• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hyviä vinkkejä varikkopukille vipuamisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Pyörä, ei keskiseisontatukea. Varikkopukki, takapään nostamiseen tarkoitettu, v-tuet nostokohdassa, pyörässä lankarullat takahaarukassa v-tukia varten kiinni.

Miten vipuat pyörän helpoiten yksin/kaksin pukille ja pois pukilta
omg.gif
?

Velipojan kanssa homma hoituu niin että veli pitää tangosta pyörää pystyssä ja itse painan jalalla pukkia alaspäin ja samalla nostan/vedän matkustajan kauhukahvoista. Pois otettaessa suunnilleen samoin mutta käännetyssä järjestyksessä. Eikös ollutkin hyvin selitetty?
smile_org.gif

Onko joku keksinyt miten pyörän saa yksin pukille?

Tukeva ote takarungosta tai jostain muusta tukevasta paikasta. Pukki hollille ja painallus... siinähän se nököttää pukilla... Ei se pukille nosto ole vaikeaa vaan se pois otto... Sitäkin pitää vähän vain harjoitella niin alkaa sujumaan... sama tekniikka mutta käänteinen järjestys...

Jaa, kyllä mää olen sen aina isse tehny, eli fillarin takapäästä kiinni vasurilla (seison suunnilleen fillarin loppupään kohdalla vasemmalla puolella) ja pitää sitä bauttiarallaa tasapainossa ja livauttaa oikeella telineen lankarulliin, painaa telinetta alaspäin niin että se ottaa tukevasti kiinni ja tirvasee sitte tellingin lattiaan.
Vielä en ole kaatanu ja jokusen kerran tuo on tullu Mäyriksellekkin (ZX-12R) tehtyä. Sehän nyt ei varsinainen "kevyt"mottoripyörä ole jos ei epäilemättäkyllätoisaalta kaikkein painavinkaan
tounge.gif

Kannattaa varmaan eka kaverin kaa (tyyppi varmistaa ettei keikahda) harjotella siten että tulee varmuutta siihen touhuun.

Edit: Ka, JP_445 ehti vastaan sillä aikaa kun omaani naputtelin..

Kerran olen nostanut ja se meni suurinpiirtein näin:

Pyörä sivutuella, pukki vasemmalta kiinni haarukkaan, pyörä hitaasti ylös, kun pukki tuli oikealla haarukan korkeudelle, passasin kohdalleen ja sitten vain perä ylös.

Oli helppoa, enkä edes osannut pelätä kaatumista. Pukissa on pyörät eli se liukuu lattiaa pitkin.

Laskeminen (toivottavasti) käänteisessä järjestyksessä. Eli sivutuki vastaanottamassa pyörää.

Jaa niin.. Pyörässä ei ole matkustajan kauhukahvoja. Eli nostaa voi varmaan samaan tapaan noita takajalkatapeista?

Jos rullien ja V-tuen kanssa homma on ongelmallista niin tarkista että V-tuet on asennettu oikein kts. kuva

forks.jpg

Sillä on vissi ero- varsinkin kun itse puuhaa. Joissain pukeissa (Grip) V-tuki on symmetrinen, joten sillä ei ole  niin väliä.

laita sivutuen alle ensin jokin passeli palikka, joka pitää pyörän itsestään juuri ja juuri pystyssä. (mun vessassa asiaa ajaa kakkosnelosen pätkä) sitten vaan pukille!
thumbs-up.gif

olen sen verran lyhyt, että yksin pyörän pystyssä pitäminen ja pukin kampeaminen samanaikaisesti muistuttaa hieman virtahevon kanssa painimista.

kun hommat on hoidettu, pukilta pääsee pois
lookaround_orig.gif
tounge.gif
siten, että pitelee toisella kädellä fillaria pystyssä ja samalla varovasti toisella kädellä nostaa pukin ylös. pyörä voin sitten laskea pikku-kätösellään sivutuen varaan. helppoa!

Missäs ne kaikki neropatit nyt ovat, kun vastailivat tuonne toiseen keskusteluun, jossa kysyttiin, että miten pyörä saadaan keskituelle?
033102bebe_1_prv.gif
Pitää sitten varmaan valaista tätä ongelmaa
pftroest.gif

Paremmin varustelluissa pyörissä on keskiseisontatuki jo vakiona ja moneen karvalakkimalliinkin sellaisen saa tarvikkeena. Joihinkin joutuu vaihtamaan yksipuolisen äänenvaimentajan molemmin puolin hengittävään, mutta se kannattaa. Seuraavaksi tungetaan se varikkopukki sulon täytteeksi tai
033102ass_1_prv.gif
, koska ketjut kuuluu öljytä keskituella ellei ole Scottoileria ja samassa asennossa saa vanteet irti tosin yksi kerrallaan, kun tulee renkaanvaihdon aika. Ohjeet keskituelle nostamiseen yksin ja turvallisesti löytyy sieltä toisesta keskustelusta.

Missäs ne kaikki neropatit nyt ovat, kun vastailivat tuonne toiseen keskusteluun, jossa kysyttiin, että miten pyörä saadaan keskituelle?
033102bebe_1_prv.gif
Pitää sitten varmaan valaista tätä ongelmaa
pftroest.gif

Paremmin varustelluissa pyörissä on keskiseisontatuki jo vakiona ja moneen karvalakkimalliinkin sellaisen saa tarvikkeena. Joihinkin joutuu vaihtamaan yksipuolisen äänenvaimentajan molemmin puolin hengittävään, mutta se kannattaa. Seuraavaksi tungetaan se varikkopukki sulon täytteeksi tai
033102ass_1_prv.gif
, koska ketjut kuuluu öljytä keskituella ellei ole Scottoileria ja samassa asennossa saa vanteet irti tosin yksi kerrallaan, kun tulee renkaanvaihdon aika. Ohjeet keskituelle nostamiseen yksin ja turvallisesti löytyy sieltä toisesta keskustelusta.
Tommoset keskiseisontatuet voi tunkea sinne..Ylimääräistä painoa,rapii kiinni asfalttiin,kun tarpeeksi kallistelee
033102ass_1_prv.gif

Mä tein varikkopukin itse joka sitten jäi hieman vaiheeseen...
Elikkäs pyörät jäi asentamatta.Jälkeenpäin kokeilin sitä myös niillä pyörillä mutta otin ne pois koska totesin että on mukavampi käyttää ilman.
Normaalisti kun pyörän kanssa temuaa yksin niin pukki ei lähde vaeltamaan tahattomasti nostovaiheessa.Samoin laskettaessa istuu vaan pyörän päälle ja työntää eteenpäin aivankuin laskisi keskituelta.Toimii Hienosti
smile_org.gif
eikä ole vaaraa kaataa mopoa.
Nii... ja pyörä ei ole edes sieltä kevyimmästä päästa (Busa)

Mulla on myös pyörätön huoltopukki ja helppo käyttää yksin kun pyörät ei luista, ja tosiaan pukilta pois käy juurikin noin että istuu päälle ja tönäsee eteenpäin.

Back