• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ja motoristien maine sen kun vaan kasvaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa-artsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep. Kyllä ihmiset nää 2-pyöräiset teiden kauhut muistaa pirun hyvin, mutta muistaakohan kukaan kotilokuski sitä yhtä urpoa joka on jääny 2 vuoden aikana 140+ kertaa poliisille kiinni kortitta ajamisesta ja rattijuopumuksista eikä vieläkää istu linnassa. Ei siitä autoilijoiden massasta muista ketään yksilöä, mutta mopojen lukumääräisen vähyyden saattelemana meidän kohellukset kyllä muistetaan todella hyvin.

Tähän kortitta ajoon voisi solveltaa tuota rattijuoppojen ajoneuvon takavarikointia. Eli kun lappu lähtee kuivumaan ja sinut tavataan menopelin puikoista liikenteessä, lähtee menopeli takavarikkoon niin pitkäksi aikaa kun korttisi on hyllyllä. takavarikointi maksaisi esim 5€/pvä, niin saisi varikon kustannuksia katettua siinä samalla.

Minua ei liikuta pätkääkään "motoristien maine". Voin vain vastata omastani. En myöskään suosittele, että kukaan alkaa h..raamaan Anatoli-Brändiä.

Ihmetyttää valtaisasti, että "kokonaismaine"-argumentaatiolla minut saataisiin käyttäytymään kuin joku lehmälauman jäsen. Vielä enemmän ihmetyttää muinainen asenne, että olisimme jotenkin "samanlaisia".

Emme me motoristit edes ole! Porukka on polarisoitunut, vastavetona lopetan morjestamisen huomioliivipelleille ja pitkänvalon polttajille. Eroa ehkä syntyy eniten (kuten elämässä yleisesti) maailmankatsomuksessa, yksilöllisyydessä, asenteessa.

Prkl! Mä olen yksilö myös nahkapuvussa! Haluan pilata maineeni itse! Kukaan muu ei voi pilata mainettani.

Pitäisikö alkaa pelkäämään, että sedät tulevat sanomaan: "Aja hiljempaa, ettei vakuutusmaksut nouse ja rajoitukset laske?" Oikein sakihivutushengessä?

Ei kele! Kun "kouluttajat" olette lapsellisia. Vaikuttakaa omaan ajamiseen ja jättäkää pskalehdet lukematta, se on tärkeintä.

Ps. Pakko kertoa, että viikonloppuna sattui, että jouduin ohittamaan kaksi peräkkäin ajavaa "matkamotoristia". Sillai vähän rajoitusten alle ajelivat ja hiljensivät mutkiin (Mä ajoin yli rajoitusten ja kiihdytin mutkiin). Noh, vetäsin ensin toisesta ohi ja sitten toisesta ennen mutkaa. Täyskiihdyksellä tietty! Sillä 1:llä hepulla oli kuitenkin enemmän aikaa näyttää toisella kädellä "himmaa" kun että olisi ottanut reunempaan.

En kokenut mitään samanlaisuutta.

Näillä uutisilla nyt vain ruokitaan niitä ihmisiä, jotka meidän harrastustamme haluavat vaikeuttaa. Esim. Katsastukset ym paska.
Tälläkään uutisella ei ole mitään merkitystä tuohon katsastukseen, mutta liittyy jollain tapaa moottoripyöräilyyn, joka jonkun mielestä on saatava suomessa loppumaan.

Maineen menemisellä ei ole mitään niin pahaa merkitystä, jos kunnia menee...
biggrin.gif

Kawa-Artsi! Sä olet kuin saksalaisten jälkeläiset. Vieläkin pitää kantaa (kollektiivista)syyllisyyttä hitlerin tekemisestä, vaikka se ei liity omaan olemiseen ja tekemisiin mitenkään.

Artsi! Sä oot vapaa! Mä vapautan Sut kantamasta syyllisyyttä toisista! Anna palaa!
baaa.gif

Ja jos näet iltapäivälehtiä missään, niin
033102ass_1_prv.gif

2512206653_9b267af95e.jpg

niin siis mielestäni 200 km/h ei ole soveliasta tuolle tielle, mutta turha vauhkoontua tai päivitellä lehdistön reaktioita. poliisihan hoitaa jo asiaa.

Kawa-Artsi! Sä olet kuin saksalaisten jälkeläiset. Vieläkin pitää kantaa (kollektiivista)syyllisyyttä hitlerin tekemisestä, vaikka se ei liity omaan olemiseen ja tekemisiin mitenkään.

Artsi! Sä oot vapaa! Mä vapautan Sut kantamasta syyllisyyttä toisista! Anna palaa!
baaa.gif

Ja jos näet iltapäivälehtiä missään, niin  
033102ass_1_prv.gif
Tai sitten vaimon koulutus on mennyt perille. Ts. syyllinen ennen kuin toisin todistetaan...

Usein olen vaan sielä parjattujen joukoissa, vai miltä kuulostaa:
Kotilo on ranskalainen
harrastan moottoripyöräilyä
Ajan ammatikseni kuorma-autoa

Tossa sellanen pyhäkolminaisuus, että vetää vähän "herkäks"  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

EDIT: ehkä toi aiheen otsikko oli ns. varomaton teko,
tarkotus oli vaan herätää keskustelua, mikä meitä niin fiksuja ihmisiä vaivaa...

No, mediassa motoristi on se, joka ajaa mottoripyörällä. Ei väliä vaikka mopo olisi varastettu, kaverilta lainassa tai ajaisi ilman ajo-oikeutta ko. tehoiseeen mopoon. Eli käytännössä palstalaisten mittapuun mukaan ei minkään luokan motoristi mutta media uutisoi asiasta niin, että mikä myy.
crazy.gif

Pääasia, että me keulimme ja poltamme kumea turvallisesti aidatulla aluella.
062802moto_prv.gif
buttrock.gif

Se on hienoa Artsi, että puutut näkemiisi yhteiskunnallisiin epäkohtiin. Mutta kannattaisiko nyt ajatella hivenen pidemmälle, ennen kuin taas alat vaatimaan lisää ja kovempia rangaistuksia?

Eikö olisi ollut loogisempaa vaatia suurempia nopeusrajoituksia niin voitaisiin paremmin ajaa niihin pystyvällä nykykalustolla?

Ja Artsi! Älä nyt ihmeessä syyllisyyttä kanna! Minäkin pilaan maineeni itse, en tarvitse siihen muiden apua.

Ps. Näytä sille muijalles sen paikka, niin ei tarvitse ihmetellä siitäkään. Jos se vielä valittaa sano, että vaihdat kultaisen vaimon kohta kahteen rautaiseen h...raan. Oikea ikä niille on tietysti 0,5 * omaikä + 7.

En jaksa ymmärtää Thunderpantsin joukko-ajattelua. Mä en ainakaan valita jos joku ajaa "liian" lujaa. Saa mennä ohi ja annan vielä tilaa.

Miksi pitää aina korostaa omaa erinomaisuuttaan toisten huonoudella? Mulle riittää se, että on absoluuttisesti melko hyvä olo. Olisi aika kiusallista jos joutuisi kokoajan vertailemaan omia suorituksia toisten suorituksiin.

Siinä tulisi suorastaan riittämätön olo, kun maailmassa on kuitenkin kahta asiaa lukuunottamatta tuhansien osaajien parempi joukko. Jos keskittyy mitä osaa, niin ei tartte ihmetellä. Jos ei keskity, ihmettelee vaan.

On äärimmäisen vastenmielistä, että nämä keskustelut toistavat MOTORISTIEN keskusteluissa iltapäivälehtimäistä populismia. Noh, omat (liikenneturhan) koirat purevat tietysti pahiten.

Back