• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Italiaan lähtijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olis tarkotus ajaa pyörä Italiaan lähiaikoina. Reitti ja aikataulu on vielä hyvin joustava, riippuen pitkälti saanko seuraa. Yksin lähtiessa otan varmaan lautan saksaan (niillä paljon kehutuilla) ja isoilla kierroksilla baanaa pitkin (vaihtoehtoisesti ruotsin kautta). Porukan kanssa lähtiessa voi harkita baltican reittia ja muutenkin laajempaa itäeuroopan kierrosta. Jossain vaiheessa (=kun lomat loppuu) pitäis päätyä san remoon ja jään sitten sinne. Haaveilin myös mustalle merelle ajosta (odessasta on paljon hyviä merimiestarinoita), mutta taitaa heittää liikaa sivuun..
Kertokaa jos on samansuuntaisia matkasuunnitelmia. Mulle käy molemmat, maisemakurvailu tai nopeempi kyykistely (ajan 12ärrää).

2 pyörää lähtee 8.9 Tallinnaa kohti-->via baltica-->Slovakia-->Romania-->Bulgaria/(Varna tms)-->Turkki-->Kreikka-->Italian eteläkärki ja sieltä takas ylöspäin.

Kuulostais kyllä tosi hienolta toi teidän reitti, mut ei mulla näköjään ookkaan nyt aikaa kun pitääkin olla töissä jo 1.9. Lähden sitten varmaan ajelee ens viikolla. Onko Baltian kautta turvallista ajaa yksin? Kuulin vaan jotain huhuja mm. puolan poliisipartioista jotka kyttää yksinäisiä motoristeja kusetuksen toivossa..

Niinkuin aina, kannattaako elää huhupuheiden varassa...
062802moto_prv.gif

Terveellä järjellä pärjää aina, missä tahansa.
smile_org.gif

Niinkuin aina, kannattaako elää huhupuheiden varassa...
062802moto_prv.gif

Terveellä järjellä pärjää aina, missä tahansa.
smile_org.gif
Niinpä. Ainakin Suomessa.

Onhan tästä jo muutama vuosi, kun suomipojat lähti Turkin kautta kohti Pakistaninia, jos kohteen muistan oikein. Kurdit sitte tykkäs niin paljon pojista että pitivät aika pitkään vieraanaan. Pääsihän ne lopulta kotiin.

Maailmassa on paikkoja joissa ihmiset ei välitä paskaakaan teidän terveestä järjestä. Kannattaa välttää niitä, vaikka katsoa UM:n sivuilta ikävien paikkojen listoja.

Rohkea saa olla muttei tyhmä.

Tarkoitin luonnollisesti lähinnä tätä Euroopan mannerta, ns. sivistysvaltioita ja EUn aluetta. Turpaansa saa ja kamat pöllitään kotimaassakin, ei sen takia tarvitse matkalle lähteä.

Joo, ei sitä tarvi kertoa että maailma on vaarallinen, oon muistaakseni käyny muuallakin kun kuopiossa ja tukholmassa. Halusin vaan kuulla jos jollakin on huonoja/hyviä kokemuksia, vinkkejä tai asioita joita tulis välttää ko. maissa.
Itteänikin aina ärsyttää kun eri paikoista kerrotaan kuinka vaarallisia ne on, oon sitä mieltä että on ainakin 90% omasta käyttäytymisestä kiinni mitä käy, tai sitte mulla on vaan ollu aina hullun munkki.
Moottoripyörällä vaan erottuu helposti turistiksi varsinkin kun on suomikilvet ja pari reppua kyytissä..

Kuulostais kyllä tosi hienolta toi teidän reitti, mut ei mulla näköjään ookkaan nyt aikaa kun pitääkin olla töissä jo 1.9. Lähden sitten varmaan ajelee ens viikolla. Onko Baltian kautta turvallista ajaa yksin? Kuulin vaan jotain huhuja mm. puolan poliisipartioista jotka kyttää yksinäisiä motoristeja kusetuksen toivossa..
Jassåå.

Oon kyllä yksinään kin ajellu tuonne Kroatian suuntaan pariin otteeseen ja Via Balticaa pitkin muutenkin, eipä tuolla mitään kummallista ole ollut.

Ainoa Puolaa koskeva asia Suomeen verrattuna oli äärettömän hyvä palvelu majapaikoissa. Liikenne toki on oma lukunsa.....

Hyvää matkaa -ja vähäsateista. Puolassa kun sataa, ni matkanopeus tippu mulla merkittävästi. Puola on mukava seikkailu, jota tosin himmentää Via Baltican tietyöt. Tsiikaa haulla ne jutut ennen kesää. Sieltä on linkit Balttian ja Puolan tietyövaroituksista ja suosituksista. Varsovaa kannattanee edelleen välttää...  
lookaround_orig.gif

Juu kiitti vaan. Huomenna ois tarkotus lähteä liikkeelle, kokeilen uutta yhteyttä, kotkasta yli M/S Vironialla, aamulla klo 6 Sillamäellä. Siitä sitte päristelee tartoon, riikaan ja kohti paljon parjattua puolaa. Katellaan nyt miten suuri seikkailu siitä muodostuu. Toivottavasti suomessakin ajokelit jatkuu vielä!

Pieni vinkki Varsovaa varten.
Monet ovat sanoneet ettei siel ole minkäänlaisia opasteita.
Ei se nyt niinkään ole. Usein vain opasteet on melko paljon ennen risteystä ja itse risteyksessä ei ole mitään.Ja suuntavaisto on tärkeää.Ajaa johonkin suuntaan ja jos opasteita ei ole jatkaa suoraa niin kauan kuin löytyy.
vasen,oikea,vasen,oikea ei johda mihkään.Kylää halkoo monia isoja katuja, jotka kulkevat poh-etelä,itä-länsi.
Sekaan vain.

Jep.

Varsovaan olen saanut hukattua 4 tuntia yksin vesisateessa, kun ei näkyvyys ollut kaksinen (eikä se suuntavaisto!). Mutta nyt on GPS:sä mukana, niin eiköhän polkasta kerralla läpi.

Viimeksi ajoin siitä läpi kyllä ilman gepsiä, oli eukko takana, joka
huuteli kylttejä autocomista kuskille ja sai keskittyä liikenteeseen. Se oli juhlaa.

Kyllähän tuosta varmaan tulee joskus näytille matkapäiväkirja, kunhan saadaan reissu tehtyä. Viikko enää lähtöön !

Joo Varsova.. Itse kaytin lapimenoon noin 2 tuntia, eksyen reitilta kahdesti. Iltapaivan kuumuudessa flekti huutaa ja kuski mustat ajokamat paalla viela enemman. Maltilla kun katsoo niin merkit nakee mut sitten kun kaami palaa jonotukseen ja lahtee puikkailee rekkojen valissa niin pikku tiennumerokyltit jaa huomaamatta. Ja ovat todellakin aika usein reilusti ennen risteysta. Joku elektroninen laite vois olla hyva, mutta ilmankin parjaa..

Ai niin ja siita Puolan liikennekulttuurista. Kylla taas turhaan varoteltiin, eihan sen sujuvampaa liikennekayttaytymista ookkaan. Autoilijat on varuillaan, kaikki vaistaa sujuvasti jos tiukempi paikka eika kukaan jaykkaniska rapsyttele valoja. Ja voi menna aika reilusti.. Lisaksi vastaantulijat varotti tutkista joten kerkes hyvin loysaamaan.

Paasin maaranpaahan tanaan, 4080 km takana..

Hienosti meni siis. Hyvä niin. Ja taas on yksi motoristi todistamassa, että balticaa ja Puolaa voi ajaa aivan hyvin. Ja vieläpä yksin?

Back