• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ikonboardin ignore-toiminnallisuus päälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Talttapää
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisiko mahdollista pistää ikonboardin ignore-toiminnallisuus päälle, jolla saisi piilotettua tietyn käyttäjän postaukset itseltään?

Käsittääkseni ikonboardista ko. feature kyllä löytyy?

Olisiko mahdollista pistää ikonboardin ignore-toiminnallisuus päälle, jolla saisi piilotettua tietyn käyttäjän postaukset itseltään?

Mielenkiintoinen ajatus.

Mutta mitenhän se toimisi käytännössä? Ketjuista puuttuisi muutamia viestejä ja ja... Hmm... Mahtaisi tulla aikamoinen sekamelska ja väärinkäsitysten aiheuttamat sotkut kun ei tiedä koko aiheen sisäistä keskustelua.

Taitaa ainoa ja oikea keino olla poistaa kirjoitusoikeus sellaisilta tyypeiltä, joiden ajatuksia foorumille ei voi hyväksyä.

Mutta mitenhän se toimisi käytännössä? Ketjuista puuttuisi muutamia viestejä ja ja... Hmm... Mahtaisi tulla aikamoinen sekamelska ja väärinkäsitysten aiheuttamat sotkut kun ei tiedä koko aiheen sisäistä keskustelua.

Taitaa ainoa ja oikea keino olla poistaa kirjoitusoikeus sellaisilta tyypeiltä, joiden ajatuksia foorumille ei voi hyväksyä.
Paremmin toimivassa versiossa ignore piilottaa tietyn henkilön viestit ja kaikki vastaukset niihin.

OK toimivassa versiossa piiloon menevät vain tietyn henkilön viestit, mikä sekin siivoaisi lukukokemusta mukavasti.

Huonoin vaihtoehto mielestäni on että ylläpito siivoaa omilla setäkriteereillään viestejä/henkilöitä, koska tällöin tuloksena on setien oma palsta setämäisellä sisällöllä. Eli missään määrin en ole kanssasi samaa mieltä tuon "poistetaan oikat henkilöiltä joiden ajatuksia ei hyväksytä", koska tuo on niin henk.koht. makuasia.

Minä hyväksyn kaikkien ajatukset, mutta en vain jaksa lukea sivutolkulla tiettyjen henkilöiden jorinoita niiden nollasisällön takia. Jollekulle muulle ne taas saattavat olla hyvääkin viihdettä.

Minä hyväksyn kaikkien ajatukset, mutta en vain jaksa lukea sivutolkulla tiettyjen henkilöiden jorinoita niiden nollasisällön takia. Jollekulle muulle ne taas saattavat olla hyvääkin viihdettä.
Juuri näin. Tuskaista se välillä on asiaan liittyvien kirjoituksien etsiminen.

Jokainen ajelee tavallaan ja tyylillään, hyvä niin, mutta se oman mielipiteen kärkevä esilletuonti menee monesti aivan yli. Ketjut muuttuvat sitten juupas-eipäs väännöksi josta kukaan ei ole kiinnostunut paitsi asianomaiset pontevat tikusta asiaa-vääntäjät.

033102ass_1_prv.gif

Edit: Ja siihen miten ignore toimisi, en ota kantaa koska olen sen verran epäyhteensopiva atk-laitteiden ja ohjelmistojen kanssa.
biggrin.gif

En tiedä ketään, jonka kaikki juttelut olisivat aina pelkkää puppua. Vaikka muutama minun mielestäni paskanjauhajaa täällä löytyykin. Heilläkin on heikot hetkensä ja kirjoittavat silloin täyttä asiaa
cool.gif

Tuolla em. perusteella väkisinkin asia-aiheista jää jotain pois jos jonkun henkilön viestit eivät näkyisi. Ja kun jotain jää pois niin omat kommentit voivat olla toistoa tai muuten kummallisen tuntuisia.

Ehkä on viisainta jättää epämieluisan kirjoittajan viestit vaan omaan arvoonsa eikä ota niistä sen enempää pulttia.

Jossain on ollut sellaisiakin systeemejä joissa kaikki käyttäjät voivat pisteyttää postauksia ja säätää rajan jonka alittavat viestit jäävät pois näkyvistä.

Ääh, mitä järkeä ruveta piilottamaan tekstejä/henkilöitä mistä ei pidä.
Kyllä mun ignore ominaisuus löytyy ihan omasta pääkopasta.
Jos mua ei paskaakaan kiinnosta, niin en lue, taikka ainakaan vastaa.
Jos joku tuntee todella tarvetta lukea joidenkin laittamia tekstejä mistä ei pidä, niin kannattaisi vähän kyseenalaistaa omaa toimintaansa.

Kyllähän mailma olis minun mielestä paljon kauniimpi paikka ilman narkkareita, mustalaisia, neekereitä, puliukkoja, homoja, naapurin kyyliä, kukkahattutätejä ja yms ...Mutta ei, silti ne on täällä, kun se maailman "ignore" -nappi puuttuu. Ja ne vaan on osa tätä epätäydellistä maailmaa. Kuten totesin se nappi on päässä, joskus nuo "epäkohdat" osuvat silmien eteen, mutta mua ei kiinnosta... Joskus raja tulee tietty vastaan, mutta...
Kyllä se lähtee ihan omasta kaalista miten reagoi provokatiivisiin asioihin taikka kirjoituksiin.

Itse yleensä sanon asiani ja lopetan siihen, jos siitä vääntöä tulee, niin kyllä se kuihtuu, kun toinen (minä) ei tartu koukkuun.

Joten ei "ignore-ominaisuudelle"
...Sitä paitsi niistä väittelyistä irtoaa välillä kunnon naurut ulkopuoliselle.

Mielenkiintoinen ajatus.

Sulta voitas poistaa heti. Ja multa kanssa, koska sen sanot heti seuraavaksi.

Tätä ominaisuutta kyselin jo viimevuonna, ja sain vain vittuilua palkaksi
biggrin.gif
.... mutta ei se mithään.

Valitettavasti tässä Ikonboardin versiossa mitä käytämme ei tota ignore-ominaisuutta ole. Kun foorumisofta joskus saadaan päivitettyä, löytyy sekin sitten, mitä luultavimminkin.

Johu sen tossa sanoikin jo, eli tämänhetkisessä versiossa ei tuota ominaisuutta ole. Ylläpidolla on suunnitelmissa tuon version päivitys, mutta valitettavasti kyseessä on muutaman päivän homma ja tuohon ei tällähetkellä ole aikaa / mahdollisuutta.

Ignore muutenkin on aika persiö kuten magna jo sanoikin, ignoraamalla henkilöt X voi henkilö y kirjoitella tuplia joita jo joku ignorattu on sanonut. Informatiivisuus kärsii ja varmasti sekavuutta on tiedossa.

No onnistuisiko esimerkiksi toiminto, että lause joka sisältää esimerkiksi sanan "pappamopo" ei tule näkyviin? Siitä tuskin informatiivisuus kärsii.

No onnistuisiko esimerkiksi toiminto, että lause joka sisältää esimerkiksi sanan "pappamopo" ei tule näkyviin? Siitä tuskin informatiivisuus kärsii.
tuo voidaan koko foorumin tasolla laittaa kirosanaksi, jolloin sen tilalle tulostuu vaan ########.

Ei huono idea tuon sanan kohdalta ;)

Laittakaa saman tien toiminto, että jos ko. sana "pappamopo" esintyy, niin koko viesti tuhoutuu automaattisesti. Sellaiseen Mission Impossible tyyliin...

Back