• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

JahtiJakt -kalvokenkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja facelift
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itte meinasin, että pärjäilen vastaavilla (ei kylläkhän tuo malli, mutta vastaava), mutta vaihepoljin aiheutti sen verran reilua jäläkiä, että jätin net ajohommista pois. Pelekona, että tarpheksi kun "hankaa" niin veenpitokyky huononee. Ainaki jos haluaa että se pyssyy kengän ulukopuolella.

Nauhoitettuja kenkiä en itse ainakaan suosittele mopoilukäyttöön. Meinasin kerran jäädä maiharin nauhoista jarrupolkimeen jumiin. Lipat oli aika lähellä.

tiedän riskit.
kerran alkoi metsässä enduro reissulla hirvittämään, kun ei saanut enää käännettyä pyörää ja tukeva mänty lähestyi, lähestymistään. ei auttanut muutakuin tähdätä pöpelikköön, toiselle puolelle tietä. siinä sit varpuset ja muu pien-eliöstö kärsi, kun mättäreitten yli paukuteltiin. onneksi pystyssä kuitenni pysyin. vauhtia enemmän kuin tarpeeksi.
sen jälkeen olen muistanut nauhani sitoa
biggrin.gif

Toimii kyllä, mutta on se vaan tuo mopokenkä tottakai tehty just siihen mihin se on tarkoitettu. Puhkikuluminen ei ole ongelma, sillä kalvohan on vasta siellä nahkan alla. Jahti-kengän kalvohan on jotain korvaavaa moskaa, mutta ainakin kenkiin tarkoitettu gore kestää turkasen paljon kulutusta. Itseasiassa joutuu paljon kovemmalle rasitukselle kävellessä kuin mopoillessa.

Jämäkkä vaelluskenkä hakkaa myös tukevuudessaan halvimman lörppömopokengät, mutta ei se tarpeeksi suojaa silloin jkun rautaa alkaa tulla nilkan päälle.

Nauhat kun pitää kunnolla kiinni, niin ei ne mihinkään takerru.

Summasummarum, välttää, muttei ole optimit.

Minulla on tuolta hankittu Air Tex -eräpuku ja ihan hyvää laatua oli. Itse asiassa kevään kirpeillä keleillä ajelin se päällä, vaikka siinä ei mitään suojia tietenkään ole. Hyvin pysyi lämpimänä, ei tullut tuuli läpi eikä hikoillut. Koko vain oli valtava purje, mutta vaihtoivat mukisematta pienempään ilman postimaksuja.

Kokemusten perusteella uskoisin noiden kenkienkin olevan hyvää tavaraa, mutta mopokäyttöön kukin miettiköön keskenään.

Kokeilin ajaa keväällä vastaavanlaisten erä-kenkien kanssa ja totesin ainakin omalta osaltani niiden olevan vähän turhan jäykät nilkasta, niin että vaihdepedalin tuntuma jäi huonoksi ja niiden pohjat takertelivat jalkatapeilla.

Sen lisäksi, että nauhat voi tarttua johonkin kiinni, pohjan kantapään kynnys tarttuu helposti pyörän sivutukeen, kun sitä kääntää jalalla. Pyörän kaatumisriski on suuri.

Sopii huonosti pyöräkäyttöön.

Back