• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jarrupalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xs2jammu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt olisi aika vaihtaa kaikki jarrupalat XJ 900:seen ja olenkin miettinyt minkä merkkiset palat sinne laittais. Tarvis olla tunnokkaat ja kuitenkin kestävyyttäkin saisi olla jonkun verran.

Mitä kokemuksia teillä on paloista ja niiden ominaisuuksista ?
Hinta ei välttämättä ole tärkein kriteeri vaan nimen omaan ominaisuudet normaali ajossa koti nurkilla ja pohjoisen reissuilla.

Tiedän että nää on varmaan niitä makuasioita, mutta silti kuulisin mielelläni kokemuksianne.

Itse valitsin halvimmat mahdolliset mitä Louisilta löyty, olisko ollut 9e/satsi
eek.gif
Valmistajana joku ihmeen Saito ja nyt ne on siellä pari kautta ongelmitta olleet. Eihän noi varmasti mihinkään laatupalan ominaisuuksiin yllä lähellekään, mutta silti ihan riittävän toimivat ainakin minun käytössäni
thumbs-up.gif

itse olen ostanut STORMILTA EBD-paloja jo 3-eri pyörään
mutta olen huomannut että ovat liian kovia kuluttaa
levyä ,olen tullut siihen tulokseen että ostan alkuperäiset
nykyiseen pyörään ovat samanhintaiset mutta edelliseen
olivat alkuperäiset halvempia,onhan se vähän vaikeaa
tilata postimyynnistä koska siinnä ei todellakaan tiedä
onko kova/pehmeä,kyllä ne sen verran maksavat ettei tuota
ihan sikaa säkissä viitsi ostaa.

Kyllähän palat täytyisi olla mielummin pehmeät koska kuluttavat
levyä vähemmän sillä levyt maksavat "hunajaa" ja normaali
ajossa riittävät ihan hyvin,tuleehan tietysti noita joskus
kokeiltua että miten pysähtyy,kokeilin itse toissakesänä
"paniikki"jarrutusta kun en halunnut "pehmeää" pysähdystä
hirven kylkeen hyvin jarrut toimi olisin muistanut vielä
irroittaa jarrukahvan kun odotin että "pariskunta" meni tien yli
en muistanut jarrulevy vääräksi ja vaihtoo tarvike 370€

Itse ostin pari vuotta sitten kawaan alkuperäiset jarrupalat eteen ja taakse. 100€! Jostakin kuulin tai luin, että tarvikepalat saattaisivat kitistä, tosin kitinä voi olla ja onkin pyöräkohtaista (jarrulevykohtaista).

On niissä paloissa eroja, jopa ihan tavallisessa katuajossakin havaittavia. Edelliseen hankin EBC:n sinterpalat (käyvät vain rosterilevyille), jotka pitivät tosi hyvin. Huoltoräpellyksissä niihin tuli hieman keulaöljyä, joten hankin uudet, tällä kertaa EBC:n kevlarpalat (koska sinterit kuulemma kuluttaa ja kuumentaa levyjä ja yksi levy oli jo kierouden takia mennyt vaihtoon). Uudet palat kuitenkin pitivät sisäänajonkin jälkeen niin paljon huonommin, erityisesti sateella, että vaihdoin mielummin rasvaiset, mutta pitävämmät takaisin.
nixweiss.gif

Niin, ja kaverin Vesrah-palat eivät pidä kuulemma sateella pätkääkään.

On niissä paloissa eroja, jopa ihan tavallisessa katuajossakin havaittavia. Edelliseen hankin EBC:n sinterpalat (käyvät vain rosterilevyille), jotka pitivät tosi hyvin. Huoltoräpellyksissä niihin tuli hieman keulaöljyä, joten hankin uudet, tällä kertaa EBC:n kevlarpalat (koska sinterit kuulemma kuluttaa ja kuumentaa levyjä ja yksi levy oli jo kierouden takia mennyt vaihtoon). Uudet palat kuitenkin pitivät sisäänajonkin jälkeen niin paljon huonommin, erityisesti sateella, että vaihdoin mielummin rasvaiset, mutta pitävämmät takaisin.
nixweiss.gif

Niin, ja kaverin Vesrah-palat eivät pidä kuulemma sateella pätkääkään.
Onko ne sun sintteri palat HH merkinnällä?? Meinaan noi HH merkinällä olevat ei kuluta levyä niin paljoa kuin ne katumallin sintterit. Tietty noi palat kuluu yhdessä kesässä loppuun ja maksaa kohtuullisesti.

ite käytän ferodon pehmeitä kisapaloja...ne kestää ihan riittävän hyvin ja toimii joka kelissä hyvin!!
062802jumpie_prv.gif

hintaa en oo koskaan viel kysyny enkä ole ajatellu kysyäkkään niin kauan kun rahalla selviää
tounge.gif

Mulla on vanhassa tonni cbr:ssä ollut ferodo platinium palasia muutamana kesänä. Ovh. n. 45 € pari eli yhteensä 135 €. Normaalikäytössä pito on ollut riittävä. Kestävät n. 10 tkm. Jarrulevyissä en ole huomannut kulumista tai kieroutumista. Eli kaikinpuolin ok palat.

Back