin ja olisi saanut myös hyvät alennukset koko setistä.

Pyörien puolella yhden käytetyn historiasta ei tiedetty kuin edellisen omistajan puh nro, jolta sitten kyselin huollot sun muut (oli tehnyt ne itse). Sitten, kun piti pyörä ottaa ulos koeajolle, ei lähtenyt käyntiin, koska oli seissyt jo parisen kk liikkeessä > ja eikun akkua lataamaan. Latauksen jälkeen pyörä toimikin ihan hyvin koeajolla, tosin renkaita olisi voinut myös paineistaa, koska olivat hieman tyhjentyneet ja sen huomasi jarruja kokeillessa.

Olisivat luvanneet reilun alennuksen ja lähes kaikki nesteet olisi vaihdettu myös mikäli olisin ko. pyörän ottanut, joten ihan hyvältä tuo liikes vaikuttaa.

Jokiniemi Motors Seinäjoki

Ripakopallinen risuja Jokiniemi Motors:lle Seinäjoelle. Vein oman -93 TDM:n kaasuttimien säätöön koska olin vaihtanut suuttimet ja neulat ja pyörä kävi hieman laihalla. Neulat olisi pitänyt nostaa pykälän, säätää seokset ja synkronoida kaasuttimet. Vein siis säätöön koska itsellä ei mahdollisuutta synkronoida. Arvio työstä oli 1-1,5h ja työn vastaanotossa kaikki oli selvää.

Kun hain pyörän niin ensimmäisenä kertoi että heillä ei ole laitteita millä seokset voisi säätää (eli siis lambdoja)!! Ja että kaasarit palautettu tehdas asetuksiin ja nyt pyörä käy hieman huonosti eikä tiedä mitä sille voi tehdä (kävi pirun laihalla). Epäilivät venttiilinsäätöjä tai että jakoketju olisi pykälän pielessä. Tämän lisäksi kun ajoin nykien pyörän kotiin niin kaasuttimet tulvivat aivan holtittomasti. Eli heti piti kotona tyhjentää kohokammiot ja viedä takaisin huoltoon. Mitään he eivät sille enään tehneet vaan totesivat ettei enään tulvi (vaikka edelleen tiputti bensaa). Tästä lystistä sain maksaa 3h työn eli 225€. Eli maksoin siitä että pyörästä tuli huonompi kuin huoltoon vietäessä! Käsittämättömän epäpätevää porukkaa merkkiliikkeessä!

Itse nostin neulat ja putsasin kohokammiot ja pyörä pelaa nyt niinkuin pitää. Ei nyi eikä pätki. Näyttää olevan aivan perusasiat hukassa Jokiniemen "mekaanikoilla".

Jäi vielä mainitsematta että akun kengät oli jätetty löysälle ja tankki kiinnitetty toispuoleisesti eli kiristetty raakasti vinoon kun pyörän hain. Eli erittäin huolimatonta työtä kaikinpuolin.

Itsellä kokemuksia Jokiniemestä; Hannu asiallinen tyyppi, jonka kanssa voi reilusti keskustella kaupan teosta. Siinä liikkeen keskellä istuva varaosaäijä (en tiedä nimeä) jotain ylimielisiä ihme-nillittäjiä, ei välttämättä sovellu alalle.

Back