• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ilkivaltaa moottoripyörälle Tampereen Hervannassa

Moottoripyörään (Triumph Daytona 955i CE, väri tumman vihreä) on tehty ilkivaltaa Tampereen Hervannassa, osoitteessa Insinöörinkatu 58C (Mikontaloa vastapäätä oleva valkoinen "mutteritalo").

Pyörän ohjaustangosta on lukkopesä lyöty rikki taltalla/ruuvimeisselillä tms.

Ilkivalta on sijoittunut aikavälille 17.-24.8. Pyörään on kohdistunut myös pienempää harmia parin viikon sisään. Takajarrunestesäiliön korkki ja tiivisteet oli irroitettu ja heitetty lähimaastoon, sekä pakoputkistoon työnnettyä ruohomättäitä.

Mikäli olet nähnyt tai kuullut jotain, ilmoita asiasta poliisille, tai minulle yksityisviestinä tahi puhelimitse numeroon 0400 473 650.

Syyllisen kiinnijäämiseen johtaneesta vihjeestä on luvassa palkkio.

Toivottavasti tämä ei ole nouseva trendi Hervannassa...

Valitettavasti tuntuu olevan..
Insinöörinkatu 60, eli Mikontalon pihassa mun pyörästä myöskin lyöty virtalukko säpäleiks. Tapaus sattunut ti (23.8) illan ja ke (24.8) aamupäivän välillä. Pyöränä musta HONDA CBR 600 Fi 600cc vm2001.

Mikäli tästä tapauksesta jotain tietoa löytyy, voi minulle ilmoittaa numeroon: nolla neljä neljä 554 3080

Voin myös luvata oman lisäni tuohon vihjepalkkioon!

Toivottavasti samasta pihasta löytyvä orggitarralla varustettu musta kymppi kawa on kondiksessa.

No ei prkl ole kymppi kawa luultavasti kovin hyvässä kondiksessa kun huomasin eilen aamulla että joko kawa on lähtenyt itsekseen ajelemaan tai sitten se on varastettu
mad.gif

Tein itse eilen rikosilmoituksen poliisille asiasta täytys varmaan noi jotenkin saattaa samaan juttuun/tiedoksi sinne kun selkeästikkin sama tekijä kaikissa. Yllättyin kyllä todella paljon että joku varastaisi tuon kawan kun siinä on sentään ajonesto ja ei se taas niin kallis ole että sitä joku autoon viitsisi kantaa... No kelpas nyt näköjään kumminkin.

Mä vein oman mopon jo viime viikolla talvisäilytyspaikkaan. Itse asiassa on jo pidempään ollut tarkoitus alkaa pitämään mopoa siellä ja ajaa autolla tallille kun lähtee ajeleen. Aina oli pieni pelko, että aamulla löytää mopon kyljellään tms., onneksi oma sai olla rauhassa Opiskelijankadulla...

Onneks tuli muutettua pois tuolta "Tampereen Comptonista". Omat pyörät pysyivät koskemattomina, mutta näkökjään nyt on viereisen talon parkkikselta keikattu/rikottu pyöriä...

Toivottavasti jäisi hemmo kiinni. Liekkö edes saa korvauksia tuon kokoisesta vahingosta vakuutusyhtiöltä?

Aamulehdestä soitettiin, ovat tekemässä aiheesta juttua. Hyvä että tapaus saa näkyvyyttä ja ehkäpä joku tunnustaa nähneensä jotain tapauksiin liittyvää...  
thumbs-up.gif

^Hyvä homma.
thumbs-up.gif

Selvästi sama tyyppi/porukka asialla. Toivottavasti jäävät kiinni ja maksukykyä löytyy... Sekä ikää riittävästi että joutuvat vastuuseen.

T: entinen Herwoodilainen

Joo mulle soittivat kanssa, avovaimo oli muuten pistänyt sähköpostilla juttuvinkin aiheesta kun kävi mun keskeytynyttä ajokautta niin sääliksi.

Kawasaki löyty kuin löytyikin tuosta suht läheltä lukkorikottuna mutta muuten ihan ok kuntoisena. Kiitokset poliiseille jotka tulivat oikein kotipihasta autolla hakemaan pyörän luokse sekä aktiiviselle kansalaiselle joka huomasi oudosti pysäköidyn moottoripyörän.

Jaahas, en tiedä onko sama porukka tai tekijä ollut liikkeellä, mutta multa pöllittiin suojapeite pyörästä P-Hervannassa pari viikkoa sitten. Voi olla että meni tarpeeseen, kun ilkivaltaa ei tehty. Toivotaan että syyllinen saadaan nopeasti kiinni.

Jaahas. Taitaa siellä Insinöörinkadulla asustaa oikein ammattilainen. Nimittäin tyttäreni, joka asuu Hervannassa Insinöörinkadulla, kertoi juuri kuvioon sopivasta tapauksesta.
Hän oli kesällä ollut kaverinsa kanssa autolla liikkeellä, kun säikähtivät moottoritien rampilla (siellä Helsinkiin menevän väylän varressa, josta erkanee ramppi Hervantaan) kyljellään vastaantulevaa vihreää mootoripyörää. Kuski oli tipahtanut kyydistä jo 100m aiemmin. Tytöt olivat ekana paikalla ja tietysti auttamassa.
Suurin hätä kaverilla oli ollut, että ei missään tapauksessa saa soittaa poliisia. Sitten sälli oli soittanut itse jollekin kaverilleen ja kiirehtinyt hakemaan pyörän pois. Kilven irtiruuvaus oli ollut yksi tärkeä juttu ja sen he olivat tehneet vaikka ehtivät hakea pyörän pois jo ennen ambulanssia. No...kilven laitto potilaan reppuun oli nostanut uuden haloon. "Ei missään tapauksessa minun reppuuni sitä saa laittaa, ootko ...kele noin tyhmä jne..."
Ambulanssimiehet olivat ihmetelleet kovin pyörän nopeaa katoamista ja sitten soittivat poliisin.
Jotenkin kummallinen juttu....vai onko se posliinin pelko vaan noin sairasta.

^ Ei kuulosta pelkältä vallesmannin pelolta. Tarttee varmaan mennä tohon parkkipaikalle telttamajoitukseen pesismailan kanssa, vaikka yleensä custompärrät on saaneet olla rauhassa... Kop, kop.

Nämä heput ovat ilmeisesti laajentaneet toimintaansa jo Tammelan lintukotoon...  
sad_orig.gif

Torstai-illan (25.8.) ja tän aamun (29.8.) välisenä aikana Tapionkadun länsipäädyssä koitettu pölliä harmaa Suzuki SV650S, virtalukko isketty rikki. Pyörä oli sentään vielä tallella mutta parkit oli kytketty päälle, Bilteman jarrulevylukko taisi olla hyvä sijoitus. Tai sitten oli vaan pakko päästä rikkomaan jotain. 
nixweiss.gif

Mahdollisia vihjeitä saa soitella poliisille tai minulle numeroon 040 7295789.

Back