• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

I phone ja Garmin Zumo 550

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tume8602
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heippa nörtit, olen koittanut saada Garminin ajo-ohjeet Iphonen kuulokkeisiin joka on siis johdolla kiinni puhelimessa. Pariliitos on tehty ja puhelut onnistuvat mutta ajo-ohjeita ja musiikkia en saa Garminista siirtymään kuulokkeisiin. Ei osannut sanoa sen paremmin Garminin kuin Aplen tukikaan, molemmissa on uusimmat päivitykset. Osaako joku jelpata, on useampi ilta mennyt säätäessä.

Ymmärsinkö oikein - olet pariuttanut iPhonen ja Garminin Bluetoothilla, mutta sinulla on kuulokkeet kiinni iPhonessa, ja haluat sitä kautta saada ajo-ohjeet?

Ei taida onnistua, tuollainen; Garmin pitäisi pariuttaa paitsi iPhoneen, myös BT-kuulokesarjaan (Scala G4 tms. A2DP/AVRP-ominaisuudet omaava laite), jolloin sekä ajo-ohjeet, puhelut että musiikki tulevat langattomasti kuulokesarjaan.

Garminista mulla ei ole kokemuksia, mutta Tom Tom Riderista ja iPhonesta on. Niiden välillä homma toimi niin, että ensin piti parittaa puhelin Rideriin ja sen jälkeen Rider kypäräsettiin, joka meillä oli Scala Rider. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Minäkään en usko, että ilman kypäräsettiä saat hommaa toimimaan haluamallasi tavalla. iPhonen huono puoli on se, että siinä ei ole automaattista vastausta, vaan aina pitää hyväksyä saapuva puhelu joko navigaattorista tai sitten itse puhelimesta. Itse ratkaisin tämän hommaamalla tupla-simkortin ja halvan puhelimen, jota käytin mopoillessa.

iPhonen huono puoli on se, että siinä ei ole automaattista vastausta, vaan aina pitää hyväksyä saapuva puhelu joko navigaattorista tai sitten itse puhelimesta. Itse ratkaisin tämän hommaamalla tupla-simkortin ja halvan puhelimen, jota käytin mopoillessa.
Mjaa itselläni on about 40-50e hintainen ebaysta ostettu kiinan bluetooth handsfree, joka tukee a2db. Noin 5 sekunnin soimisen jälkeen vastaa automaattisesti.

Lienee siis bluetooth handsfreestä kiinni vastaako automaattisesti vai ei. Ei puhelimesta pelkästään.

Back