• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iso perus Nakupyörä hakusessa,vinkkejä ym ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tanttaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli pyörän valinta olisi edessä ja tykkään perus pyörän mallisista äijäpyöristä kuten:

Yamaha XJR 1300
Suzuki GSX 1400
Honda CB 1300

Lähinnä nämä mallit sellaisia mitkä osuivat silmään,onko muita vastaavia jotka olisivat varteenotettavia ehdokkaita näitä vastaan ?
Hyviä/huonoja kokemuksia kyseisistä ?

No eiköhän noista jo pitäis sopiva löytyä !

Jostain syystä tekisi mieli vieläpä suositella Suikkelia...

Vaan makuasioitahan tuo valinta noista on, mikä merkki miellyttää. Kaikki varmasti järkivalintoja. Sulais vaan noi lumet, että pääsis
062802moto_prv.gif

Eipä ole paljon vaihtoehtoja noissakaan, kun Suitsa niin ylivoimainen...

Eipä paljon varmempaa ja parempaa moottoria ole.
Osittain varmaan johtuu siitä, etä niin aliviritetty.

Näin on isot pojat kertonut.
smile_org.gif

edit: Hondassa vielä "piikin" laatikko, kun ei oo ku 5 pykälää...plääh.

Eli pyörän valinta olisi edessä ja tykkään perus pyörän mallisista äijäpyöristä kuten:

Yamaha XJR 1300
Suzuki GSX 1400
Honda CB 1300

Lähinnä nämä mallit sellaisia mitkä osuivat silmään,onko muita vastaavia jotka olisivat varteenotettavia ehdokkaita näitä vastaan ?
lienee ihan perusteltua lisätä listaan myös toinen Suzuki, eli GSF1200 tai 1250 naku-Bandit. Vanhempi on ilma/öljyjäähdytteinen kaasareilla, uudempi nestejäähy ruiskupeli. Vääntöä on noissakin aika kivasti, ja 1250 on vielä tekniikaltaankin ihan moderni ja 6-vaihteisella askilla (tosin kolmekin varmaan riittäisi!)

Myös Kawan ZRX1100/1200 on rivikoneinen vähän retrohenkinen äijäpyörä.

Yamaha XJR 1300
Suzuki GSX 1400
Honda CB 1300

lienee ihan perusteltua lisätä listaan myös toinen Suzuki, eli GSF1200 tai 1250 naku-Bandit. Vanhempi on ilma/öljyjäähdytteinen kaasareilla, uudempi nestejäähy ruiskupeli. Vääntöä on noissakin aika kivasti, ja 1250 on vielä tekniikaltaankin ihan moderni ja 6-vaihteisella askilla (tosin kolmekin varmaan riittäisi!)

Myös Kawan ZRX1100/1200 on rivikoneinen vähän retrohenkinen äijäpyörä.
Hmmm...
Ainakin Bandiitteja ja "Iso Mörköjä" ajaneena omasta mielestä aika eri planeetalta...

Toki eri luonteisia ja siksi erilaisia.

Ja tietysti myös makuasioita.

ZRX1200 myös testattu ja mielestäni Bandiittia lähempänä
"muskelipyörää" juuri retrohenkisyytensä puolesta.

Silti Mörkö vie voiton
biggrin.gif

no kyllä ainakin GSF1200 / XJR1300 / ZRX1200 on melkolailla keskenään verrattavissa olevia kamppeita, joten bandiittia ei listalta kannata poiskaan ruksia, vaikka GSX1400 on olemassa. Ja ihan kaikki mainitut mahtuu sen ison rivikoneisen retropelin määritelmän alle.

Itse asiassa mielestäni Kawa meni hiukan huonompaan suuntaan tuossa 1200-versiossa, aiempi 1100 oli käsiteltävyydeltään sporttisempi, ja ajoasennoltaankin enemmän minun makuuni.

Samat kriteerit oli itselläkin pyörää valitessa ja ensin päädyin noista em. mallituista malleista 1200 Bandittiin, lähinnä kustannussyistä. Ajelin reilun kesän ja mitään valittamista ei ko. laitteesta löytynyt, mutta silti se vaan tuo omasta mielestä vielä hieman enemmän "retromöhkömpi" luokka (XJR-CB-GSX) poltteli mielessä ja lopulta oli sitten vaihdettava GSX 1400:een. Nyt ei reilun kesän kokemusten jälkeen ole vaihtotarvetta ja niinkuin imohtep näköjään totesi Suzuki mallit -keskustelussa -> GSX lähti, mutta taisi tulla heti katumapäälle, jos kerran samanlaista miettii tilalle  
biggrin.gif

no kyllä ainakin GSF1200 / XJR1300 / ZRX1200 on melkolailla keskenään verrattavissa olevia kamppeita, joten bandiittia ei listalta kannata poiskaan ruksia, vaikka GSX1400 on olemassa. Ja ihan kaikki mainitut mahtuu sen ison rivikoneisen retropelin määritelmän alle.

Itse asiassa mielestäni Kawa meni hiukan huonompaan suuntaan tuossa 1200-versiossa, aiempi 1100 oli käsiteltävyydeltään sporttisempi, ja ajoasennoltaankin enemmän minun makuuni.
Totta, että menee noiden kanssa aika lähelle.
Mielestäni vain GSX 1400 on vielä hiukan siitä edellä.

Tuo on myös mielestäni totta, että 1200:ssa on vähemmän retro ajoasento, mutta kuitenkin enemmän muskeli...

edit: typo...

Tietenkin mennään vuosimallissa vähän vanhempaan, mutta GSX 1100 G on mielestäni kardaanivetonsa ansiosta myös harkitsemisen arvoinen vekotin. Konehan on sama, kuin 1200 Banditissa, mutta vähän pienemmällä porauksella. Painoahan tuossa on aika äijämäisesti, mutta hyvä ajettava

Tällainen peli

Tietenkin mennään vuosimallissa vähän vanhempaan, mutta GSX 1100 G on mielestäni kardaanivetonsa ansiosta myös harkitsemisen arvoinen vekotin. Konehan on sama, kuin 1200 Banditissa, mutta vähän pienemmällä porauksella. Painoahan tuossa on aika äijämäisesti, mutta hyvä ajettava

Tällainen peli
Noita ei taida olla paljoa kaupan?
Eipä oo. Piti linkittää nettimotosta, kun joku tuontipulju kaupitteli vielä viimeviikolla tosi siistiä ja vähän ajettua G:tä, mut oli vissiin jo myyty, kun en ainakaan löytäny. Muutama kehnoilla kuvilla varustettu kyllä löytyi.

Mun ääneni Kawa ZRX1200:lle! Loistolaite ja sopii kaikenlaiseen pyöritykseen. Ketterämpi kuin GSX1400 tai XJR1300(noita oon kokeillu).

Tässä ihan helvetin komia exemplaari! Ja minun toimesta hyväksi havaittu!
wink.gif

ZRX1200 harkinnut itsekin aikanaan, tuo on ihan helvetin hieno peli minkä SenioRR linkkasi. Tuo torvi perässä voisi tosin olla vähän pienempi
biggrin.gif

Mun ääneni Kawa ZRX1200:lle! Loistolaite ja sopii kaikenlaiseen pyöritykseen. Ketterämpi kuin GSX1400 tai XJR1300(noita oon kokeillu).

Tässä ihan helvetin komia exemplaari! Ja minun toimesta hyväksi havaittu!
wink.gif
Jos löytyy vielä järkevillä kilometreillä varustettu ZRX1100 malli, niin siinä on sulle mopoa joka paikkaan vietäväksi. toi malli on jonkin verran 1200:sta ketterämpi, ja ei nyt voimapuolellakaan isoa eroa siihen ole.
Noi muiden malmistajien isot nakut ovat kautta linjan ihan karmeita rautamöhkäleitä viedä ja ajaa aktiivisemmin.
Mulla oli tollanen 1100 aikoja sitten, ja hyvin pienillä muutoksilla siitä sai sen 115 rwhp ja pirun paljon herkemmäksi ajaa. (kokoputki, ilmansuodinkotelon ja luistin modaus + suuttimet säätöjen mukaisiksi).
Aatellut ittekki taas vastaavan ostoa nyt, kun ei tuolla radoilla enää niin jaksa kurvailla
smile_org.gif

Back