Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm, eikös jossain zetorissa ole itsetehty vaimennin?Mulla on vakiosta muutettu suoralle putkelle. Silti jos ei mahdollista saada auki ilman pahoja jälkiä suosittelen ostamaan esim Motovelhoilta tahi jostain muualta ihan siihen tehdyn vaimentimen. Pyöreän vaimentimen teko on hankala ellei sitten tee alumiinista laippoja ja jos alumiinista värkkää laipat alkaa helposti tulemaan painoa enempi kuin alkuperäisessä on. Jos taas värkkää rosterista laipat ei niistä kovinkaan halukkaasti tule pyöreitä. Joku soikea tai pisaran muotoinen voisi onnistua helpommin tai ainakin olisi helpompi piilottaa mahdolliset muotovirheet laipoissa.
käy rautakaupasta rosteriputkee haluamallas halkasijalla, sit stormilta reikäputkee ja vaimenninvillaa, jonka kiedot reikäputken ympärille rautalangalla tiukasti kiinni! sit teetä -jos et ite pysty tekeen -sisääntulon, ja ulostulon laipat. laipoilla tää paketti sitten kasataan nippuun ja niitataan kiinni! ja kas, olet juuri rakentanut slip-on vaimentajan ihan ite!Oiskos täällä kellään kokemusta itse tehdystä vaimentimesta.
Parikin kaveria touhuaa metalli verstaassa hommissa ja ajattelin sellaisen 6R:ään teettää vai onko aivan turhaa touhua.![]()
Koitin etsiä noista vanhoista viesteistä,mutta eipä mitään sattunut silmään
Siinä onkin alulaipat jotka on sorvattu ja paino verraten Zetorin vakio malliin (painavat ainakin tonnin) on selkeä. Siinö sun vaimentimessa on käytetty valmista putkea kuorena ja se painaa melkoisesti siihen nähden jos halutaan tehdä 6R:ään vakiota kevyempi (ainakin järkevää) ja paremmin virtaava (ei tas liity kuoreen).Hmmm, eikös jossain zetorissa ole itsetehty vaimennin?Mulla on vakiosta muutettu suoralle putkelle. Silti jos ei mahdollista saada auki ilman pahoja jälkiä suosittelen ostamaan esim Motovelhoilta tahi jostain muualta ihan siihen tehdyn vaimentimen. Pyöreän vaimentimen teko on hankala ellei sitten tee alumiinista laippoja ja jos alumiinista värkkää laipat alkaa helposti tulemaan painoa enempi kuin alkuperäisessä on. Jos taas värkkää rosterista laipat ei niistä kovinkaan halukkaasti tule pyöreitä. Joku soikea tai pisaran muotoinen voisi onnistua helpommin tai ainakin olisi helpompi piilottaa mahdolliset muotovirheet laipoissa.![]()
Pyöreäkin vielä?
No eipä se halkaisija ole ihan niitä kriittisimpiä parametreja motskarin virityksessä. 2 tuumaa eli n. 50mm on aika passeli vapaasti hengittävään ja turboon sitten avarampi.En ite kyllä omaa mitään kokemusta noista itsetehdyistä vaimentimista mutta yksi asia tuli mieleen.
Jos sellasen päätät teettää niin kattele ainakin sisähalkaisian suuruus jostain laatuputkesta että tulee sopivan kokoinen. Ei meinaan taida rööri oikeen toimia jos on liian iso reikä. Eikä tietenkään liian pienelläkään. Vääntöä kyllä varmaan tulee tarpeeksi avonaisella mutta tehopuoli ei ainakaan mun käsityksen mukaan tykkää liian avoimesta.
Fiksummat voi sitten tyrmätä tarvittaessa tämän avautumisen.![]()
Oonkohan mä vain puusilmä, vai onko tuo Avk:n webivaraosahaku kohtuullisen turha? Kamat on lajiteltu pääluokkaan "Muut moottoripyörät" ja tuotteen kuvaukset ovat tyyppia "joku kate" tai "äänenvaimennin".Kytätkää avk:n romuista siihen R6:seen vakiopönttö, sen saa parilla kympillä, sitten se auki ja muutosta.
Unohda laminointi, poraat vaan linnunpönttöporalla tuosta läpi niin vaimenninhan on valmis. Paikallisen Esson pihalla takuulla muut motoristit kokoontuvat palvomaan luomustasi.Alla kuva mallineesta, josta vielä puuttuu ulostulorööri, kun "oikeaa" mittaa ei vielä ole tiedossa. Maalata ja paklatakin tietysti pitää ennen kuin tuon päälle muottia voi alkaa laminoimaan.